var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=56927;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","44"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("56927","0","שאלות שאינן למעשה","03/06/18 23:01","כ סיון","תשע"ח","23:01","אביגדור","סוגיא זו של הלמד מן הלמד היא לענ"ד ראיה מוכחת לכך שיש בגמרא שאלות שאין מהן נפק"מ.
הרי יש שאלות שנשארו בתיקו. זאת אומרת, שהאמוראים לא מצאו שום משנה או ברייתא שלומדות לימוד כזה (כי אז היתה ראיה שאפשר ללומדו), וגם לא מצאו שום לימוד שהיה אפשר ללמוד כך (כי אז היתה ראיה שמכך שלא עשו זאת זו ראיה שא"א ללומדו). דהיינו, יש כאן שאלות על לימודים ששום תנא או אמורא לא מצא בפועל לימוד כזה.
וברור שאם התנאים והמוראים לא מצאו לימוד כזה, הראשונים לא יחדשוהו מדעתם.
מוכח אם כן שהגמרא דנה לעיתים בשאלות שאין מהן נפק"מ.","571","","2155","True","True","False","","816","95.86.84.103","0","0","זבחים|נ ע"א",""),new Message("56929","56927","דווקא היו אפשרויות שהוכחו כנכונות","04/06/18 10:02","כא סיון","תשע"ח","10:02","אבי גרינבלט","קומבינטוריקה (!4)

חלקן - אפשרויות
חלקו - לא אפשריות
חלקן - תיקו","539","","2154","True","True","False","","75","81.218.144.99","0","56927","זבחים|נ ע"א",""),new Message("56934","56927","לא מסכים עם המסקנה","04/06/18 10:31","כא סיון","תשע"ח","10:31","אור חדש","כל שניתן להבין מכאן זה שכאשר ניגשו האמוראים לדיון הם ציפו שיגלו תשובה שתחדש להם משהו בתורה
לכן שאלו את השאלות שכאן לא מתוך מחשבה שאין להן כלל נ"מ ותשובה, אלא אדרבה, רצו לברר תוקפם של כללי דרישה שרצו לעשות בהם שימוש
שהרי כדי שכלל הסק(כלל דרשה) נוסף יצטרף למערכת הכללים שלנו צריך לברר קודם אם אינו סותר דין קיים ואם יש לו חיזוק
כל כלל שהוכח כנאות יכול מעתה לשמש את האמוראי לחידושי תורה","458","","2154","True","True","False","","128","213.151.55.26","0","56927","זבחים|נ ע"א",""),new Message("56940","56927","קצת הרחבה על עניין חשוב ביותר","04/06/18 11:00","כא סיון","תשע"ח","11:00","אור חדש","מסוגיה זו (כמו מרבות אחרות) נראה בברור שכללי דרישת התושב"ע כלל לא היו מסורים מהלל"מ ביד חז"ל אלא שהם פעלו ליצירת אותם כללי דרישה (כללי הסק בלש' הלוגיקה)
הכלים היסודיים בהם פעלו היו סברא ק"ו הקש וג"ש שלגבי מקור תוקפם יש לדון אומנם אך ברור שבימי חז"ל לא היה כבר כלל פקפוק ונסיון לברר אם ניתן כלל לדרוש בהם התורה (אומנם עדיין היו מחל' לגבי גבולות הכוח של הדרשות אך כבר לא במהותן)
בגלל שהכללים היסודיים הנ"ל היו קיימים יותר זמן ותוקפם לא היה מוטל בספק ממילא רוב ההלכות של התושב"ע נסמכו עליהם
אומנם פעלו התנאים ואחריהם האמוראים להרחבת כללי הדרישה כדי שיהיו יותר כלים להרחיב התושב"ע","458","","2154","True","True","False","","85","213.151.55.26","0","56927","זבחים|נ ע"א",""),new Message("56932","56929","לא הבנתי את תגובתך","04/06/18 10:15","כא סיון","תשע"ח","10:15","אביגדור","דבריי היו על כך שיש בסוגיא שאלות שאין מהן נפק"מ למעשה.","571","","2154","True","True","False","","122","213.151.41.217","0","56927","זבחים|נ ע"א",""),new Message("56933","56932","מי ידע מלכתחילה שיהיו כאלה אם לא ידונו?","04/06/18 10:31","כא סיון","תשע"ח","10:31","אבי גרינבלט","","539","","2154","False","True","False","","73","81.218.144.99","0","56927","זבחים|נ ע"א",""),new Message("56937","56934","אני מסכים לדברי שניכם","04/06/18 10:43","כא סיון","תשע"ח","10:43","אביגדור","שניכם צודקים שיתכן שבשאלה עדיין לא ידעו שלא ימצאו ממנה נפק"מ.

