var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18982;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18982","0","איך יש לבטא ולומר את שם המסכת?","05/05/12 21:06","יג אייר","תשע"ב","21:06","שיננא","קינין או קנים?","146","","4382","True","True","False","","1305","84.229.187.130","0","0","קנים|כב ע"א",""),new Message("18991","18982","קִנִּים","06/05/12 00:12","יד אייר","תשע"ב","00:12","יהודי_קדום","אפשר קֵן ואפשר גם קַן (זכר)

השורש הוא ק.נ.נ.","233","","4381","True","True","False","","137","79.177.161.73","0","18982","קנים|כב ע"א",""),new Message("18997","18991","לענ"ד קַן צ"ל בסמיכות","06/05/12 21:23","יד אייר","תשע"ב","21:23","יאירה","אלא קֵן בלבד זה בלשון זכר.
לדומגא:
דברים כב ו
כי יקרא קַן צפור לפניך בדרך בכל עץ או על הארץ אפרחים או ביצים והאם רבצת על האפרחים או על הביצים לא תקח האם על הבנים:

וגם בשיר "הכניסיני תחת כנפיך" ישנן מילים: קַן תפילותיי הנידחות"","192","","4381","True","True","False","","302","95.86.115.36","0","18982","קנים|כב ע"א",""),new Message("18999","18997","וכ"כ התוי"ט:","06/05/12 21:30","יד אייר","תשע"ב","21:30","כדי","קִנים - בחיר"ק תחת הקו"ף, כי קֵן מפעלי הכּפל ובצירי, כמו חֵץ שברבוי - חִצים בחיר"ק. וקַן צפור שבפתח, מפני הסמיכות.","249","","4381","True","True","False","","177","109.186.121.214","0","18982","קנים|כב ע"א",""),new Message("19001","18997","קַן = הַקֵּן שֶׁל.","06/05/12 21:58","יד אייר","תשע"ב","21:58","יהודי_קדום","ושניהם יכולים לבוא בסמיכות. כך למשל אפשר:
קֵן מִשְׁפַּחְתִּי, קֵן צְרָעוֹת וכו' ואפשר שיבוא בפתח - קַן-.... שניהם נכונים.
ומכאן שהדוגמאות שהובאו ע"י כב' הרב כוכב ו ....(מה תוארה שאכתוב? ) כב' יאירה ודאי נכונות.

אמנם בימינו מרבים להשתמש בסמיכות בצירוף קֵן-....(כפי שהביא הרב כוכב התוי"ט העדיף לסמיכות קַן)

אשר על כן במקור לא הבאתי עניין הסמיכות באומרי: "אפשר קֵן ואפשר גם קַן ".","233","","4381","True","True","False","","191","79.177.146.173","0","18982","קנים|כב ע"א",""),new Message("19002","18997","למען הסר ספק: שני המופעים - זכר","06/05/12 22:33","יד אייר","תשע"ב","22:33","יהודי_קדום","אך שימושם בנקבה רב במקורות - כבמשנתנו ועוד.","233","","4381","True","True","False","","116","79.177.146.173","0","18982","קנים|כב ע"א",""),new Message("19011","19001","למען הביא גאולה לעולם","07/05/12 05:00","טו אייר","תשע"ב","05:00","דוד כוכב","אציין שלא אני הבאתי את דברי התוספות יום טוב, אלא הרב כדי.","125","","4380","True","True","False","","118","213.151.37.87","0","18982","קנים|כב ע"א",""),new Message("19013","19011","ודאי וודאי. מחילה מכת"ר הרב כדי","07/05/12 07:04","טו אייר","תשע"ב","07:04","יהודי_קדום","","233","","4380","False","True","False","","93","79.177.146.173","0","18982","קנים|כב ע"א",""),new Message("19022","19011","חושבני שעשה כן","07/05/12 10:07","טו אייר","תשע"ב","10:07","כדי","משום הך דפסחים (כז. וקיב.) ועירובין (נא.) שמותר לומר שמועה בשם אדם גדול, אע"פ שלא שמעה ממנו, כי היכי דלקיבלו מיניה. וכן מבואר ברש"י קידושין (מה:) ד"ה בפירוש, דשרי כה"ג. ועי' בברכות (מג:) לגבי רב פפא - ולא היא לאישתמוטי נפשיה הוא דעביד. ואכמ"ל.

