סקר
האם אתה לומד עם גמרא מפורשת/מבוארת?






 

פורום פורטל הדף היומי

מנחותכא ע"אכא אלול תשע"ח19:34"תקריב ואפילו בשבת" / ‏אבי גרינבלט
הדיון בראשונים ובאחרונים , מן הסתם ידוע ומוכר בשאלה , מדוע נדרשים לפסוק לאחר שהרמב"ם הביא את העיקרון הידוע שאין עיבוד (במקרה דנן) ע"י מלח באוכלין (שבת יא,ה)
"המפשיט מן העור כדי לעשות קמיע חייב. וכן המעבד מן העור כדי לעשות קמיע חייב. ואחד המולח ואחד המעבד שהמליחה מין עיבוד הוא, ואין עיבוד באוכלין".
קיימות תשובות מהראשונים והאחרונים בענין.
שאלה שעלתה לי בענין , מה לגבי מליחה ולא מצד עיבוד אלא מצד בישול ושאלה זו לא נידונת כלל ואולי משום שבישול ע"י מליחה איסורו - שבות ואין שבות במקדש.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר