var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36902;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","61"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","41"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36902","0","מה ההבדל בין לך לשלום לבין לך בשלום?","09/09/14 09:57","יד אלול","תשע"ד","09:57","שאינו יודע לשאול","למישהו יש הסבר לקטע הגמרא הזה?
מה בדיוק המשמעות של הניסוח השונה?
מה זה באמת משנה?

הנפטר מן המת לא יאמר לו לך לשלום אלא לך בשלום, שנאמר ואתה תבא אל אבותיך בשלום.
הנפטר מן החי לא יאמר לו לך בשלום אלא לך לשלום, שהרי דוד שאמר לאבשלום לך בשלום הלך ונתלה יתרו שאמר למשה לך לשלום הלך והצליח.
","48","","3521","True","True","False","","2026","77.126.183.23","0","0","מועד קטן|כט ע"א",""),new Message("36908","36902","הצעת הסבר","09/09/14 11:46","יד אלול","תשע"ד","11:46","אור חדש","כאן","458","","3521","True","True","False","","194","213.151.51.155","0","36902","מועד קטן|כט ע"א",""),new Message("36924","36902","הסבר הגר"א","10/09/14 03:32","טו אלול","תשע"ד","03:32","דוד כוכב","בהודעה זו.","125","","3520","True","True","False","","201","212.76.99.188","0","36902","מועד קטן|כט ע"א",""),new Message("37058","36902","הסבר פשוט (כמדומה ששמעתיו מאבשלום קור..)","16/09/14 18:15","כא אלול","תשע"ד","18:15","amdavid","לך לשלום - לך והשתלם עוד, לך ותצליח עוד. עוד לא הגעת ומלאת את כל השלימות שלך, לך להשתלם ולהוסיף עוד מצוות. (לך ותשתלם - על משקל לצאת לקורס השתלמות..)

לך בשלום - בשלימות שלך, בשלימות אליה הגעת בחייך, עם זה תלך לעוה"ב, לא תוכל להוסיף עוד שלימות ולהשתלם עוד, אלא רק פה הוא מקום עשיית עשיית המצוות ושם קיבול השכר, שם אין עבודה יותר אלא רק מנוחה ושכר כפי מה שעבד והשיג בעוה"ז.

לכן למת שאין לו יותר מה לעבוד ולהשתלם עוד בעוה"ז, אי אפשר לומר לו לך להשתלם עוד אלא רק לך בשלום, לך בשלימות אליה הגעת, כפיה תקבל שכר ותו לא.
ולאדם חי שרוצים לברכו שלא יסתפק במה שיש לו עד עתה אלא ילך ויוסיף שלימות, התקדמות והצלחה, מברכים אותו שילך להשתלם ולגדול עוד.

ולפי זה מובן יפה הסיומת של המסכת, שצדיקים אפילו במיתתן הולכים ומשתלמים, אפילו בעוה"ב הולכין מחיל אל חיל ומוסיפין שלימות ושכר, אין להם מנוחה ואין סוף להשלמת שלימותם, גם בעוה"ב.

ונראה לי שזה ממש הפשט בהסבר הגר"א שהובא לעיל

הדרן עליך מסכת מועד קטן","175","","3514","True","True","False","","360","79.181.23.206","0","36902","מועד קטן|כט ע"א",""),new Message("37062","36902","אין שום הבדל. זו דרשה בלבד","17/09/14 10:15","כב אלול","תשע"ד","10:15","Almuaddib","וראה את שהתפלל יעקב "...וְשַׁבְתִּי בְשָׁלוֹם, אֶל-בֵּית אָבִי".

ודוק, 'בשלום' ולא 'לשלום'.","107","","3513","True","True","False","","205","195.200.205.133","0","36902","מועד קטן|כט ע"א",""),new Message("37063","37062","מטונך","17/09/14 11:08","כב אלול","תשע"ד","11:08","amdavid","דווקא ו'שבתי' מתאים ל'בשלום'
ושבתי, כשאשוב, הלוואי שאבוא 'בשלום' שיהיה זה בשלום, במלוא השלימות,שאסיים להשלים כל מטרת נסיעתי.

בקיצור על שיבה ראוי לומר בשלום דווקא

ודו"ק","175","","3513","True","True","False","","383","79.181.23.206","0","36902","מועד קטן|כט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);