ועי' במג"א (סי' קנו ס"ק ב) שהראה לזה סתירה ממס' כלה שהאומר דבר בשם חכם שלא שמע ממנו גורם לשכינה שתסתלק.

ובאמת, כבר הרגישו בזה בתשובת הגאונים (חמדה גנוזה סי' קב), וז"ל: ודכתב האומר דבר שלא מפי רבו, אם אומרה על שמו או לא. אם מכיר באותה שמועה שהיא כהלכה ואין מקבלין אותה ממנו, אומרה משם רבו כדי שיקבלו ממנו. ואם אין ברור לו שהלכה הוא, אל יתלה ברבו. עכ"ל. [והביא לתשובה זו בשו"ת בית דוד בח"ב סי' רג, בחידושי מסכת ברכות דף כז:].","249","","4380","True","True","False","","310","109.186.121.214","0","18982","קנים|כב ע"א",""),new Message("19025","19022","שהדי במרומים שאך בשוגג לא הבאתי שמו","07/05/12 12:54","טו אייר","תשע"ב","12:54","יהודי_קדום","אלא שם הרב כוכב.
התוי״ט ידעתים מלימוד המובא בכמה מקומות ומתוך שקראתי דברים הידועים לי כנראה שלא הפנמתי שם הכותב.

לאחר קריאת התגובה הנרגשת של הרב כדי אני שוב מבקש מחילה ממנו.","233","","4380","True","True","False","","138","79.177.146.173","0","18982","קנים|כב ע"א",""),new Message("19026","19022","והוא תלמוד ערוך","07/05/12 13:38","טו אייר","תשע"ב","13:38","דוד כוכב","בסוף ואלו קשרים מסכת שבת דף קטו ע"א, דבי רב יהודה מקנבי כרבא, דבי רבה גרדי קארי. כיון דחזא דהוו קא מחרפי, אמר להו: אתא איגרתא ממערבא משמיה דרבי יוחנן דאסיר.

עוד מקורות בהודעות עבָרו, קישור א', קישור ב'.","125","","4380","True","True","False","","116","212.76.103.240","0","18982","קנים|כב ע"א",""),new Message("19028","19025","וסימנא מילתא!","07/05/12 15:05","טו אייר","תשע"ב","15:05","כדי","לייחס לאדם הנכון את הדברים. וקיצרתי וד"ל.","249","","4380","True","True","False","","130","109.186.121.214","0","18982","קנים|כב ע"א",""),new Message("19030","19028","הלימוד מעניין אך איני רואה את עצמי עומד","07/05/12 17:11","טו אייר","תשע"ב","17:11","יהודי_קדום","כתלמיד לפני רבו שלא ניתן לחלוק עליו!
כן אני חייב בכבודו כפי שהוא חייב בכבודי.
ראוי גם לכבד גם את האכסניא שהיא ודאי מכובדת וראוי היה להימנע מהבלטת טעות שבשוגג ולהגדילה למימדים וכיוונים שלא נתכוונתי.

ברור שכל אדם רשאי לראות עצמו כרבו של מישהו אחר - אך ודאי וודאי שאין חובה על האחר להרגיש תלמידו. נחשוב נא לרגע אם בפורום יקר זה הייתי מרגיש שהרב כדי הוא הרב שלי - הייתכן?

הדיונים באשכול זה ובאשכול זה היו מלכתחילה דיונים עליהם שפכו גדולי אומתנו גלונים של דיו - ושנינו ידענו למה אנו נכנסים (אני מניח שגם כל המשתתפים בו ידעו אף הם) - זה טיבו של פורום.

