var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=22251;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("22251","0","מספר הערות","29/08/12 03:21","יא אלול","תשע"ב","03:21","כדי","(מאשר כתבתי בגליוני מאז)

כז סע"ב. גמ'. ואימליך באינשי ביתאי. הפשט הוא שיש לה בינה יתירה לייעץ לו עצה נכונה עם ראייה מעמיקה קדימה. ועי' ב"מ (נט.). והר"ר יהונתן אייבשיץ בספרו יערות דבש פרש ע"פ אדר"נ דעונת נשיא היא אחת לחודש, וסתם ת"ח עונתו פעם בשבוע, לכן היה צריך ליטול ממנה רשות שתמחול עונתה. ועי' בספר כרם שלמה (אה"ע סי' עו).

כח ע"א. גמ'. שומר הפתח. נזכר עוד ביומא (לה:) בעובדא דהלל, ושם הוא כדי לגבות תשלום. ומיהו יתכן שזו תקנה קדומה. ואולי משום כך דעת הלל שישנה לכל אדם, כמ"ש באדר"נ פ"ג: שבית שמאי אומרים אל ישנה אדם אלא למי שהוא חכם ועניו ובן אבות ועשיר. ובית הלל אומרים לכל אדם ישנה, שהרבה פושעים היו בהם בישראל ונתקרבו לתלמוד תורה ויצאו מהם צדיקים חסידים וכשרים. ע"כ. [ויש לחלק בין זה לבין הא דחולין (קלג.) כזורק אבן למרקוליס]. אך א"כ, לא מסתבר שר"ג שהוא צאצא של הלל יעשה מעשה כנגד דעת זקנו וכבר פלוגתתו.

שם. אחזו ליה בחלמיה חצבי חיוורי דמליין קיטמי. עי' רש"י ע"ז (לב.) דחיוורי היינו חדשים. והראו לו שהם קנקנים חדשים מלאים בלא כלום, ודלא כמשנה באבות יש קנקנן חדש מלא ישן.

שם. ואף ר"ג לא מנע עצמו מביהמ"ד אפילו שעה אחת. כעי"ז בביצה (כד:) לעולם אל ימנע אדם עצמו מבית המדרש אפילו שעה אחת. וש"נ. וכתב החיד"א באחד מספריו (אולי מדבר קדמות) שכל יום שאדם מונע את עצמו מללכת לביהמ"ד, כנגד אותו יום ימנעו ממנו להיכנס במתיבתא דרקיעא. וכ"כ בספר קב הישר (פרק נג) בשם מהר"י בירב ז"ל, והביאו הגר"ח פאלאג'י בספר נפש חיים (מערכת היו"ד אות צו). ועי' לעיל (יח:).

שם. במה הם מתפרנסים ובמה הם ניזונים. החילוק בין הלשונות, עי' ברש"י גיטין (יב:). וע"ע שם בגמ' (סה:) וברש"י שם. ועי' תוס' ב"ב (קלט:).

שם. מכותלי ביתך ניכר שפחמי אתה. דומה ללשון זאת אמר ר' יהושע גופיה בקידושין (לא.) מבין ריסי עיניך ניכר שבן אלמנה אתה.

שם. אוי לו לדור שאתה פרנסו. ובגליון בשם ס"א: ואוי לה לספינה שאתה קברניטה. דומה לזה בב"ב (צא.) ואוי לה לספינה שאבד קברינטה. ע"ש.

שם. א"ל נעניתי לך. עי' פירש"י. וכלשון זאת עוד בתענית (כ:) וביומא (כב:) ובחגיגה (כב:).

שם. א"ל ר"ע לרבנן טרוקו גלי. עי' תוס' ב"ב (ג.).