אז אנסח מחדש:
רואים מהסוגיא שהגמרא כתבה דיונים על דברים, שלמסקנתה אין מהם שום נפק"מ.","571","","2154","True","True","False","","134","213.151.41.217","0","56927","זבחים|נ ע"א",""),new Message("56938","56937","לא מדוייק","04/06/18 10:46","כא סיון","תשע"ח","10:46","אור חדש","המסקנה כאן, בדומה למסקנת 'תיקו' הינה לחומרא
כלומר אין לדרוש בדרך שלא נתבררה כנכונה","458","","2154","True","True","False","","66","213.151.55.26","0","56927","זבחים|נ ע"א",""),new Message("56939","56938","לא הבנתי את הערתך","04/06/18 10:59","כא סיון","תשע"ח","10:59","אביגדור","האם זה משנה את העניין, שמוכח שהאמוראים הכניסו לגמרא דיונים אע"פ שהם ידעו שאין מהם נפק"מ למעשה, דהיינו שלא מצאו שום תנא שדורש או שהיה יכול לדרוש לימוד מסוים?","571","","2154","True","True","False","","146","213.151.41.217","0","56927","זבחים|נ ע"א",""),new Message("56941","56939","שאלתך לא ברורה לי","04/06/18 11:04","כא סיון","תשע"ח","11:04","אור חדש","האמוראים דנו בתוקפם של ככלי דרישה
חלק הוכחו ככללים תקפים לעניין קדשים ומעתה ניתן לדרוש בהם דינים בתחום זה (זה שהראשונים והאחרונים אחריהם נמנעו מכך זה בעיה אבל לא סיבה שלא לברר הכלים הללו)
חלק לא נתברר תוקפם ולכן למסקנה אין לעשות בהם שימוש עד שיוכחו כתקפים, זו מסקנה מחייבת- זה דין ממש- נ"מ","458","","2154","True","True","False","","98","213.151.55.26","0","56927","זבחים|נ ע"א",""),new Message("56942","56941","אסביר","04/06/18 11:09","כא סיון","תשע"ח","11:09","אביגדור","בזמן חתימת הגמרא, חותמי הגמרא כבר ידעו שלשאלות רבות מסוגיא זו אין נפק"מ בפועל. כי לא מצאו מקרה שמישהו דרש כך, וגם לא מצאו מקרה שהיה אפשר לדרוש כך (אחרת היו מביאים אותו כראיה לכאן או לכאן).
אם כן הגמרא הביאה שאלות שלמסקנתה (אמנם בהו"א יתכן שחשבו שימצאו נפק"מ) אין מהן נפק"מ.

מקווה שעכשיו הסברתי טוב יותר","571","","2154","True","True","False","","160","213.151.41.217","0","56927","זבחים|נ ע"א",""),new Message("56943","56942","הסברתי מה הנ"מ","04/06/18 11:20","כא סיון","תשע"ח","11:20","אור חדש","אם יבוא אדם לדרוש דין באחת המידות הללו בקדשים אז ידע שלא להשתמש במידה שלא הוכחה כתקפה כ"ע שלא יוכיח בעצמו קודם שאכן מידה זו תקפה היא.
כמובן שאין בחז"ל שום מגבלה האוסרת עלי או עליך מלדרוש התורה במידות שהתורה נדרשת בהן וזה שהקדמונים נמנעו מכך זה לא היה מדין אלא מהנהגה בלבד","458","","2154","True","True","False","","97","213.151.55.26","0","56927","זבחים|נ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);