var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19572;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19572","0","עַם הדומה לחמור","07/06/12 03:43","יז סיון","תשע"ב","03:43","דוד כוכב","האם לכבד עבדים?

על כך כאן.","125","","4343","True","True","False","","2147","95.86.79.1","0","0","נידה|יז ע"א",""),new Message("19575","19572","יחס כזה בכלל","07/06/12 07:14","יז סיון","תשע"ב","07:14","עלי","לכאורה בימינו יחס מזלזל לאדם כאל חמור לא יכול להיות מקובל, ברם אנו רואים דבר יום ביומו את היחס לעובדים זרים, אנשים שהינם שוהים בלתי חוקיים, יצאניות ( אפילו אם בעל כורחן ), עד כמה הוא מזלזל. ברם לא רק בין יהודים לשאינם יהודים, גם בין יהודים קיים יחס של זלזול, והיחס המזלזל של הציבור החרדי למי שאינם חרדים הוא מן המפורסמות בינינו. ואם נדמה לנו שאין לכך יסוד, מוטב שייכתבו הדברים :
כבר המקרא וחז"ל הבחינו בין תלמיד חכם לעם הארץ, בין יהודי לגוי, בין סתם גוי לעובד אלילים, ובד"כ הגורם הקובע את יחסם היה רמתו הרוחנית דתית מוסרית והתנהגותית של האדם עצמו. מי שמתנהג בדומה לבהמה (=חמור ), ראוי להתייחס אליו בהתאם והדבר נתפס כמוצדק. כבר קבע אאע"ה " רק אין יראת א-לקים במקום הזה והרגוני על דבר אשתי". וכן "שבו לכם פה עם החמור" וכו', ולכן "אשר בשר חמורים בשרם".
אולי הנפקא מינה המעשית ביותר כיום היא ברחובותינו לצערנו הרב, כאשר החילוניים, אשר משום מה אנו מתייחסים אליהם כתינוקות שנשבו, ולמעשה התנהגותם ואמונותיהם היו צריכים להטיל עליהם הגדרת מומרים לכל התורה כולה, חלקם בידיעה וחלקם בבורות, אלא שלו היינו אומרים זאת היה הדבר יוצר שנאה רבה ולכן משום דרכי שלום וקירוב רחוקים אנו מגדירים אותם כתינוקות שנשבו. אם כן התנהגות חלקם, ודווקא בענייני לבוש והופעה, כאשר הם לבושים לעתים קרובות בלבוש הקרוב ללבוש אדם וחוה, מהוה בעיה קשה לנו, מאלץ אותנו להתייחס אליהם ממש כאל חמורים, וכשם שחמור אינו לבוש ולא אכפת לנו, שהרי גם אם נאמר לו שיפסיק להתנהג כחמור הוא פשוט ינער, כך גם הם, אולי בתוספת נשיכת חמור, אם כן במובן מסויים כך ראוי להם שלא יהיה אכפת לנו מהם, ברם אנו יודעים שבעצם בפוטנציאל הם בני אברהם יצחק ויעקב, בניו בחוניו של הקב"ה, וראוי לנו לנסות ולקרבם עד כמה שאפשר בזהירות מרובה לתורה ודרך ארץ, בבחינת ימין מקרבת ( תחילה ) ושמאל דוחה. וזה בדיוק המחלוקת בסוגיה כיצד לנהוג באנשים כאלו. ואכמ"ל.","209","","4343","True","True","False","","284","37.60.44.135","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19652","19572","רש"י הקדוש לא הזדעזע לכתוב","10/06/12 13:09","כ סיון","תשע"ב","13:09","יהודי_קדום","על הפסוק: "בָּעֵת הַהִיא נְאֻם ה' אֶהְיֶה לֵאלֹהִים לְכֹל מִשְׁפְּחוֹת יִשְׂרָאֵל וְהֵמָּה יִהְיוּ לִי לְעָם": (ירמיה ל,כה)

בישראל כתיב. והייתי להם לאלהים אע''פ שאינם לי לעם ומתוך שאני מקרבן הם יהיו לי לעם . (רש"י הקדוש קידושין ע:)

כל שניסיתי לומר הוא שהמושג "תינוק שנשבה" הפך להיות כאישור והצדקה להמשך חיים חילוניים . ויש ע"כ לדון ולהבהיר מתי חל מושג הלכתי מובהק זה מעבר לגדרים שהציבו חז"ל.

