דף פז עמוד א * לא טוב להם לרשעים שנושאין להם פנים בעולם הזה, טוב להם לצדיקים שאין נושאין להם פנים בעולם הזה. * אשריהם לצדיקים - לא דיין שהן זוכין אלא שמזכין לבניהם ולבני בניהם עד סוף כל הדורות, אוי להם לרשעים - לא דיין שמחייבין עצמן אלא שמחייבין לבניהם ולבני בניהם עד סוף כל הדורות. * כל המזכה את הרבים - אין חטא בא על ידו, וכל המחטיא את הרבים - כמעט אין מספיקין בידו לעשות תשובה. * כל המקניט את חבירו אפילו בדברים צריך לפייסו, וצריך לפייסו בשלש שורות של שלשה בני אדם. * כל המבקש סליחה מחבירו - אל יבקש ממנו יותר משלש פעמים, ואם מת מביא עשרה בני אדם ומעמידן על קברו ואומר חטאתי לה' אלהי ישראל ולפלוני שחבלתי בו. דף פז עמוד ב * כל המעביר על מידותיו מעבירין לו על כל פשעיו. * זמן מצות וידוי הוא בערב יום כיפור עם חשכה, אבל אמרו חכמים שיתוודה גם קודם שיאכל וישתה שמא תיטרף דעתו בסעודה. * היכן אומר את תפילת הווידוי ביום כיפור? - יחיד אחר תפלתו, ושליח צבור אומרו באמצע. * הגמרא מביאה דעות שונות מהו נוסח הווידוי. * מהי "נעילת שערים"? - לדעת רב: תפילה נוספת, לדעת שמואל: "מה אנו מה חיינו", והגמרא מקשה ודוחה את דעת שמואל.
דף פח עמוד א * נחלקו התנאים אם תפילת נעילה פוטרת את תפילת ערבית או לא. * כל חייבי טבילות טובלין כדרכן ביום הכפורים. * לדעת חכמים ורב יוסי (בן חלפתא): טבילה בזמנה מצוה, לדעת רבי יוסי בר יהודה: טבילה בזמנה לאו מצוה. * הרואה קרי ביום כיפור - עונותיו סדורין לימחל. * הרואה קרי ביום כיפור - ידאג כל השנה כולה, ואם עלתה לו שנה מובטח לו שהוא בן העולם הבא. הדרן עלך מסכת יומא