ועובדה היא שכב' מחזיק בדעה אחרת משלי עליה הודעתי לפני הדיון .
(אני נשמרתי מלכתוב, בניגוד לכב', שהמחזיקים בדעה הפוכה לשלי הם כופרים)

אין לי ספק שהדיונים באשכולות הנ"ל השפיעו על מידת הרגישות הרבה של כב'.

היחס בין הקלות של מציאת מובאות באמצעות המחשב לקלות לעורר מחלוקת שלא לשם שמים במסווה של מחלוקת לשם שמים צריך להיות הפוך.","233","","4380","True","True","False","","163","79.177.146.173","0","18982","קנים|כב ע"א",""),new Message("19031","19030","אוי ואבוי! חוששני שלא הובן הסימן...","07/05/12 17:46","טו אייר","תשע"ב","17:46","כדי","לא העליתי על קצה דעתי שתבין כפי שהבנת. לחלוטין לחלוטין לא!

איני מתייימר כלל להיות רבך. קודם אשליט את שררותי על עצמי. מעיד אני על עצמי שהתכווצתי למקרא שורות אלו. הרגשתי את עלבונה של תורה להו"א כזאת.

בנוסף, האמן לי שכלל לא הייתה לי כוונה להבליט את העניין. ואם כך התפרש - עמך סליחתי. פשוט ניצלתי את התיזמון להכניס את הדיון של אמירת דבר בשם אומרו. בקושטא - זה הכל. לא עקיצה ולא הדומה לה.

כוונה כזאת הייתה והינה כ"כ מוקצית מדעתי, עד שאני תמה איך אפשר להגיע לידי כך...

באמת שלא הייתה בתגובה הראשונה שום כוונת זדון חלילה, משום כיוון שהוא, לא אלו שהעלית ולא אחרות. אלא כאמור, אך ורק להעלות את הנושא.

אכן, בתגובה השנייה היה רמז וכנראה לא נרמזת...
וכדי שלא תיגרם שוב אי-הבנה אפרש שיחת באר היטב:
התכוונתי לרמוז (אולי בציניות, ואולי לא - השגחה) שלא לחינם הייתה השגגה של תליית האימרה במי שלא אמרה, שזה כהמשך ישיר לדיון באשכול ההוא אודות המחבר של הספר.

ומשום שיצאה תקלה על ידי, כתשובת המשקל, אגזור על עצמי שתיקה בפורום זה למשך השבועיים הבעל"ט בל"נ ובלי קבלה, למעט תגובות באשכול זה דווקא.

נ.ב
ולא היית צריך כלל לבקש סליחתי. לא היה בליבי סרך קטן של קפידא. הטעות הזאת, שבח היא לי.
אמנם אני כן ממתין לסליחתך...","249","","4380","True","True","False","","268","109.186.121.214","0","18982","קנים|כב ע"א",""),new Message("19032","19031","חלילה חלילה לך לקיים מה שכתבת","07/05/12 18:01","טו אייר","תשע"ב","18:01","יהודי_קדום","בסוף.

התקלה לא יצאה מתחת ידו - אני אם כן פירשתי הדברים בתגובה הראשונה שלא כיאות שהרי אף אני הושפעתי מהאשכולות הנידונים

וע"כ: מותרין לכם מותרין לכם מותרים לכם .

רק לאחר קריאת התגובה השניה שבאה אחרי שתי התנצלויות שלי החלטתי להגיב כפי שהגבתי (ועתה אני מבין שלא הבנתי נכון את התגובה הראשונה) בעקבות הרמז.

זהו שכחתי !!!

הבה ונמשיך להגדיל תורה ולהאדירה.

נכשלתי בתגובתי - ואני מיצר על כך מאוד.","233","","4380","True","True","False","","164","79.177.146.173","0","18982","קנים|כב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);