וגם הראיתי באשכול זה מה פעלתי לקרבם - דרך שונה לחלוטין ממה שיכול להשתמע בחלק מהתגובות.

אני מקווה שעתה נחה דעתו של הרב איתן.","233","","4340","True","True","False","","151","79.183.169.221","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19720","19572","חכמים הזהרו בדבריכם","12/06/12 14:15","כב סיון","תשע"ב","14:15","maruvka","כל מה שכתוב ברשת יגיע בסוף לידי כתב זה או אחר, שגם יתרגם את זה לשפות אחרות. אני חושב שלכן ראוי לא להעלות כל נושא לדיון בפורום.","93","","4338","True","True","False","","110","209.6.149.81","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("47094","19572","ברמב"ם סוף הלכות עבדים","15/12/16 17:49","טו כסלו","תשע"ז","17:49","אליעזר מ ש","כתוב לא להתאכזר לעבדים ולא לביישם וכן שראוי לתת להם מכל מין ומין שאתה אוכל.","610","","2691","True","True","False","","163","147.236.34.10","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("47743","19572","אסור לבזות עבדים","19/01/17 14:55","כא טבת","תשע"ז","14:55","אליעזר מ ש","כך מפורש ברמב"ם שכתב שלעבדות מסרם הכתוב ולא לבושה.","610","","2656","True","True","False","","166","147.236.34.10","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19576","19575","שני מיני דמיון לחמור","07/06/12 07:54","יז סיון","תשע"ב","07:54","דוד כוכב","יש פה שני ענינים שונים.
הפסוק "אשר בשר חמורים בשרם" הוא כינוי למצרים.
אבל הפסוק "עם הדומה לחמור" עוסק רק בעבדים, ומשמעותו שאין הבן מתייחס אחר האב. ואילו סתם גויים מתייחסים אחר האב לכל דין ועניין.

היחס ללא דתיים אינו כמו למומרים, משתי סיבות.
א. רובם אכן תינוקות שנשבו, והם לא למדו מהי הדרך הנכונה.
ב. גם אם ישנם כאלו שאינם בגדר תינוק שנשבה, היחס למומר כאל לגוי אמור להרתיע אותו ממעשיו, ואין לנהוג כך כאשר לא יהיה בכך תועלת.","125","","4343","True","True","False","","106","95.86.79.1","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19577","19575","חביב אדם שנברא בצלם","07/06/12 08:19","יז סיון","תשע"ב","08:19","קותי","לשיטת המאירי מדובר באנשים שחיים כמו חיות מאוד מאוד פרימיטביים
אבל כאשר מדובר באנשים תרבותיים לא חלים עליהם הכללים האלו
והוא ממש מחריג אותם מהדינים האלו כולל לא להשכיר להם בתים וכו

כדי להבין את מאמרי חז"ל אלו צריך להבין את מי הם ראו לנגד עיניהם כאשר אמרו עם הדומה לחמור.
תנסה פעם לקרוא פרשיות מסויימות בספר בראשית מבלי לאזכר את שמות אבותינו הקדושים ותראה איך זה נשמע

משנה מסכת אבות פרק ג

[י] הוא היה אומר כל שרוח הבריות נוחה הימנו רוח המקום נוחה הימנו וכל שאין רוח הבריות נוחה הימנו אין רוח המקום נוחה הימנו. .","217","","4343","True","True","False","","207","85.250.169.110","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19578","19576","כשיש שבוי ודאי יש שובה אז","07/06/12 09:14","יז סיון","תשע"ב","09:14","יהודי_קדום","חובה לשאול:
1. מי שבה את תינוקותינו?

2. מדוע קוטמים את כל אמירת חז"ל שהיא: "תינוק שנשבה לבין הנכרים"?

3. האם כל חילוני נחשב תינוק שנשבה? כאן במדינת ישראל? מדינת היהודים?

אומר כך: כל יהודי במדינת ישראל שהגיע לגיל בינה - גם אם אבותיו לא שמרו מצוות כלל- הרי יש לו מושג, גם אם קלוש, מהי תורה, מהי שבת וכו' ואם הוא בוחר לתעות אינו יכול להיחשב תינוק שנשבה. ובעצם גם אם הוא בגולה ושמע על יהדות ובחר לתעות - אינו יכול להיחשב תינוק שנשבה.

אמירה על חילוני שהוא תינוק שנשבה היא מריחה - וכמו כל בעיה אם לא מכירים בה אי אפשר לפותרה.

