var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=51024;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","61"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("51024","0","הנהגתו של אביי","08/07/17 21:19","יד תמוז","תשע"ז","21:19","אבי גרינבלט","לאחר דיון נוקב במעשה איסור הגר והנהגתו של רבא, ראינו את המקרה באביי וכיצד נמנע מלהכין כפל שטר מגיעים למקרה מעורר נוסף שמצריך הבנה גדולה בעצתו של אביי

"משה בר עצרי ערבא דכתובתה דכלתיה הוה רב הונא בריה צורבא מדרבנן הוה ודחיקא ליה מילתא אמר אביי ליכא דניזיל דנסביה עצה לרב הונא דנגרשה לדביתהו ותיזיל ותגבי כתובה מאבוה והדר נהדרה א''ל רבא והא ידירנה הנאה תנן א''ל אביי אטו כל דמגרש בבי דינא מגרש לסוף איגלאי מילתא דכהן הוא אמר אביי היינו דאמרי אינשי בתר עניא אזלא עניותא ומי אמר אביי הכי והא אמר אביי איזהו רשע ערום זה המשיא עצה למכור בנכסי' כרשב''ג בנו שאני וצורבא מרבנן שאני"

מה יניח את הדעת להבין את מה שקרה כאן ?

כתובות אינטרנט נלוות:
איסור גיורא","539","","2490","True","True","False","","819","95.86.72.27","0","0","בבא בתרא|קעד ע"ב",""),new Message("51026","51024","הנהגתו של אביי מבוארת במסכת ברכות","08/07/17 23:53","יד תמוז","תשע"ז","23:53","דוד כוכב","(דף יז ע"א) "מרגלא בפומיה דאביי: לעולם יהא אדם ערום ביראה".
כדי להגיע לתוצאות טובות של יראת שמים נחוצה לפעמים גם ערמומיות.
משום כך מצינו בסוגיות שלמדנו את אביי דוקא, כמומחה הראשי לזיופי שטרות ומניעתם.
אביי רצה להשתמש בעורמה במסגרת הדין, כדי שהממון יגיע ליעד שראוי שיגיע, וגם החותן העשיר ידע שכך נאה וכך ראוי. והכוונה היתה להשתמש רק בזכויות שהחותן עצמו העניק בחתימת ידו. וכמו שגם רבקה ויעקב השתמשו בעורמה כדי לנתב את הברכות ליעדן המיועד.

וראה דיון ארוך בנושא זה על הסוגיה המקבילה במסכת ערכין דף כג ע"א.
וקרוב לזה גם באשכול זה.","125","","2490","True","True","False","","213","213.151.51.82","0","51024","בבא בתרא|קעד ע"ב",""),new Message("51035","51026","שו"ת הרשב"א","09/07/17 08:29","טו תמוז","תשע"ז","08:29","אבי גרינבלט","כמדומני בשו"ת הרשב"א מובא שמכאן למדים שניתן לכפות על פרנסת בן ת"ח עני אלא שא"כ , מדוע בדרך כה מפותלת ולא לפנות ישירות אל האבא ואם מסרב אז זימון לבי"ד או שכך עדיף למנוע בזיונות , אלא שא"כ כשיוודע כיצד הועבר הכסף מהאב לבנו , האין בכך בזיון גדול אף יותר ?","539","","2489","True","True","False","","140","2.53.173.190","0","51024","בבא בתרא|קעד ע"ב",""),new Message("51046","51035","כמדומני שכאן מוכח ההיפך","09/07/17 10:30","טו תמוז","תשע"ז","10:30","דוד כוכב","כמו שכתבת, אילו ניתן היה לכפות את החותן לפרנס את חתנו (דבר שאינו סביר בעליל) כי אז היו מחייבים אותו ישירות - "כי הא דרבא כפייה לרב נתן בר אמי, ואפיק מיניה ד' מאה זוזי לצדקה" (מסכת כתובות דף מט ע"ב).

אולם במקרה שלנו החותן התחייב שישלם את הכתובה לכשיהיו גירושין. ואין איסור לגרש במקרה זה*, ויתחייב אז במה שהתחייב בעצמו מלכתחילה.




*(צ"ל שבגלל עניות הת"ח נחשב המצב כהקדיחה שבסוף גיטין, ואין כאן לאו הבא מכלל עשה).","125","","2489","True","True","False","","183","213.151.51.82","0","51024","בבא בתרא|קעד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);