var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=57246;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("57246","0",""אין מנחה בבמה"","19/06/18 08:50","ו תמוז","תשע"ח","08:50","אבי גרינבלט","א. "וַיִּקַּח מָנוֹחַ אֶת גְּדִי הָעִזִּים וְאֶת הַמִּנְחָה וַיַּעַל עַל הַצּוּר לַה' וּמַפְלִא לַעֲשׂוֹת וּמָנוֹחַ וְאִשְׁתּוֹ רֹאִים". מן הסתם , כאן המנחה היא במובן מתנה ולא קרבן מנחה (עפ"י הכותרת).
ב. "אלא אימא אין קידוש בכלי שרת במנחה בבמה" , במשמע שקידוש המנחה בכלי שרת (כלי קיבול) שונה במהותו מכלי שרת אחר - הסכין לשחיטה ולכן קיים הבדל בין מנחה לשאר הקרבנות שעולים על הבמה.","539","","2144","True","True","False","","640","81.218.144.99","0","0","זבחים|סט ע"א",""),new Message("57247","57246","[ללא נושא]","19/06/18 09:39","ו תמוז","תשע"ח","09:39","אור חדש","","458","","2144","False","True","False","","108","213.151.55.26","0","57246","זבחים|סט ע"א",""),new Message("57248","57246","ל-ב. ועוד על כלי שרת.","19/06/18 09:40","ו תמוז","תשע"ח","09:40","יהודי_קדום","א. הקומץ הניתן בכלי שרת הוא המוקטר על המזבח ולא כל המנחה (חוץ ממנחת זכרי כהונה שאינה נקמצת אלא כולה מוקטרת וכן מנחת חינוך והחביתין וכהן שהביא מנחת חוטא או מנחת נדבה כולן נשרפות על גבי המזבח ואינן נקמצות. ראה רמב"ם הלכות מעשה הקרבנות פרק יב הלכה ט ).
ב. קֹמֶץ המנחה ראוי להקרבה רק לאחר קידושו על ידי נתינתו לתוך כְּלִי שָׁרֵת ולא די בקמיצתו ע"י כהן כדי לקדשו, וכ"ש - כאשר בבמה לא היה קידוש בכלי שרת - שזר אינו מקדש את הקומץ.
ג. כדי שכלי יהפוך לאחר ייצורו לכלי שרת דרוש לו 'חינוך': או על ידי שיעשו בו עבודה במקדש - ולא בבמה - המחייבת לעשותה בכלי שרת, או על ידי הכנסה לתוכו דבר שכבר נתקדש בכלי שרת אחר, וכל הכלים האחרים שנעשו אחר כך נתחנכו על ידי שירות בהם (לומדים זאת מבמדבר פרק ד פסוק יב: 'וְלָקְחוּ֩ אֶת-כָּל-כְּלֵ֨י הַשָּׁרֵ֜ת אֲשֶׁ֧ר יְשָֽׁרְתוּ-בָ֣ם בַּקֹּ֗דֶשׁ - מכאן שהכלים נתקדשו ככלי שרת על ידי שירות).
ד. סכין השחיטה אף היא כלי שרת , ראה עוד במנחות דף עח עמוד ב דעות שונות, ביניהן של רב פפא, רבי זירא ואביי האם כלי שרת מקדשים שלא מדעת וכן שסכין השחיטה היא כלי שרת על אף שאין לה תוך.","233","","2144","True","True","False","","151","79.180.5.67","0","57246","זבחים|סט ע"א",""),new Message("57252","57247","כבר הוזכר כאן בעבר....","19/06/18 09:49","ו תמוז","תשע"ח","09:49","אבי גרינבלט","מנוח עם הארץ היה","539","","2144","True","True","False","","138","81.218.144.99","0","57246","זבחים|סט ע"א",""),new Message("57249","57248","א"כ מה ההבדל בין סכין לכלי קיבול הקומץ ?","19/06/18 09:45","ו תמוז","תשע"ח","09:45","אבי גרינבלט","","539","","2144","False","True","False","","94","81.218.144.99","0","57246","זבחים|סט ע"א",""),new Message("57250","57249","שלסכין אין תוך","19/06/18 09:46","ו תמוז","תשע"ח","09:46","יהודי_קדום","","233","","2144","False","True","False","","115","79.180.5.67","0","57246","זבחים|סט ע"א",""),new Message("57251","57250","ומכאן ההבדל ....","19/06/18 09:47","ו תמוז","תשע"ח","09:47","אבי גרינבלט","ששחיטה קיימת בבמה ומנחה לא ?","539","","2144","True","True","False","","107","81.218.144.99","0","57246","זבחים|סט ע"א",""),new Message("57279","57251","לא","20/06/18 11:56","ז תמוז","תשע"ח","11:56","אור חדש","מכאן ההבדל שקמיצת זר היתה פוסלת גם בבמה שאחר שקדשה המנחה בכלי נזקקה לכהן לקמיצה והקטרה ולכן נפסל לכך הזר אף בבמה וממילא תרד במקדש
אבל מליקת זר שלא נפסלה בבמה שלא היה בה עניין לכהונה שהרי לא היה בה קידוש ממילא יש בו צד התר ולא תרד במקדש","458","","2143","True","True","False","","108","213.151.55.26","0","57246","זבחים|סט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);