בואו נשאל חילוני כנ"ל האם הוא מרגיש שבוי, אני משוכנע שרוב התשובות יהיו "כן, אני שבוי במדינה דמוקרטית בידי החרדים החומיינים האלה".

אחזור לשאלה החשובה בעיניי: מי השובה? גם כאן תשובתי ברורה - אופי השלטון החילוני במדינת ישראל המנהיג אט אט אבל בהצלחה את השנאת הדת היהודית (איני בטוח שהוא נוהג כך לגבי דתות אחרות) והחרדים במיוחד, בני הישיבות וכו'.
האמצעים לכך רבים ועוטפים את התינוק שעתיד להיחשב אח"כ ע"י הפוסחים על שתי הסעיפים כ"תינוק שנשבה": טלויזיה המקרינה וחושפת כל נפש לכל תרבות וחינוך שליליים האפשריים, ספרי לימוד, הפיכת בנימין זאב הרצל ל"חוזה המדינה" (ואולי בגלל זה כך היא נראית?), חתונה של חילוניים, גם כשרב מסדר את החופה, יאמר עליה ה' ישמור. (אגב אני לא הולך לחתונות קרובי משפחה חילוניים גם בקרבה של גיס) וכל אחד יכול להמשיך בתיאור רחובות הערים וכו'.

להציל את השבויים מידי המדינה נראה לי לצערי קשה ביותר אבל אולי אפשר שכל אחד יציל אחד או שניים ויקרבם.
היו דראו במדינה "אתחלתא דגאולה" ורוממו את החילוניים והדברים ידועים. נראה לי שהיתה זו נבואת שוא.

וברור לי שלא ניתן להחיל הגדרה מכל סוג שהוא באופן גורף על כל חילוני וחילוני ושכל אחד חייב התייחסות פרטית.","233","","4343","True","True","False","","291","79.183.169.221","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19591","19577","תינוקות שנשבו","07/06/12 12:48","יז סיון","תשע"ב","12:48","המכריע","זה פסק הלכה של רבי חיים עוזר ועוד גדולי דורו.
המציאות מוכיחה שכל אדם מאמין במה שהוא חונך מילדות ועל ברכי מה שהוא ינק בבית. נדיר שאדם משנה את דעתו. הרי אף אחד לא יאמר שזה ממש מקרה שכל החרדים מאמינים בהשקפה החרדית בכל ליבם וכל הדלי"ם מאמינים בכל להט נפשם בדעתם וכן כל חילוני וכל בודהיסט וכל נוצרי ומוסלמי וכן הלאה..
מכאן שאדם שקיבל חינוך חילוני זה לא מציאותי לצפות ממנו בדרך הטבע לשפוט נכוחה.
זה לא סותר שלפעמים ניתן לשכנעו אבל זה לא פשוט כמובן, בלשון המעטה. ואם הוא מהנורמה שידבק תמיד בדעתו הראשונה, הוא בבחינת תינוק שנשבה.
והרי זה בדיוק הרעיון שתינוק שנשבה לבין הגויים וכך חונך, למרות שיפגוש יהודים בבגרותו לא נצפה ממנו לכלום. כך בדיוק ממש לגבי חילוניים. וזהו אשר פסקו גדולי ההלכה, שרק בדור הראשון של פורקי עול שקיבלו עוד חינוך לשמירת מצוות ולאמונה יש להם דין מומרים וכו', אבל בני הדור הבא כבר תינוקות שנשבו ממש. בהגדרה הלכתית. (אגב, לא מוסכמת על כל הפוסקים).
אני אישית למשל תינוק שנשביתי לבין החרדים, ואני לא מסוגל בשום אופן לקבל השקפה אחרת. כמו כן אין לי ציפיות מרוב באי בית המדרש הזה שנשבו לבין הדתלי"ם שיחשבו אחרת ממה שהם חושבים, ולכן אני חושב שרוב הויכוחים בענייני השקפה בסיסיים אבודים מראש, ומי שבעד שימור אנרגיה, ירחק מזה.","199","","4343","True","True","False","","164","212.179.87.186","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19579","19578","אמנם בזמנם נוכרים היו רק גויים","07/06/12 09:25","יז סיון","תשע"ב","09:25","קותי","אבל כבר בתורה יש נוכרי מי שנתנכרו מעשיו לשמים וזה דווקא כן יהודים

