var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34223;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","46"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34223","0",""דביתהו דרב יוסף...אמר לה חזי דאנא ...","28/04/14 00:44","כח ניסן","תשע"ד","00:44","יהודי_קדום",""דביתהו דרב יוסף נהלא קמחא אגבא דמהולתא אמר לה חזי דאנא רפתא מעליתא בעינא דביתהו דרב אשי נהלא קמחא אגבא דפתורא"

האם גם כאן רואים שחוש השמיעה של רב יוסף (הסגי נהור) כל כך חד שהוא מבחין בהבדלי הצליל בין ניפוי רגיל לניפוי על גב הנפה?
או שמא בזאת מובאת דעתו שמותר לשנות בניפוי ללא שינוי ?
או שמא גם וגם?......","233","","3661","True","True","False","","1006","79.180.177.109","0","0","ביצה|כט ע"ב",""),new Message("34265","34223","מניין לך","29/04/14 12:04","כט ניסן","תשע"ד","12:04","עלי","שרב יוסף היה כבר עוור באותה שעה, שמא עדיין צעיר לימים היה ועדיין לא התעוור ?
הרי יש להניח שאין מדובר לאחר שנות נישואין רבות אלא כשעדיין לא ידעה מהם ה'שגעונות' שלו לגבי אוכל ומה מותר ואסור לעשות בבית לדעתו, כלומר לאחר נישואיהם...

אפרופו ניפוי קמח ללחם, ראוי לציין שחלוקת תפקידים נוקשה, לפיה האשה עסוקה בכל עבודות הבית והבעל עובד בחוץ ואינו נוקף אצבע בבית, שהיתה מקובלת עד דורנו זה ועדיין מקובלת במשפחות רבות, ומתאימה למשפחות מסויימות, בעיקר אם הבעל מקדיש את כל זמנו ומרצו לתלמוד תורה וכדו', אינה מקובלת ועלולה להיות מזיקה מאד במשפחות בהן אין מדובר בלומדי תורה מסוג זה.
אציין רק סיפור מהחיים בימים אלו ממש, כמובן ללא אזכור פרטים מזהים.
גרושה עם ילדים פנתה אלי בשל תחושות אבל ודכאון לאחר התאבדות בעלה לשעבר.
גם לאחר גירושיהם היו יחסיהם טובים וחוץ ממעורבות בחינוך ובטיפול בילדים, הגרוש היה רגיל לבקר ואף להשתתף במאורעות משפחתיים. כשבררתי, אם היה כ"כ טוב מדוע התגרשו, ענתה שבגלל ויכוחים אינסופיים ומריבות, על רקע זה שהיה בקורתי כלפיה בכל מה שעשתה בבית ובחינוך עם הילדים, אבל הוא לא נקף אצבע לעזור לה בבית. הוא פשוט לא היה רגיל לכך מבית הוריו ( אמו לא הרגילה אותו ).
כנראה שלגביו היו הגירושין סיבה להיכנס לדכאון קשה, שסופו היה במעשה הנמהר...
חיי נישואין ראוי שיהיו חיי שיתוף ויש להיזהר מחלוקת תפקידים נוקשה ומבקורת מוגזמת.
ועל זה ראוי לחנך את הילדים, הן הבנים והן הבנות ולהסכים על חיי שיתוף כבר לפני שמתחתנים !","209","","3660","True","True","False","","218","194.114.146.227","0","34223","ביצה|כט ע"ב",""),new Message("34298","34223","הבחנת הצלילים","30/04/14 13:32","ל ניסן","תשע"ד","13:32","בתר ממוצע","בדף יד. למדנו כי רב ששת הוא זה שהיה רגיש לצלילים ולא רב יוסף.

"רב ששת שמע קל בוכנא אמר האי לאו מגוויה דביתאי הוא ודלמא אצלויי אצלי דשמעיה דהוה צליל קליה ודלמא תבלין הוו תבלין נבוחי מנבח קלייהו"

חוץ מזה איפה מצינו הבדל בצליל בכלל בניפוי קמח?

כמובן מה שהעיר עלי - לגבי מניין לך שהיה סגי נהור היא שאלה נכונה
....","138","","3659","True","True","False","","246","94.188.248.67","0","34223","ביצה|כט ע"ב",""),new Message("34266","34265","בהחלט ייתכן, וחכם יותר, להניח שעדיין","29/04/14 15:01","כט ניסן","תשע"ד","15:01","יהודי_קדום","רואה היה וכדבריך.
לגבי לימוד תורה של רב יוסף ועבודות בית: הייתי מוכן לעבוד בביתו ולשרתו 24 שעות יום יום ללא תמורה כדי שלא יהא טרוד בעסקי ניפוי ובישול וכו׳. אשריה אשתו שזכתה. אגב, אני מכיר עוד משפחות שהאשה מאושרת מכל רגע שהיא יכולה לפנות לבעלה ללימוד תורה ובמקום תלונות יש אהבה וברכות. אז יש רבים בשיטת רב יוסף ויש כמו המקרה המצער שסיפרת. (מי לידנו יתקע שלא היה מתאבד מסיבה אחרת ? ).

וידועות הדעות בעניין תורה ועבודה.","233","","3660","True","True","False","","202","37.26.146.250","0","34223","ביצה|כט ע"ב",""),new Message("34305","34265","החסר ... אנוכי?","30/04/14 15:00","ל ניסן","תשע"ד","15:00","ארזי ביתר","יבאר לנו כבודו מה רצה...

