var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=39352;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","54")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("39352","0","מחלוקת רבי יהודה ורשב"י","11/04/15 22:15","כב ניסן","תשע"ה","22:15","דוד כוכב","בקישור זה באות נ'.","125","","3309","True","True","False","","886","95.86.116.207","0","0","כתובות|סח ע"א",""),new Message("39359","39352","מדוע","12/04/15 15:10","כג ניסן","תשע"ה","15:10","עלי","האם יוכל הרב להסביר מדוע סבר רבי יהודה שהעיקר הוא המעשה ורשב"י שהעיקר הכוונה, אמנם לכאורה רבי יהודה נוקט בגישה 'אנושית' ורשב"י 'אלוקית', אך מדוע שיהיה עדיף זה על זה בכלל, האם קיימת בתורה בעצמה העדפה כלשהי לכאן או לכאן, ואם לא, מדוע לפסוק כך או אחרת ?
הרי במחלוקת בית שמאי ובית הלל ג"כ קיימים הסברים שונים ליסוד מחלוקותיהם, ונפסקה הלכה כב"ה מפני טעמים ידועים שאינם קשורים ליסוד המחלוקות.
מה הטעם שפסקו במחלוקת רבי יהודה ורשב"י באופן שפסקו ?","209","","3308","True","True","False","","147","194.114.146.227","0","39352","כתובות|סח ע"א",""),new Message("39362","39359","שיטותיהם עקביות","12/04/15 15:46","כג ניסן","תשע"ה","15:46","דוד כוכב","לא הייתי מגדיר זאת כ'אלוקית' ו'אנושית', אלא אם להתייחס יותר למציאות הפיזית או הפסיכולוגית.
התייחסות 'אלוקית' ו'אנושית' אפשר לייחס דוקא לבית שמאי ובית הלל, ראה בקישור זה.
עוד לגבי שיטות בית שמאי ובית הלל ראה בקישורים אלו:
שבת קל ע"א
פסחים צב ע"א
ראש השנה יד ע"ב
עירובין ז ע"א (או כאן).","125","","3308","True","True","False","","108","31.44.137.125","0","39352","כתובות|סח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);