var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24586;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24586","0","למימרינהו בניחותא, דליקבלינהו מיניה","05/11/12 23:49","כ חשון","תשע"ג","23:49","דוד כוכב","ואם יאמר בתקיפות לא יקבלו ממנו?
ומה חידש רב אשי בכך שגם הוא הגיע לאותה מסקנה?

על כך כאן.","125","","4198","True","True","False","","674","95.86.91.187","0","0","שבת|לד ע"א",""),new Message("24594","24586","אשתדל לומר זאת בניחותא:","06/11/12 00:15","כא חשון","תשע"ג","00:15","יהודי_קדום","האם אין בדברי רבר״ה הנמכה של דברי המשנה? הוא גם אומר ״דאמור רבנן״ במקום ״דתניא״ !
והרי גם הוא מסברא ולא מלימוד אומר דברו.

ואולי יש חשיבות לציין שניסוח דברי רב אשי אומרים שכך נהג לפני ששמע זאת מרבר״ה.","233","","4197","True","True","False","","161","79.176.158.96","0","24586","שבת|לד ע"א",""),new Message("24596","24594","איני רואה פה הנמכה","06/11/12 02:35","כא חשון","תשע"ג","02:35","דוד כוכב","״דאמור רבנן״ פירושו: שאמרו חכמים, כלומר אותם הדיבורים שציוו חכמים במשנה לאומרם.","125","","4197","True","True","False","","111","95.86.91.187","0","24586","שבת|לד ע"א",""),new Message("24599","24596","נ"ל שמשתמשים ב"אף על גב ש..." כשטוענים","06/11/12 05:13","כא חשון","תשע"ג","05:13","יהודי_קדום","לדעה אחרת שהיא יותר בקולא - ואיך יכול לעשות זאת אמורה על המשנה?
ועל זה רבר"ה מוסיף משהו חדש: "למימרינהו בניחותא כי היכי דליקבלינהו מיניה".
ועוד:
מה שפירש לי כב' לעיל " ״דאמור רבנן״ פירושו: שאמרו חכמים, כלומר ..." לא לזאת נתכוונתי אלא לצירוף ״דאמור רבנן״ שהיא אמירה אמוראית שאינה נאמרת על משנה מפורשת - כלענ"ד.

ולכן אני שואל אם אין כאן "הנמכה" - , עידון של משנה מפורשת המצווה "ג' דברים צריך....".","233","","4197","True","True","False","","150","79.176.158.96","0","24586","שבת|לד ע"א",""),new Message("24600","24599","הפירוש הוא","06/11/12 05:46","כא חשון","תשע"ג","05:46","דוד כוכב","אע"ג שצריך הוא לצוות אותם ולפקוד עליהם, שיעשה זאת בעדינות.
לענ"ד "דאמור רבנן" אמור על דברי המשנה.","125","","4197","True","True","False","","112","95.86.91.187","0","24586","שבת|לד ע"א",""),new Message("24604","24600","זו בדיוק שאלתי: האם הלשון 'דאמור רבנן'","06/11/12 08:15","כא חשון","תשע"ג","08:15","יהודי_קדום","יכולה להיאמר ע"י אמורא על משנה? כגון כאן ע"י רבר"ה?

בחיפושיי ראיתי שהרב יוסף שמשי מביא משהו קרוב וכחידוש את השימוש ב"דאמור רבנן" - במאמרו על ביאור הביטוי: "מנא הא מילתא דאמור רבנן" על חולין עד. ולעניין שם הוא כותב: "שהביטוי "מנא הא מילתא דאמור רבנן " נאמר במיוחד על "דאמרו רבנן", כמו שהסברנו את משמעותו כמשנה עתיקה ברורה ופסוקה, בניגוד לכל מקרה "רגיל" אחר במשנה, שהגמרא שואלת עליו "מנלן?"."","233","","4197","True","True","False","","138","79.176.158.96","0","24586","שבת|לד ע"א",""),new Message("24606","24604","יכולה","06/11/12 08:20","כא חשון","תשע"ג","08:20","דוד כוכב","ומה שהבאת מהרב שימשי מחזק זאת.","125","","4197","True","True","False","","88","95.86.91.187","0","24586","שבת|לד ע"א",""),new Message("24607","24606","תודה רבה. לא הצלחתי לדעת זאת","06/11/12 08:25","כא חשון","תשע"ג","08:25","יהודי_קדום","בוודאות ממעבר מהיר על 182 המופעים בש"ס, רש"י הק' ותוס' .

טוב שיש על מי לסמוך ...","233","","4197","True","True","False","","132","79.176.158.96","0","24586","שבת|לד ע"א",""),new Message("24608","24607","הנה","06/11/12 08:32","כא חשון","תשע"ג","08:32","דוד כוכב","נוסף על ענין דילן המוזכר במשנה, והוא הראשון בש"ס, גם המקרה הבא בתור מוזכר במשנה, במסכת שבת דף מח ע"ב:
"מאן תנא הא מלתא דאמור רבנן כל המחובר לו הרי הוא כמוהו? אמר רב יהודה אמר רב: רבי מאיר היא, דתנן...".","125","","4197","True","True","False","","118","95.86.91.187","0","24586","שבת|לד ע"א",""),new Message("24610","24607","עיין עוד","06/11/12 11:31","כא חשון","תשע"ג","11:31","כדי","גדולה מזאת בחידושי הרש"ש לר"ה (כב:) ע"ש. וע"ע בחידושיו לחולין (נה.). ועי' ברא"ש חולין פ"ז סי' לא: ו"אמור רבנן" לאו דווקא, אלא שהם דרשו והוציאו הדבר מן הפסוקים. ע"כ.

ואבוא העיר שלא עקבתי בדקדוק מתחילת האשכול, לכן אם יימצא בדברי יתור דברים, עמם תהיה הסליחה.","249","","4197","True","True","False","","197","79.182.220.129","0","24586","שבת|לד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);