רש"י. ד"ה לית לך. אין לך שערות לבנות של זקנה ונאה לדרשן להיות זקן. ע"כ. ונראה שמקורו בחגיגה (יד.) כתוב אחד אומר "לבושיה כתלג חיור ושער רישיה כעמר נקא" וכתיב "קוצותיו תלתלים שחורות כעורב". לא קשיא, כאן בישיבה כאן במלחמה. דאמר מר: אין לך נאה בישיבה אלא זקן, ואין לך נאה במלחמה אלא בחור. וע"ע בב"ב (קכ.) בישיבה הלך אחר חכמה, במסיבה הלך אחר זקנה. וע"ש בפרשב"ם ד"ה והוא. וי"ל.

שם. ד"ה תלויה. בספק. עי' בחולין (לו.) דלעולם משמע. וע"ש ברש"י ובחידושי הרש"ש.

שם. שם. מתוך שרבו התלמידים רב החידוד והפלפול. עי' רש"י מכות (י.) ללמד בהמון. מרבה תלמידים: לו תבואה. לפי שעל ידיהם ירבה הפלפול ונותן לב לתרץ קושיותיהם. ע"כ. והוא ע"פ תענית (ז.) ובכ"ד. וזהו השבח דלעיל (יז.) שהתפלל עליו ר"א ותרבה גבולנו בתלמידים. ועי' בנדה (יד:) ור' חמא בר ביסא סבר, רבי ריש מתיבתא הוא ושכיחי רבנן קמיה ומחדדי שמעתתיה. וע"ש בתוס'. וכתב בשו"ת בית דוד (חחו"מ סי' צא) וז"ל: ויותר יש לדון כמהרח"ש (מוהר"ר חיים שבתי) דהוי בתרא ממהר"א די בוטון (בעל הלח"מ). וקבלה בידינו שמהרח"ש היה עושה פסקיו בפלפול התלמידים כדי שיצא הדין מלובן ומבורר. עכ"ל.

שם. אפר מקלה. כלומר אפר סתם. ע"ע בפירושו בבכורות (ל.) וברשב"ם בב"ב (ס:).



ובעניין הנהגתו של רבן גמליאל, ע"ע בסנהדרין (יא:) תקיפי קמאי ובפירש"י שם שהוא כדי לזרוק מרה בתלמידים. ע"ש. וככתובות (קג:). וכ"כ הגאון הרוגאצ'ובי בשו"ת שלמת יוסף (סי' כב אות ד) להסביר ביטויים חריפים שבש"ס. וידועה תשובת חו"י בזה.","249","","4262","True","True","False","","900","79.181.221.115","0","0","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22254","22251","הרב מרדכי אליהו היה מספר","29/08/12 03:59","יא אלול","תשע"ב","03:59","דוד כוכב","כאשר הציעו לו לכהן בבי"ד הגדול אמר שצריך לדבר עם הרבנית לפני שיתן את הסכמתו. הוא טלפן אליה וכיון שהסכימה אמר שעתה הוא מקבל את המינוי, ומיד בירך הטוב והמטיב - כיון דאיכא אשתו בהדיה (מסכת ברכות דף נט ע"ב) - שגם היא שותפה בהודאה.

אוי לו לדור שאתה פרנסו, שאתה קברניטה. ולא אמר: שהיית פרנסו.
נפלא איך שכבר בזמן שיסרו והוכיחו, כבר אז ידע והודה שהוא הוא נשיא ישראל בן נשיא ישראל מזרע דוד, ואין בילתו.
ושוב, כמה נאים ומדוייקים דברי ר"ג אליו במסכת ראש השנה דף כה ע"א (וע"ב): "בוא בשלום רבי ותלמידי".

פשט לשון נענתי לך - הריני נכנע לך, מלשון ענווה והשפלה, וכן וַתְּעַנֶּהָ שָׂרַי (בראשית פרק טז, ו).","125","","4262","True","True","False","","183","212.76.113.73","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22258","22251","ואימליך באינשי ביתאי אזל אמליך בדביתהו","29/08/12 04:49","יא אלול","תשע"ב","04:49","קותי","האם אינשי ביתאי ואשתו זה היינו הך?