כאשר עזרא עלה עם הגולה לקחו נשים נוכריות סחרו בשבת לרגלי החומה וכנראה עשו עוד מיני תועבות

בא חבקוק(?) והעמידה על אחת איש באמונתו יחיה

אני מציע נקודת מבט שונה הם אינם חוזרים בתשובה כי מעשינו אינם מתוקנים אנחנו לא דוגמא ליושר הגינות וכל מידה טובה אחרת
דרך אגב זה רמב"ם מפורש","217","","4343","True","True","False","","204","85.250.169.110","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19580","19578","זהו הביטוי","07/06/12 09:27","יז סיון","תשע"ב","09:27","דוד כוכב",""תינוק שנשבה לבין הנכרים" (מסכת שבת דף סח) זהו הביטוי המקורי, על פי המצב אז.
הרעיון הוא שהוא שבוי בקונספציה שבה חינכו אותו - מי הטובים ומי הרעים. או לפחות מה "חייבים" ומה לא כל כך.

אולי תמצא לנו ברשת מאמרים העוסקים בעניין זה.","125","","4343","True","True","False","","102","95.86.79.1","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19581","19579","לא נכנסתי כלל לענייני הלכה בעניין אלא","07/06/12 09:37","יז סיון","תשע"ב","09:37","יהודי_קדום","הצבעתי בהבאת דעתי על אותו סחף המיקל ומזלזל בכל דבר ועניין השייך ליהדות במדינה שהריבונות שלה היא יהודית - ואני נמנע ממרכאות למילה זו למען השלום.

לא מקבל לחלוטין את אמירתו: "כי מעשינו אינם מתוקנים אנחנו לא דוגמא ליושר הגינות וכל מידה טובה אחרת " - לא בסביבתי הקרובה, לא אצל יראי ה' והם רבים וכן ירבו.","233","","4343","True","True","False","","137","79.183.169.221","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19582","19581","שים לב: אם לא תגרוס "תינוקות שנישבו",","07/06/12 09:52","יז סיון","תשע"ב","09:52","Almuaddib","אין לך מוצא אלא "מורידין ואין מעלין"!


הלהרוג יהודים שאינם שומרי שבת אתה רוצה?


תן דעתך מי היה הראשון שקבע לגביהם תינוקות שנישבו, ומה היו סיבותיו.","107","","4343","True","True","False","","125","192.114.91.245","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19584","19582","לא ולא! מדוע זהו המוצא היחיד?","07/06/12 10:10","יז סיון","תשע"ב","10:10","יהודי_קדום","בפירוש אמרתי "להציל את השבויים מידי המדינה נראה לי לצערי קשה ביותר אבל אולי אפשר שכל אחד יציל אחד או שניים ויקרבם" ואין זו הורדה כלל וכלל ההיפך הוא הנכון: העלאתו מהבור הוא המוצע.

מנסיון בעניין אני מודיע: ניתן אף ניתן להעלותם.

אני רחוק יותר מרחוק מזרח ממערב מהרחקתי את החילוני.

טענותיי הן כלפי המדינה שהחינוך והאוירה שהיא משליטה על כל סביבותינו - ברובם הם חילוניים גמורים.","233","","4343","True","True","False","","140","79.183.169.221","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19585","19582","היה עלי להוסיף:","07/06/12 10:29","יז סיון","תשע"ב","10:29","יהודי_קדום","בתפיסתי תינוק שנשבה הוא מי שהפילוהו לבור.

חילוני בר דעת - ודי לי שיודע הוא עובדת היותו יהודי - אינו תינוק שנשבה.

ואת שניהם יש לקרב ודאי באהבה.","233","","4343","True","True","False","","127","79.183.169.221","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19598","19584","שים לב לדיון ההלכתי הטהור:רמב"","07/06/12 16:51","יז סיון","תשע"ב","16:51","Almuaddib","רמב"ם, הלכות ממרים, פרק ג':


א מי שאינו מאמין בתורה שבעל פה, אינו זקן ממרא האמור בתורה, אלא הרי הוא בכלל המינים, ומיתתו ביד כל אדם. [ב] מאחר שנתפרסם שהוא כופר בתורה שבעל פה--מורידין ולא מעלין, כשאר המינים והאפיקורוסין והאומרין אין תורה מן השמיים והמוסרים והמשומדים: כל אלו אינן בכלל ישראל, ואינן צריכין לא עדים ולא התראה ולא דיינין; אלא כל ההורג אחד מהן, עשה מצוה גדולה והסיר מכשול.

