var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26062;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26062","0","עשר העודפות (מילים אלו מתוך דברי רש"י)","09/01/13 05:34","כז טבת","תשע"ג","05:34","אלף בית רשי","מחלקת ביני בדיוק וחידוש ברש"י במדור להעמיק
לבין הרב שמואל לוינזון (קולמוס משפחה) במדור להרחיב,
ולדעתי לפי דבריו היה רש"י צריך לכתוב נמצא שכולן תלויות וכו'
נתון להכרעתכם","278","","4127","True","True","False","","799","65.92.238.73","0","0","שבת|צח ע"א",""),new Message("26063","26062","חייבים להצביע?","09/01/13 10:18","כז טבת","תשע"ג","10:18","המכריע","אם כן, אל נא תקפיד, קולי נתון לבעל הקולמוס.

אם אתה חולק על עצם היסוד שהוא מביא, אפשר להביא אלפי דוגמאות שזה נכון. ואם היסוד נכון, מדוע לא לקרוא את רש"י כהצעתו הכל כך פשוטה.

ומה שנאמר י' אמות מכוסות ולא מכסות, אכן כוונת רש"י לומר שנמצאו כל הי' אמות של הקרשים מכוסות וממילא נכללו בהן האדנים. כלומר מכוסות קאי על אמות הקרשים ולא על היריעות הפעילות.","199","","4127","True","True","False","","150","95.86.120.67","0","26062","שבת|צח ע"א",""),new Message("26066","26063","אינני חולק על היסוד גם אני סבור כך","09/01/13 15:24","כז טבת","תשע"ג","15:24","אלף בית רשי","אלא שכאן יצא כפילות לשונית ברש"י :
ועשר העודפות לרבי יהודה. דאמר אין עובי קרשים שבמערב ממעט בהו נמצא היו''ד אמות כולן תלויות ומכוסות כל י' אמות של אורך הקרש הרי אף האדנים של צד מערבי מכוסין:
והיה מתאים יותר כך:
ועשר העודפות לרבי יהודה. דאמר אין עובי קרשים שבמערב ממעט בהו נמצא (היו''ד אמות) כולן תלויות ומכוסות כל י' אמות של אורך הקרש הרי אף האדנים של צד מערבי מכוסין:
דבר נוסף אינני חושב שהזזת נקודות היא כל כך פשוטה ברש"י כפי שראינו כבר ברש"י להגיה ולקרות שגם המהרש"ל ועוד כיתתו קולמוסם בענין זה,
ויש מקומות שגם אני מסכים שהדיבור המתחיל מהווה כרצף והמשך לביאור שבא בעקבותיו בהרבה פעמים, ולא תמיד הביאור הוא "על" הד"ה אלא כהמשך, אבל לפני המילים זה רק במקומות נדירים שרואים שכך רש"י כתב, אבל כאן דבר זה לא לפנינו, וכאן הנקודה מופיע במקום אחר ולצורך לימוד כדברי הרב לוינזון הננו נצרכים להגיהה ולהזיז נקודה וע"כ כשלדבר נקודתי זה (תרתי משמע) אין מקור נוסף הרי שאני חושב שאין מקום לשנות אלא כביאורי,
ובימים אלו הצבעה זה דבר נחמד ","278","","4127","True","True","False","","189","65.92.238.73","0","26062","שבת|צח ע"א",""),new Message("26068","26066","היכן הכפילות הלשונית?","10/01/13 08:52","כח טבת","תשע"ג","08:52","המכריע","הלוא הוא אשר דיברנו אליך לאמר, הי' אמות הראשונות הן של היריעות והי' אמות השניות הן של הקרשים. אינני רואה אפילו אות מיותרת.

ונקודות לא צריך להזיז מכיון שרש"י לא כתב שום נקודות, והרצאת הדברים היא כאילו אין בכלל נקודות והכל ממש נפלא. כשהנקודות עוזרות מה טוב, אבל להסתבך בגלל הנקודות??","199","","4126","True","True","False","","131","95.86.120.67","0","26062","שבת|צח ע"א",""),new Message("26084","26068","לאופציה של הקולמוס המילים י אמות מיותרות","10/01/13 14:18","כח טבת","תשע"ג","14:18","אלף בית רשי","כמו שפירטתי לדעתי המילים "יו"ד אמות" הראשונות מיותרות מבחינה תחבירית. אם רשי פתח לדבריו במילים ועשר העודפות היה צ"ל "נמצא כולן" כי הוא מדבר על עשר אמות אלו, ולא היה צריך לשוב ולומר "נמצא יו"ד אמות כולן" . וגם אני הבנתי ופירטתי בהסברי שהי' הראשונות הם היריעות והאחרונות הם הקרשים,
שנית רשי כן עשה סימן בין דיבור לדיבור אבל לא בין תחילת הדיבור להמשכו, ובמקומות שיש בעיה בין הקטעים שהם לא מסומנים טוב אז הב"ח הגדול הגיה וכאן לא הגיה כלום זה לבד יכול להוות סימן שהדיבורים במקומם עומדים ולא צריך להזיז כלום","278","","4126","True","True","False","","207","70.52.23.130","0","26062","שבת|צח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);