אולי צריך לומר שתחילה הוא נמלך בבני משפחת אביו ומשפחת חותנו לבדוק האם יתביישו בכך שירד לאחר מכן מגדולתו ובכך יפגע גם בהם. בני משפחה יכולים לעכב בדברים שנגרם להם פגיעה בכבוד המשפחה שהרי העלוהו גם בגלל משפחתו (עשירי לעזרא)

לאחר מכן הוא הלך לשאול את אשתו בגלל שעולה עמו ולא יורדת עמו וצריך לקבל מחילתה מראש.

מדוע להעמיד בעניין מחילת עונתה הרי היה ברור(?) שיורידוהו לאחר מכן וישוב הדבר לקדמותו","217","","4262","True","True","False","","287","85.250.143.132","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22297","22251","ההתיעצות עם אשתו","29/08/12 15:21","יא אלול","תשע"ב","15:21","שלמה שטרסברג","לכאורה באופן טבעי אדם מתיעץ עם אשתו וזה דבר טבעי ונורמאלי ומתבקש. אלא שכאן אם מדובר שראב"ע גילו הוא שמונה עשרה א"כ אשתו מסתבר לא עברה גיל זה וסביר שהייתה צעירה יותר הרי שאלה הרת גורל כזו היה מקום להתיעץ עם רבותיו שמכירים את ערכו ואת מורכבות הסוגיה

אלא שנראה בפשטות שההתיעצות עם אשתו בנושא זה כי היא זו שהולכת לשלם את מחיר התפקיד החדש שיצטרך להתמסר אליו בכל מאודו ולאו דווקא ביחס למצוות עונה ומתאים להביא כאן את דברי הרב קוק זצ"ל בעין איה

"הורה להם שההנהגה המעולה בעניני עבודת הציבור א"א שתבא כ"א שיהי' המנהיג מסור לזה בכל נפשו, שאף מצבו הפרטי יהי' בטל ושקוע בעניני הציבור, ע"כ גם הליכות ביתו צריך שתסכים עם ההנהגה הכוללת ומתוך כך צריך לזה הסכם גברת הבית. אבל אותם המנהיגים שלא יחסרו מנפשם בהנהגתם הפרטית כל טוב, ובביתם והליכותיהם הפרטיים אין רושם לעבודת הציבור, להם אין יחש לשאלת האשה בזה, אבל אין זאת שלמות של מנהיג גוי קדוש"","205","","4262","True","True","False","","269","95.86.89.246","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22325","22251","יישר כח על הדברים המאירים!! נהניתי לקרוא","29/08/12 22:32","יא אלול","תשע"ב","22:32","אלעד סטופל","בתשובת חו"י אתה מתכוון לתשובה שמובאת בספר החפץ חיים?","282","","4262","True","True","False","","144","212.76.110.83","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22259","22254","אוי לדור שאתה פרנסו","29/08/12 04:56","יא אלול","תשע"ב","04:56","קותי","רבי יהושע היה חכם גדול וידע שקשה להלחם בממסד
כפי שקרה לאחר מכן
גם לא ברור שתוכחתו בכלל הועילה
הממסד אינו מתעניין באדם הקטן (גם אם הוא רבי יהושע) יהיה הממסד אשר יהיה","217","","4262","True","True","False","","244","85.250.143.132","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22265","22258","להשתהות","29/08/12 08:02","יא אלול","תשע"ב","08:02","עלי","האם הסיפור והסוגיה נקטעו בין שני דפי הגמרא של אתמול והיום, לפי סידור הגמרא בש"ס וילנה, בדיוק לפני שאשת רבי אלעזר בן עזריה עונה לו, אולי כרמז מהשמים שלא רק שכדאי להימלך לפני החלטות הרות גורל, אלא כדאי גם להשתהות בתשובה יום אחד לפחות ?","209","","4262","True","True","False","","189","194.114.146.227","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22278","22258","בדרך כלל כן.","29/08/12 09:49","יא אלול","תשע"ב","09:49","כדי","ראה מה שריכז הרב דוד כוכב פה. ובאמת כבר קדמו במלאכה זו הגרז"ו לייטר בשו"ת בית דוד ח"א (סי' מח) ע"ש.

