var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=50856;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("50856","0","ואין הלכה כרבי יוסי","02/07/17 08:48","ח תמוז","תשע"ז","08:48","אבי גרינבלט","בענין אסמתכא , הגמרא בחרה בלשון זו ולא "הלכה כרבי יהודה" האם זה כדי להחריג מהכלל המובא בעירובין מו,ב ?
"רבי יעקב ורבי זריקא אמרו הלכה כרבי עקיבא מחבירו וכרבי יוסי מחבריו וכרבי מחבירו למאי הלכתא רבי אסי אמר הלכה ורבי חייא בר אבא אמר מטין ור' יוסי בר' חנינא אמר נראין כלשון הזה א"ר יעקב בר אידי אמר ר' יוחנן ר' מאיר ור' יהודה הלכה כרבי יהודה רבי יהודה ורבי יוסי הלכה כרבי יוסי ואצ"ל ר"מ ור' יוסי הלכה כרבי יוסי".
האם","539","","2491","True","True","False","","728","95.86.72.27","0","0","בבא בתרא|קסח ע"א",""),new Message("50857","50856","ואולי גם","02/07/17 11:14","ח תמוז","תשע"ז","11:14","הראל","בגלל הניסוח שהובא לפני כן בסוגיה:

אמר רב נחמן אמר רבה בר אבוה אמר רב הלכה כרבי יוסי
כי אתו לקמיה דרבי אמי אמר להו וכי מאחר שרבי יוחנן מלמדנו פעם ראשונה ושניה הלכה כרבי יוסי אני מה אעשה
ואין הלכה כרבי יוסי:

-----

ולפי הכיוון של דבריך, זה אולי גם בא בניסוח זה כדי להחריג מהכלל ש"רבי יוסי נמוקו עמו".

וכך בבכורות לז ע"א:
אמר רב חננאל אמר רב אין הלכה כרבי יוסי
פשיטא יחיד ורבים הלכה כרבים
מהו דתימא נמוקו עמו
קמ''ל","46","","2491","True","True","False","","364","213.57.88.162","0","50856","בבא בתרא|קסח ע"א",""),new Message("50859","50856","ואולי גם","02/07/17 20:11","ח תמוז","תשע"ז","20:11","דוד כוכב","בא להשמיענו שאין הלכה כרבי יוסי בשיטתו המורחבת בענין אסמכתא שיסודה כאן, כמבואר בקישורים הבאים: זבחים יג ע"א; זבחים קא ע"א.","125","","2491","True","True","False","","164","213.151.51.82","0","50856","בבא בתרא|קסח ע"א",""),new Message("50861","50856","חידה: מה הקשר של רבי יוסי","02/07/17 22:32","ח תמוז","תשע"ז","22:32","יהודי_קדום","לצומת-סומך שליד שפרעם?","233","","2491","True","True","False","","156","89.139.185.162","0","50856","בבא בתרא|קסח ע"א",""),new Message("50858","50857","נדבך על נדבך >>>","02/07/17 11:42","ח תמוז","תשע"ז","11:42","אבי גרינבלט","צריך להיות בזה חידוש שאין הלכה כמותו גם כנגד רבים עפ"י הכלל שהובא בעירובין ומדוע זה "פשיטא" שאין הלכה כמותו גם כנגד רבים , אא"כ הכלל בעירובין נקבע לאחר דברי הגמרא בבכורות ועד לכלל שנקבע בעירובין , זה אכן צריך להיות בפשיטא.

האם הכלל בעירובין שהלכה כרבי יוסי גם מחבריו היא בגלל הטעם של "נימוקו עמו" ?

מה באמת הוביל למעלתו זו של רבי יוסי שאפילו למורו הענק רבי עקיבא לא ניתן כוח כנגד רבים (וגם לרבינו הקדוש רבי יהודה הנשיא לא) ?

עוד בהרחבה של הרב יוסף שמשי שאולי באמת אין הלכה כר"י מול רבים.

כתובות אינטרנט נלוות:
כללי פסיקה","539","","2491","True","True","False","","147","2.53.50.253","0","50856","בבא בתרא|קסח ע"א",""),new Message("50862","50861","מובא בסנהדרין וע"ז 》》》","02/07/17 22:48","ח תמוז","תשע"ז","22:48","אבי גרינבלט","ברם זכור אותו האיש לטוב, ורבי יהודה בן בבא שמו, שאילמלא הוא בטלו דיני קנסות מישראל, שפעם אחת גזרה מלכות הרשעה שמד על ישראל, שכל הסומך ייהרג, וכל הנסמך ייהרג, ועיר שסומכין בה תיחרב, ותחומין שסומכין בהן ייעקרו. מה עשה רבי יהודה בן בבא? הלך וישב לו בין שני הרים גדולים ובין שתי עיירות גדולות ובין שני תחומי שבת, בין אושא לשפרעם, וסמך שם חמישה זקנים, ואלו הן: רבי מאיר, ורבי יהודה, ורבי שמעון, ורבי יוסי, ורבי אלעזר בן שמוע. רב אויא מוסיף: אף רבי נחמיה.","539","","2491","True","True","False","","155","95.86.72.27","0","50856","בבא בתרא|קסח ע"א",""),new Message("50864","50862","יישר כוח! באיזור זה נסמך רבי יוסי","02/07/17 22:52","ח תמוז","תשע"ז","22:52","יהודי_קדום","על ידי רבי יהודה בן בבא עם התנאים המוזכרים. מכאן שם הצומת.
אמנם הסמיכה נקראת על שם רבי יהודה בן בבא אך עימו היו עוד שני סומכים.

ראה סנהדרין יד א-ב.","233","","2491","True","True","False","","135","89.139.185.162","0","50856","בבא בתרא|קסח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);