ב [ג] במה דברים אמורים, באיש שכפר בתורה שבעל פה ממחשבתו, ובדברים שנראו לו, והלך אחר דעתו הקלה, ואחר שרירות ליבו, וכפר בתורה שבעל פה תחילה; וכן כל הטועים אחריו.

ג אבל בני אותן הטועים ובני בניהם, שהדיחו אותם אבותם ונולדו במינות, וגידלו אותן עליו--הרי הן כתינוק שנשבה לבין הגויים וגידלוהו הגויים על דתם, שהוא אנוס; ואף על פי ששמע אחר כך שהיה יהודי, וראה היהודיים ודתם--הרי הוא כאנוס, שהרי גידלוהו על טעותם. כך אלו האוחזים בדרכי אבותיהם שתעו. לפיכך ראוי להחזירן בתשובה, ולמשוך אותם בדרכי שלום, עד שיחזרו לאיתן התורה; ולא ימהר אדם להורגן.




אם אתה ודעימך מתעקש שאינם בגדר תינוק שנישבה, אתה קובע מה דינם, וראה במו עיניך מה קבעת!","107","","4343","True","True","False","","161","192.114.91.245","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19594","19591","לגדול לתוך חינוך מסויים אינו בבחינת","07/06/12 15:22","יז סיון","תשע"ב","15:22","יהודי_קדום","תינוק שנשבה.

לא לחינם חכמים עשו שימוש במילה במושג השבוי: השבוי הוא אדם שנפל בידי אויב וכל מעשיו בעל כורחו. ואם נלקח בשבי כתינוק יהיו מעשיו 'כאילו' מרצונו הן כלפי עצמו והן כלפי סביבתו.

אבל הוא עדיין בידי האויב !

מי שנולד לבית חרדי יכול רק לעלוז ולעלוץ על הימצאו שם. הוא מחונך ביד הוריו אוהביו.

את דבריו "אני אישית למשל תינוק שנשביתי לבין החרדים, ואני לא מסוגל בשום אופן לקבל השקפה אחרת." אני מקבל כהודאה לה' שלא נולד לבית שאינו כזה.

אני למשל מצטער צער גדול שלא נולדתי לבית כזה.

אני לפחות לא דיברתי (לפחות לכך נתכוונתי) באשכול זה על השקפה אלא מעצביה. ואני חושב שגם לדעת לא חרדים יש חרדה מאיבוד הזהות היהודית ההולכת ופושה ב"מדינת היהודים". כן במרכאות, לחלוטין במרכאות. ולפני שילקו אותי אציין: עד לפני כשלושים שנה גם אני הייתי מלקה מי שהיה שם את המדינה במרכאות. וכן שירתתי בצבא סדיר ומילואים - ולמתעניינים לא הייתי ג'ובניק, שירתתי בנח"ל, הייתי חובש וכו'.

מנעתי עצמי מלספר אך חוזרני ממחשבתי זו:

עשור שלם עבדתי כמורה למתימטיקה ופיסיקה בבית החינוך המשותף עמק החולה בכפר בלום וגם ניהלתי את החטיבה לט"ט.

ילדי ביה"ס, רובם ככולם, היו בפירוש ההלכתי תינוקות שנשבו. לא ראו ס"ת, קידוש וכו' .

רעייתי ואני קיבלנו על עצמנו לקחת כל שבת בין שלושה לחמישה תלמידים.
הצלחתי להכניס ל 13 המשימות של, במקום אחרת שיבחר התלמיד, שבת בביתינו (החל מכאן היה מימון של ביה"ס) .

בשלב כלשהו צירפתי למעגל את כבוד הרב צפניה דרורי לבוא ולתת שיחות.

מוטב שאקצר:

איני יודע אם מפעילות זו או באופן אחר אבל (אפשר לבדוק) בשנות השמונים היו משברים בכל הקיבוצים (בעיקר איילת השחר וכפר הנשיא) על רקע ילדים שחזרו בתשובה, במושגים של הוריהם כי בעצם הם שיחררו עצמם מהשבי, נבנו בתי כנסת וכו'.