וככלל, כנראה שהוא ע"פ שבת (קיח.) דא"ר יוסי מעולם לא קראתי לאישתי אישתי אלא ביתי. ועי' פירוש מעניין בזה במהר"ם שיף בגיטין (נב.) שהוא משום רשעתה. ועי' בחידושי הרש"ש (נדה יד.). ועי' שם בגמ' (ה.) מהומה לביתה. ועי' בפירש"י בחולין (לא.). וחזינן מכל זה, שהכינוי הוא גם להיפוך.","249","","4262","True","True","False","","310","79.176.205.129","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22302","22259","אשר נשיא יחטא","29/08/12 17:02","יא אלול","תשע"ב","17:02","דוד כוכב",""אשרי הדור שהנשיא שלו מביא חטאת על שגגתו".
אשרי הדור שהנשיא שלו מודה בחטאו, ומבקש סליחה ממי שפגע בו.
שלא כממסד של רָשׁוּת, רבן גמליאל. נין ונצר הוא ליהודה שאמר "צדקה ממני", ומזרע דוד המלך שאמר: חָטָאתִי לַה' (שמואל ב יב, יג).","125","","4262","True","True","False","","158","212.76.113.73","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22285","22265","מצויין!","29/08/12 11:08","יא אלול","תשע"ב","11:08","קותי","נדמה לי שמלחמת עמלק היא תמיד מחר
גם אצל משה גם אצל אסתר וההצלחה מובטחת
ומי שחושב שהייצר הרע זה עמלק אין רמז טוב מזה
מחר מוצלח לכולם","217","","4262","True","True","False","","204","85.250.143.132","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22287","22285","זה תלי בהכרע ביומא נב:","29/08/12 11:15","יא אלול","תשע"ב","11:15","כדי","","249","","4262","False","True","False","","208","79.176.205.129","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22292","22287","אבל אין הכרע!","29/08/12 12:34","יא אלול","תשע"ב","12:34","קותי","בכל מקרה מתון מתון וד' מאה זוזי לא לשלם","217","","4262","True","True","False","","205","85.250.143.132","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22296","22292","יש הכרע!","29/08/12 15:17","יא אלול","תשע"ב","15:17","כדי","כמ"ש הריטב"א שם: דאילו השתא דאיכא פיסוק דקראי והפסק טעמים, נתברר ספיקן.




אבל לי אין הכרע למה ארי נעשה לא-ארי. ואם זה נעשָֹה כדרך "נעשֶֹה", החרשתי.","249","","4262","True","True","False","","187","79.176.205.129","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22310","22296","כיצד קראו לפני כן? כל אחד כרצונו?","29/08/12 20:12","יא אלול","תשע"ב","20:12","קותי","אני תמיד חשבתי שהטעמים קדמו לבעלי הגמרא בהרבה
ולמרות זאת העלו אפשרות נוספת כי בתורת משה עצמה אין טעמים ולכן אין הכרעה

לא ירדתי לסוף דעתו בעניין הארי","217","","4262","True","True","False","","205","85.250.143.132","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22298","22297","ובעל השמועה לא היה רק נאה דורש","29/08/12 15:28","יא אלול","תשע"ב","15:28","כדי","כי אם נאה מקיים, כמו שידוע שהיה נוהג לחתום "עבד לעם קדוש על אדמת הקודש".