מה הקשר בין הנידון, לבין הנושא המטופש שהכנסת. הנושא שהכנסת נתון למחלוקת השקפתית מקיפה בין גדו"י, ואין לה כל מקום כאן!","455","","3659","True","True","False","","91","5.102.249.206","0","34223","ביצה|כט ע"ב",""),new Message("34285","34266","אמוראים בעבודות הבית לכבוד שבת","30/04/14 05:47","ל ניסן","תשע"ד","05:47","דוד כוכב","מסכת שבת דף קיט ע"א:
"רבי אבא זבן בתליסר אסתירי פשיטי בישרא מתליסר טבחי, ומשלים להו אצינורא דדשא, ואמר להו: אשור הייא, אשור הייא! רבי אבהו הוה יתיב אתכתקא דשינא ומושיף נורא. רב ענן לביש גונדא; דתנא דבי רבי ישמעאל: בגדים שבישל בהן קדירה לרבו - אל ימזוג בהן כוס לרבו. רב ספרא מחריך רישא - רבא מלח שיבוטא. רב הונא מדליק שרגי, רב פפא גדיל פתילתא. רב חסדא פרים סילקא. רבה ורב יוסף מצלחי ציבי. רבי זירא מצתת צתותי. רב נחמן בר יצחק מכתף ועייל מכתף ונפיק, אמר: אילו מקלעין לי רבי אמי ורבי אסי מי לא מכתיפנא קמייהו? ואיכא דאמרי: רבי אמי ורבי אסי מכתפי ועיילי מכתפי ונפקי, אמרי: אילו איקלע לן רבי יוחנן, מי לא מכתפינן קמיה?!".

רש"י:
מתליסר טבחי - לטעום בשבת מן המובחר.
איסתירי - סלעים, איסתירי פשיטי - סלעים מדינה, והן אחת משמונה בסלע צורי, והיינו חצי דינר.
ומשלים להו אצינורא דדשא - לפני בואם להביא לו הבשר היה מזמן להן מעותיהן על פתחן, ואומר להן: אשור הייא - התאשרו והתחזקו מהר באומנותיכם, למהר ולחזור ולמכור ולהתעסק בצרכי שבת, ולי נראה: ומשלים להו אצינורא דדשא - כשהיה מביא ראשונה היה נותנה לשמשין המכינים סעודתו על פתח ביתו, ולא היה נכנס אלא ממהר לחזור ולהביא אחרת, ואמר להן לשמשין: אשור הייא - התאשרו מהר להכין את זו, בעוד שאלך להביא את זו.
אתכתקא דשינא - פשטדו"ל (כסא, כסא מתקפל) של שן, שחשוב היה ועשיר.
ומושיף נורא - נופח משם נורא לכבוד השבת, ורבינו לוי גרס: אתכתקא דשאגא - תדהר.
לביש גונדא - כלי שחור, להודיע שהיום אינו כדי להתנהג בחשיבות מלהתעסק בתבשילי שבת, ולא יטנף בגדיו בבישול קדירות.
דתנא דבי ר' ישמעאל כו' - דבישול קדירה מטנף בגדים.
מחריך רישא - אם היה שם ראש בהמה לחרוך, מחרכו הוא בעצמו.
פרים - לשון פרומים, מחתך.
מצתת צתותי - מצית האור בעצים דקים.
מכתף ועייל מכתף ונפיק - בערב שבת יוצא ונכנס להביא תמיד משואות כלי תשמיש ובגדי חופש ומגדים, כאדם שמקבל את רבו בביתו, ומראה לו שהוא חשוב עליו וחרד לכבודו לטרוח ולהרבות בשבילו.","125","","3659","True","True","False","","603","95.86.125.117","0","34223","ביצה|כט ע"ב",""),new Message("34292","34285","רב יוסף היה מוליך עצים ממקום למקום","30/04/14 08:06","ל ניסן","תשע"ד","08:06","יהודי_קדום","ר' עלי מדבר על "חיי שיתוף" בכל השבוע ועל חובת "שיוויון בנטל" אחזקת הבית.

בדברי ר' עלי לא מדובר בעבודות לכבודה של השבת בלבד כפי שהביא, ר' עלי מדבר על ש-"חיי נישואין ראוי שיהיו חיי שיתוף..." במשמעות הרחבה כאשר "האשה עסוקה בכל עבודות הבית והבעל עובד בחוץ ואינו נוקף אצבע בבית" כמו במקרה המצער "אבל הוא לא נקף אצבע לעזור לה בבית".
אני הבנתי שר' עלי רומז למה שכתב הרמב"ם (פ"ג מהל' תלמוד תורה ה"י) "כל המשים לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה מחלל את השם ומבזה את התורה, ונוטל חייו מן העולם הבא, לפי שאסור ליהנות בעולם הזה מדברי תורה. וכבר אמרו חכמים, אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות, וכל תורה שאין עמה מלאכה, סופה בטלה וגוררת עון." ואי אפשר הרי להעלות על הדעת שלא יהי כדברי הרמב"ם.

לכן נראה לי שמתאים יותר להביא את עיסוקם של חכמים בכל ימות השבוע כמו הלל, רבי חנינא בן דוסא, רב יוסף (שהיה מוליך עצים ואומר יפה מלאכה שמחממת את בעליה...)

עם זאת, ולמרות החובה שאינה מוטלת בספק לקיים מה שכתב הרמב"ם, אני אישית מרגיש שיש ת"ח המיוחדים בלימוד התורה שעדיף לנו ולהם שרק ילמדו תורה ולא יהו טרודים בפרנסה.","233","","3659","True","True","False","","222","79.178.107.163","0","34223","ביצה|כט ע"ב",""),new Message("34312","34298","שניהם שמעו וראו אור היטב ","30/04/14 17:37","ל ניסן","תשע"ד","17:37","דוד כוכב","ראה בקישורים הבאים:
ייתי ואיחמיניה;
סגי נהור.","125","","3659","True","True","False","","97","95.86.125.117","0","34223","ביצה|כט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);