אני מניח שאין קשר אלי אבל הדבר מוכיח שתינוק שנשבה באמת, יכול, אם מאירים לו את הדרך להגיע לאמת
ויש ביניהם חרדים.","233","","4343","True","True","False","","148","79.183.169.221","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19761","19591","תינוקות שנשבו?","14/06/12 17:33","כד סיון","תשע"ב","17:33","יאירה","נראה לי, שמדובר במבוגרים שנשבו, משום שהם התחנכו במסגרות, בהן לומדים מושגי יהדות (לפחות) כפי שנאמר לעיל. כך, שלא מדובר בסביבה הזרה בארץ לעומת ארצות אחרות, בהן היהודים מתערים בגויים, שמנחילים להם את ערכיהם, המנוגדים לרוח היהדות. כאן מדובר בעוברי עבירות בעלי שכל ותבונה של מבוגרים, המתגוררים בארץ, אשר מזדרים ליהדות ומחקים את מנהגי הגויים.

אכן, גר, שלא שומר מצוות לפי ההלכה הופך למהותו הקודמת, דהיינו נוכרית.

אתה צודק, שכל אחד נשאר בעמדתו. לכן, לפי דעתי, אין צורך לנתח את המבוגרים, שנשבו,(ולא רוצים להשתנות), התלבשו בחליפת אדם וחווה ויצאו להילחם בדת אלא יש להתרחק מהטומאה ולדבוק בקדושה, כפי שכתוב במשל הזה.","192","","4336","True","True","False","","242","37.60.43.12","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19595","19594","כשהגיעו ילדי וילדו של הרב צפניה דרורי","07/06/12 15:58","יז סיון","תשע"ב","15:58","יהודי_קדום","לגן חובה יזמתי פעילות בכל קרית שמונה (שם התנדבתי לגור וללמד. באתי מירושלים) להמרת ביה"ס ה"דתי" רמב"ם לדתי. עברתי מבית לבית, כינסתי אסיפות בגיבוי המרא דאתרא הרב דרורי שזכיתי בשנים הראשונות להיות חברותא שלו.

לפני סיום השנה הצלחנו להביא לפיטורן של שלוש מורות של היו מהלכות בלבוש צנוע ומורה אחת אף ראיתיה במו עיניי מחללת שבת.

עמלנו לא צלח. הכמות גברה על האיכות.

אז זוהי דוגמא כיצד החינוך בישראל פועל","233","","4343","True","True","False","","175","79.183.169.221","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19596","19594","אל תקרי חמור אלא חומר","07/06/12 16:00","יז סיון","תשע"ב","16:00","עם הארץ","״ וישא את עיניו וירא את המקום מרחוק״
המדרש מספר שראה אברהם ענן חשוך ומוזר סובב את ההר שאל את יצחק אם רואה משהו אמר לו כן שאל את הנערים אמרו לא רואים כלום. הבין אברהם שרוחניות שורה רק עליו ועל יצחק ולכן אמר לנערים השארו פה עם החומר הגשמי ואני והנער נלכה, ובאמת המדרש מספר שפרץ ויכוח בין אליעזר לישמעאל לגבי ירושת אברהם בזמן שהם הלכו.
וממה נפשך, הייתכן שאברהם משווה את אליעזר לחמור, הרי היה אחד משבעה שנכנסו בחייהם לגן עדן ( כלה רבתי פרק ג) ״ המושל בכל אשר לו״. ע״כ לפי ראות עינינו.

בנושא אחר , הרב אלישיב פסק בספרו פניני תפילה שאין כיום חילונים אשר נקראים תינוקות שנשבו.","248","","4343","True","True","False","","254","108.133.88.140","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19597","19596","וכבודו הולך לפי הרבנים שפוסקים שיש ?","07/06/12 16:07","יז סיון","תשע"ב","16:07","הודו_כי_טוב","","207","","4343","False","True","False","","168","46.117.14.249","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19608","19596","אליעזר","07/06/12 22:46","יז סיון","תשע"ב","22:46","דוד כוכב","שיטה אחרת במדרש פרקי דרבי אליעזר פרק טז, שאליעזר הוא עוג, וכך הוא בהוספה א למסכת סופרים פרק א הלכה ב.

אמנם קי"ל כמאן דאמר שאליעזר צדיק גמור היה, אחרת לא היה מתקיים שמו של רבי אליעזר הגדול, ורבי יוסי הגלילי לא היה קורא לבנו אליעזר. וגם לי לא היו קוראים אז לתורה דוד אליעזר.