ואולי ר' יהושע למד זאת מר"ג גופיה כמו שאמר בהוריות (י.) "כסבורין אותם ששררה אני נותן לכם? עבדות אני נותן לכם!". וע"ש בכל המעשה, כי שייך לכאן.","249","","4262","True","True","False","","232","79.176.205.129","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22304","22297","וכפר בעדו ובעד ביתו ובעד כל קהל ישראל","29/08/12 17:15","יא אלול","תשע"ב","17:15","דוד כוכב","מי שאינו שלם בראש וראשונה עם עצמו,
לאחר מכן עם אשתו זו ביתו, ושאר משפחתו,
לא יהא מהפרנסים המובחרים שלעם ישראל.","125","","4262","True","True","False","","141","212.76.113.73","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22307","22297","כדבריך כתב הרב פילבר לפני שנים הרבה","29/08/12 17:19","יא אלול","תשע"ב","17:19","Almuaddib","","107","","4262","False","True","False","","268","77.126.241.117","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22312","22302","אין המשל דומה לנמשל","29/08/12 20:27","יא אלול","תשע"ב","20:27","קותי","הבאת דוגמאות של חטאים
רבי יהושע התרעם על חוסר יחס אנושי","217","","4262","True","True","False","","190","85.250.143.132","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22324","22310","יש בזה כמה עיקולי ופשורי","29/08/12 21:33","יא אלול","תשע"ב","21:33","כדי","כבר כתבתי מזה באחת ההודעות הקודמות, ושם הובאו את דברי מרן בשו"ת אבקת רוכל (סי' ד) שעל שאלת השואל מדוע לא הכריעו מטעמי המקראות, תירץ: אין זו קושיא, דבפיסוק טעמי דעזרא איכא כמה מילי דאית בהו פלוגתא בין מערבאי למדנחאי ובין בן אשר לבן נפתלי. ע"כ. וע"ע שם.","249","","4262","True","True","False","","226","79.176.205.129","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22352","22312","אין המשל דומה, הוא זהה","30/08/12 03:54","יב אלול","תשע"ב","03:54","דוד כוכב","גם דוד שאמר חָטָאתִי לַה' היה זה אודות יחס לא אנושי, גזלת כבשת הרש.
וכי יחס לא אנושי אינו חטא?

ואגב, למה אתה מתאמץ ללמד חובה בחכמי ישראל, בעוד שצדקותם מפורשת?
וֶהֱוֵי דָן אֶת כָל הָאָדָם לְכַף זְכוּת. ובודאי את הצדיקים.
ואפילו ברשעים שמצוה לדרוש בהם לחובה, "אמר ליה מר בריה דרבינא לבריה: בכולהו לא תפיש למדרש, לבר מבלעם הרשע, דכמה דמשכחת ביה - דרוש ביה" (מסכת סנהדרין דף קו ע"ב).
.","125","","4261","True","True","False","","123","212.76.113.73","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22331","22325","אכן. לזו הייתה כוונתי.","29/08/12 23:00","יא אלול","תשע"ב","23:00","כדי","","249","","4262","False","True","False","","181","79.176.205.129","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22433","22352","לא כתבתי שום דבר על חכמי ישראל","31/08/12 04:40","יג אלול","תשע"ב","04:40","קותי","כתבתי שקשה להלחם בממסד לא חשוב מי עומד בראשו

נכון אולי שההכרח לא יגונה אך בודאי שאינו ראוי לשבח.

יחס לא אנושי הוא חטא כבד ועליו קורבן לא מכפר לכן הדוגמא
"אשרי הדור שהנשיא שלו מביא חטאת על שגגתו". אינה רלוונטית

בזמנו כבר הפניתי את תשומת לבך לשיר של יום שלישי בו דוד המלך כותב את דעתו על מערכת המשפט כנראה שלא מדובר בערכאות

