var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=35897;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("35897","0","אדם מכבד את מקומו","03/07/14 01:03","ה תמוז","תשע"ד","01:03","דוד כוכב","מדוע לא נאות רב נחמן בר יצחק לבוא בתחילה, ומדוע נתרצה לבסוף? מעיקרא מאי סבר ולבסוף מאי סבר?
ומה הקשר לפרשת השבוע - בלק?

על כך כאן.","125","","3592","True","True","False","","970","95.86.64.221","0","0","תענית|כא ע"ב",""),new Message("35914","35897","מס' שאלות","03/07/14 15:57","ה תמוז","תשע"ד","15:57","אור חדש","לא הבנתי מה הקשר של הדיון ביניהם לעניין התענית?
ר"נ ב"י היה מגדולי תלמידיו של אביו של רנבר"ח (רב חסדא) ותמוה למה רק עכשיו "נוכח" רנבר"ח ב"בגדולתו של רב נחמן בר יצחק"?
וגם מה הוא החידוש המופלא שאמר רנב"י שהוכיח לרנבר"ח שראוי הוא להיות ה"מרא דאתרא" של מקומו?
וכן לא ברור למה היה לו לרנבר"ח לעזוב מקומו שגם בו היו ת"ח וללכת למקומו של רנב"י?
לא הוסבר כלל למה החליט רנב"י לבוא לעירו של רנבר"ח אלא רק שאין כאן בעיה של גאווה אך זה ש"אין בעיה" עדיין לא מהווה סיבה לעבור דירה לעיר אחרת וממילא הדרא קושיא: ולבסוף מאי סבר שהחליט לעבור לעירו של רנבר"ח? וגם מה שמשמע מדבריך שהדיון הוא על מי מוטל לכבד השני ולבוא למקומו לא מבהירה דבר, שהרי הגם שייתכן ויתברר לי שכת"ר גדול ממני בחכמה יראה וייחוס האומנם מצופה ממני לעזוב עירי ומקומי וללכת לכבד את כבודו רק מפני הייתרונות הנ"ל?!?

אציע לעיין בהסבר שהובא כאן לשיח המוזר לכאורה שמתקיים אצלינו בדף","458","","3592","True","True","False","","127","212.76.96.46","0","35897","תענית|כא ע"ב",""),new Message("35917","35914","תשובות","03/07/14 17:32","ה תמוז","תשע"ד","17:32","דוד כוכב","לא הבנתי מה הקשר של הדיון ביניהם לעניין התענית?
אין קשר ישיר.

ר"נ ב"י היה מגדולי תלמידיו של אביו של רנבר"ח (רב חסדא) ותמוה למה רק עכשיו "נוכח" רנבר"ח ב"בגדולתו של רב נחמן בר יצחק"?
זה לא תמוה.

וגם מה הוא החידוש המופלא שאמר רנב"י שהוכיח לרנבר"ח שראוי הוא להיות ה"מרא דאתרא" של מקומו?
שהוא בקי ממנו בהלכה למעשה.

וכן לא ברור למה היה לו לרנבר"ח לעזוב מקומו שגם בו היו ת"ח וללכת למקומו של רנב"י?
כדי שיוכלו ללמוד ממנו. ולא היו במקומו ת"ח. רש"י.

לא הוסבר כלל למה החליט רנב"י לבוא לעירו של רנבר"ח...
כנ"ל.","125","","3592","True","True","False","","225","95.86.64.221","0","35897","תענית|כא ע"ב",""),new Message("35921","35917","נשאר לברר","03/07/14 22:59","ה תמוז","תשע"ד","22:59","אור חדש","מה היא אותה "הלכה למעשה" סבוכה שחידש רנב"י לרנבר"ח? רנב"י בסה"כ העיר שמסתבר שמעשהו של רנבר"ח היה נוטה לשיטת ר"מ וכלל לא ברור שיש כאן מחלוקת ושאם אכן ישנה שקיבל רנבר"ח שיטת רנב"י (לא מצויין כלל שביטל גזרת התענית) שהרי יש מקום לחלק בין נד"ד לדינו של שור מועד (אם אין מקום לחלק וההקש כ"כ ברור הרי שאין שום "רבותא, בחידושו של רנב"י והדרא קשיא לדוכתא).

עדיין תמוה בעיניי שרנב"י מגדולי תלמידי ר"ח "התגלה" לבנו של ר"ח (כנראה לאחר מות אביו) כת"ח רק לאחר אותו חידוש עלום.

האומנם לדבריך למסקנה העדיף רנב"י לבוא ללמוד אצל רנבר"ח שהיה פחות גדול ממנו ב"הלכה למעשה" רק בגלל שרבר"ח היה בן מנה? או שמא כוונתך שהוא הלך ללמדו במקומו בגלל זכות אביו? האומנם נראה לך שזו הכרעה נכונה "הלכה למעשה"?!?

במדה ואכן הסיפור מנותק כפי הצעתך מההקשר של גזרת התענית ובא רק ללמד שיש עדיפות "להיות מיוחס" למה בכלל הובא כאן הסיפור ולא במקומות שדנים בשאלה זו?

מה קשה לך בהסבר שהצעתי, ושגרם לך להעדיף הסברך זה?","458","","3592","True","True","False","","145","87.68.118.95","0","35897","תענית|כא ע"ב",""),new Message("35922","35921","תשובות","04/07/14 06:47","ו תמוז","תשע"ד","06:47","דוד כוכב","1. המילים: "כמאן - כרבי מאיר" משמעותן: פסקך הוא אליבא דרבי מאיר, בעוד שברור שהלכה כחכמים. בנו של רב חסדא קיבל מיד הערה זו. יש גירסה שמלכתחילה טרם נקבעה התענית אלא רק סבר להנהיג תענית. גם לגירסת הספרים הוא הבין שטעה בקביעת התענית, ואם הוא לא ביטל אותה זה רק משום שכבר התענו כשהוא קיבל את הודעתו של רנב"י. אין מקום לחלק בין נד"ד לדינו של שור מועד, אא"כ תרצה לחלוק על הגמרא. ברוב מימרות הגמרא ניתן לטעון שהענין "כל כך ברור" לאחר שהגמרא מגלה אותו.

2. סביר שהכירו אך מנין יכיר עד כמה מגיעה בקיאותו?

3. הוא הלך ללמדו במקומו בגלל זכות אביו.

4. הקשר הוא משום מעשה שהיה כך היה. בתחילה עסקו בסוגיית התענית.

5. הדברים שהצעת לא עולים מדברי הגמרא.","125","","3591","True","True","False","","185","95.86.109.128","0","35897","תענית|כא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);