(ויש לדחוק דשאני ישמעאל דנקראים על שם סופו, כי לא נשתנה שמו).","125","","4343","True","True","False","","163","95.86.79.1","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19601","19597","מדוע כזה הוא המצב","07/06/12 18:28","יז סיון","תשע"ב","18:28","עלי","כל הכותבים שמו בודאי ליבם שהמצב של 'תינוק שנשבה' קשה מאד לשינוי.
ברם ההיסטוריה של עם ישראל מתחילה ביחיד ורבים.
יחיד הוא אברהם אבינו ע"ה שנולד לעובדי אלילים וכל ארצו עובדי אלילים, והשלטון היה דיקטטורי אבסולוטי רצחני של נמרוד ובכל זאת הכיר אאע"ה בבוראו.
רבים היו בני ישראל בצאתם ממצרים, ורובם עע"ז וכל המצרים עע"ז, והשלטון דיקטטורי אבסולוטי רצחני של פרעה, ובכל זאת האמינו ישראל בה' ובמשה עבדו.
הכיצד ?
'עד שנגלה עליו הקב"ה וגאלו' - 'עד שנגלה עליהם הקב"ה וגאלם'.
קשה מאד ללא גילוי מופתי לשנות את המצב מחוסר אמונה לאמונה.
הגילוי העיקרי היה מעמד הר סיני.
האם יש אפשרות בימינו לגילוי שכזה שישיב את לב העם בתשובה ?
לי יש תשובה אך אשמח לקרא תחילה תשובות של הכותבים.","209","","4343","True","True","False","","215","212.117.142.227","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19602","19598","הנה ראה הדגשתי הרומזת על ידיעת הרמב"ם","07/06/12 20:46","יז סיון","תשע"ב","20:46","יהודי_קדום",""כל יהודי במדינת ישראל שהגיע לגיל בינה - גם אם אבותיו לא שמרו מצוות כלל- הרי יש לו מושג, גם אם קלוש, מהי תורה, מהי שבת וכו' ואם הוא בוחר לתעות אינו יכול להיחשב תינוק שנשבה"

הדגשתי במדינת ישראל .

גם אם אבותיו לא שמרו מצוות - הרי הוא נאור ומשכיל ועל כן הוא יפול בקבוצת האנשים עליה אומר הרמב"ם "באיש שכפר בתורה שבעל פה ממחשבתו, ובדברים שנראו לו, והלך אחר דעתו הקלה, ואחר שרירות ליבו, וכפר בתורה שבעל פה תחילה; וכן כל הטועים אחריו." את סעיף א'.

ואני אומר שבזמן הזה אנו חייבים לקבלם באהבה ולנסות להשפיע עליהם טוב אם אפשר - אבל הם לא תינוקות שנשבו גם אם "שהדיחו אותם אבותם ונולדו במינות, וגידלו אותן עליו" הרי הם לא חיים בסביבה של אונס ודעתם עימם להחליט בין טוב לרע.","233","","4343","True","True","False","","172","79.183.169.221","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19614","19601","המצב מצויין!","08/06/12 01:07","יח סיון","תשע"ב","01:07","קותי","ראיתי פעם אולי בספר הגר"א של הרב מימון
שר' חיים מוולוזין מצא באיזה ספר שהקב"ה שמח בחלקו
אז הוא נסע לגר"א שיסביר לו מה פירוש
אז הוא ענה לו שבכל מצב שעם ישראל נמצא הקב"ה שמח בחלקו

אם מי מכיר את העניין ביתר דיוק ויעדכננו ויבורך

כמדומני שלאף אחד לא נמסרה האחריות לגבי עם ישראל
כל אחד צריך לעשות את מה שראוי בצנעה ובבטחה על פי ההלכה
ולזכור שהמטרה אינה מקדשת את האמצעים","217","","4342","True","True","False","","206","85.250.169.110","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19625","19602","מ.ש.ל","08/06/12 13:07","יח סיון","תשע"ב","13:07","Almuaddib","שים לב למה דנת אותם, ברגע בו קבעת כי אינם בגדר של תינוק שנישבה.","107","","4342","True","True","False","","133","77.127.27.49","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19613","19608","מזעזע","08/06/12 01:01","יח סיון","תשע"ב","01:01","איתן","פשוט מזעזע לקרוא מה שנכתב באשכול הזה. אין לי מילה אחרת.