בגלל עומס העבודה העצום על ר' חיים עוזר רצו למנות לו מזכיר
אז הוא סירב שאלו אותו מדוע אז הוא ענה שאם יהיה מזכיר אז המזכיר כבר ינהל את הרבנות ולא הוא.","217","","4260","True","True","False","","188","85.250.143.132","0","22251","ברכות|כח ע"א",""),new Message("22434","22433","המדובר הוא בר"ג","31/08/12 06:01","יג אלול","תשע"ב","06:01","דוד כוכב","בהחלט חשוב מי עומד בראש הממסד.
כל צביון הממסד תלוי במי שעומד בראשו, וכדאמרי אינשי - הדג מסריח מהראש.
וכדברי רשב"י בזוהר - באדרא רבא:
"מכאן אוליפנא כל רישא דעמא דלא אתתקן הוא בקדמיתא, לית עמא מתתקנא, ואי איהו מתתקן כלהו מתתקנן, ואי איהו לא מתתקן בקדמיתא לא יכלין עמא לאתתקנא".
וכך אמר בבראשית רבה פרשה כו: "אמר ר' שמעון בן יוחי כל פרצה שאינה מגדולים אינה פרצה".

יחס לא ראוי מתכפר בתשובה כאשר מרצה את חברו. וכך בדיוק עשה ר"ג. ואחז בזה במעשה אבותיו יהודה בן יעקב אבינו, ודוד המלך - שגם הוא חטא בן אדם חברו.

אמרו במסכת סנהדרין דף ו ע"ב:
"וכן בדוד הוא אומר (שמואל ב ח, טו) וַיְהִי דָוִד עֹשֶׂה מִשְׁפָּט וּצְדָקָה [לְכָל עַמּוֹ], והלא כל מקום שיש משפט - אין צדקה, וצדקה - אין משפט, אלא איזהו משפט שיש בו צדקה - הוי אומר: זה ביצוע {פשרה}... דן את הדין, זיכה את הזכאי וחייב את החייב, וראה שנתחייב עני ממון ושלם לו מתוך ביתו - זה משפט וצדקה, משפט - לזה, וצדקה - לזה, משפט לזה - שהחזיר לו ממון, וצדקה לזה - ששילם לו מתוך ביתו".

דוד המלך היה המופת להנהגה ומשפט של צדק ושלום.
האם נגדו נאמרו פסוקים אלו?! (תהלים פב, ב-ה)
עַד מָתַי תִּשְׁפְּטוּ עָוֶל וּפְנֵי רְשָׁעִים תִּשְׂאוּ סֶלָה.
שִׁפְטוּ דַל וְיָתוֹם עָנִי וָרָשׁ הַצְדִּיקוּ.
פַּלְּטוּ דַל וְאֶבְיוֹן מִיַּד רְשָׁעִים הַצִּילוּ.
לֹא יָדְעוּ וְלֹא יָבִינוּ בַּחֲשֵׁכָה יִתְהַלָּכוּ יִמּוֹטוּ כָּל מוֹסְדֵי אָרֶץ.


הם נאמרו כלפי אותם שאינם דנים דין אמת לאמיתו כדוד ושלמה בנו.
ובקרוב יבוא בן בנם וימלא את מקומם: (ישעיהו יא, א-ה)

וְיָצָא חֹטֶר מִגֵּזַע יִשָׁי וְנֵצֶר מִשָּׁרָשָׁיו יִפְרֶה... וַהֲרִיחוֹ בְּיִרְאַת ה' וְלֹא לְמַרְאֵה עֵינָיו יִשְׁפּוֹט וְלֹא לְמִשְׁמַע אָזְנָיו יוֹכִיחַ. וְשָׁפַט בְּצֶדֶק דַּלִּים וְהוֹכִיחַ בְּמִישׁוֹר לְעַנְוֵי אָרֶץ וְהִכָּה אֶרֶץ בְּשֵׁבֶט פִּיו וּבְרוּחַ שְׂפָתָיו יָמִית רָשָׁע. וְהָיָה צֶדֶק אֵזוֹר מָתְנָיו וְהָאֱמוּנָה אֵזוֹר חֲלָצָיו.","125","","4260","True","True","False","","189","212.76.113.73","0","22251","ברכות|כח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);