אני לא אטרח לענות על מה שנכתב, משתי סיבות:
א - האנשים כה משוכנעים בעמדתם, והיביעו אותה בצורה כה נחרצת, גם אם מתוך כאב עמוק, עד שחבל לבזבז את הזמן לנסות להציג בפניהם דיעה אחרת.
עדיף ללכת בדרכו של הרב המכריע מה שכתב באשכול זה שאין טעם להכניס לאתר הזה ויכוחים בענייני השקפה.
ב- בעצם כל האתר הזה כולו הוא אתר לדף היומי, ולא לשום דבר אחר, תשאלו את מנהל האתר: יש כאן קישורים לאתרי דף יומי ולאתרי גמרא, אך לא קישורים לאתרים אחרים, גם לא לאתרי יהדות אחרים, אפילו קישורים לאתרי תנ"ך אין כאן.
כך שמי שרוצה לנהל ויכוחים - שיתכבד וימצא במה אחרת.

אבל אם אתם דוקא מחפשים חומר מדוע החילונים הם תינוקות שנשבו - תמצאו זאת לא רק בציטוטים מהרב צבי יהודה קוק זצ"ל, אלא גם כתוב שחור על גבי לבן בספרי החזון-איש.
אינני זוכר מקורות, אבל בטוחני שמי שיחפש - ימצא. אולי מבין באי האתר יוכלו לעזור.
נזכור שבזמנו של החזו"א המצב לא היה טוב יותר מהיום. להיפך, החילוניות היתה במגמת עליה, החזרה בתשובה שאנו מכירים החלה רק בשנות התש"ל ("שנות השבעים"), חלק מהחילוניים עוד למדו במוסדות דתיים ואף בישיבות - ולמרות כל זה הוא דיבר על תינוקות שנשבו. אז נא להירגע.","123","","4342","True","True","False","","264","95.86.99.75","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19616","19608","והרי מדובר בעוג אחר","08/06/12 06:14","יח סיון","תשע"ב","06:14","הודו_כי_טוב","לא זה שהרג משה רבינו
חוץ מזה הוא יצא מ ארור לברוך בברכתו של לבן מאוחר יותר","207","","4342","True","True","False","","153","46.117.14.249","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19618","19616","זה אותו העוג","08/06/12 07:56","יח סיון","תשע"ב","07:56","דוד כוכב","","125","","4342","False","True","False","","97","95.86.79.1","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19623","19618","אותו עוג","08/06/12 12:34","יח סיון","תשע"ב","12:34","עם הארץ","בספר דברים פרק ג : כִּי רַק-עוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן, נִשְׁאַר מִיֶּתֶר הָרְפָאִים--הִנֵּה עַרְשׂוֹ עֶרֶשׂ בַּרְזֶל, הֲלֹה הִוא בְּרַבַּת בְּנֵי עַמּוֹן:  תֵּשַׁע אַמּוֹת אָרְכָּהּ, וְאַרְבַּע אַמּוֹת רָחְבָּהּ--בְּאַמַּת-אִישׁ.

וכן נדה סא א: ויבא הפליט ויגד לאברם העברי ואמר רבי יוחנן זה עוג שפלט מדור המבול.
ואולי צ״ע נוסף.","248","","4342","True","True","False","","232","108.133.88.140","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19701","19623","אז איך בדיוק הוא נכנס חי לגן העדן ?","11/06/12 19:37","כא סיון","תשע"ב","19:37","הודו_כי_טוב","אם משה רבינו הרג אותו ?","207","","4339","True","True","False","","172","46.117.14.249","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19715","19701","זו מחלוקת","12/06/12 03:10","כב סיון","תשע"ב","03:10","דוד כוכב","יש דעה שהוא נכנס חי לגן עדן מיד אחר מות אברהם,
ויש דעה שהוא חי עד לזמן משה רבינו ונשתנה שמו.","125","","4338","True","True","False","","94","95.86.123.116","0","19572","נידה|יז ע"א",""),new Message("19777","19761","כן, תינוקות.","15/06/12 04:01","כה סיון","תשע"ב","04:01","דוד כוכב","בהיותם תינוקות, הם אמנם התחנכו במסגרות בהן לומדים לפחות מושגי יהדות, אך אין בזה די לחנך ליהדות. אמנם התנ"ך מוצג בפני הילד, והוא לומד שיש קהילות הנוהגים בדומה לדברים הכתובים בו. אך אין בכך לשכנעו שכך היא הדרך המוסרית הנכונה, במיוחד כשהוא רואה שהאנשים ה'רציניים' שהוא מכיר אינם סבורים כך.","125","","4335","True","True","False","","165","213.151.58.204","0","19572","נידה|יז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);