var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=49532;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("49532","0","תורת משה אמת","24/04/17 16:04","כח ניסן","תשע"ז","16:04","הודו_כי_טוב"," בוא וראה שלא כמדת הקב"ה מדת בשר ודם הקב"ה ברך ישראל בעשרים ושתים וקללן בשמנה ברכן בעשרים ושתים (ויקרא כו, ג) מאם בחקותי עד קוממיות וקללן בשמונה (ויקרא כו, טו) מואם בחקותי תמאסו עד ואת חקותי געלה נפשם ואילו משה רבינו ברכן בשמונה וקללן בעשרים ושתים ברכן בשמונה

אני קצת מבולבל
הרי משה קיבל תורה מסיני את כל חמשת חומשי התורה
ספר דברים זה לא הנאום של משה כי גם אותו קיבל בהר סיני

אז מה זאת אומרת הקדוש ברוך הוא מברך/מקלל (בכלל לא מתאים לי לכתוב
שהקדוש ברוך הוא מקלל)
ומשה מברך/ מקלל ? הרי גם זה הוכתב לו מלמעלה לכתוב","207","","2562","True","True","False","","730","79.182.48.71","0","0","בבא בתרא|פח ע"ב",""),new Message("49533","49532","חזור לפרק א' במסכתנו","24/04/17 16:56","כח ניסן","תשע"ז","16:56","Almuaddib","שהרי כבר למדתי בגמרא שלא כדבריך:


משה כתב ספרו ופרשת בלעם ואיוב

יהושע כתב ספרו ושמונה פסוקים שבתורה ...


ואכמ"ל.","107","","2562","True","True","False","","144","82.81.160.69","0","49532","בבא בתרא|פח ע"ב",""),new Message("49535","49532","תמיהני","24/04/17 22:20","כח ניסן","תשע"ז","22:20","אור חדש","כיצד הבנת הפס' הבא:
"ב ויאמר פרעה--מי ה' אשר אשמע בקולו, לשלח את-ישראל: לא ידעתי את-ה' , וגם את-ישראל לא אשלח."

האומנם ה' הוא הדובר כאן והוא שלא ידע את ה'???

ובכלל האם כאשר קם קין על הבל אחיו והרגו בעצם מסופר על 'יוסי שהכה את יוסי' חלילה?
אין להבין חלילה שהרובד הסיפורי של התורה , אותו המתאר את מעשי בני האדם הוא שנכתב באש שחורה ע"ג אש לבנה לפני בריאת העולם, הרי דבר זה היה שולל הבחירה מאותם אנשים וזה דבר שלא ייתכן כלל (ראה רמב"ם הלכ' תשובה) (אא"כ לדעתך לא מדובר על בני אדם אמיתיים אלא רק סיפורים דמיוניים ואז זו בעיה אחרת לגמרי ביחס לתורה).

המוצא הפשוט לשאלתך הינו שדבר ה' שבתורה הינו במישור ההלכתי ובדבריו שמסר למשה שיאמרם לישראל, כל היתר זה רישום (נבואי) שהינו רק תוצאה של החלטות חופשיות של בני האדם עצמם.
למעשה אפי' דברי ה' שנרשמו בתורה במידה רבה הינם רק תגובה למעשי בני האדם כך שבפשטות היוצרות הפוכות, לא שה' הכתיב לבני האנוש מה לחשוב, לומר ולעשות אלא אדרבה, בני האדם במעשיהם הכריחו את ה' להגיב בתגובות שונות למעשיהם, ותגובות אלו נכתבו ע"י משה בתורתו","458","","2562","True","True","False","","113","213.151.55.19","0","49532","בבא בתרא|פח ע"ב",""),new Message("49538","49532","שאלה של סיגנון","24/04/17 22:59","כח ניסן","תשע"ז","22:59","דוד כוכב","אמר רבי יצחק במסכת סנהדרין דף פט ע"א:
"סיגנון אחד עולה לכמה נביאים, ואין שני נביאים מתנבאין בסיגנון אחד. עובדיה אמר (א, ג) זְדוֹן לִבְּךָ הִשִּׁיאֶךָ, ירמיה אמר (מט, טז) תִּפְלַצְתְּךָ הִשִּׁיא אֹתָךְ זְדוֹן לִבֶּךָ".

משה לא בדה מלבו את דבריו שבספר דברים. רובם הרי הם כעין חזרה על דברים שנאמרו בחומשים הקודמים, ומשום כך הוא נקרא משנה תורה.
אבל משה כן סיגנן את הדברים, כפי שכל נביא מסגנן את נבואתו כפי דרכו היחודית.

על פי ההבדל שבין הברכות והקללות שבבחוקותי לבין אלו שבכי תבוא דרש רבי לוי את ההבדל בין סיגנון דברי ה' הישירים לבין דבר ה' שאחר סינון סיגנון בשר ודם.","125","","2562","True","True","False","","192","212.76.97.1","0","49532","בבא בתרא|פח ע"ב",""),new Message("49534","49533","אז כבודו טוען שספר דברים לא מפי הגבורה?","24/04/17 22:12","כח ניסן","תשע"ז","22:12","הודו_כי_טוב","ושמונה פסוקים שכתב יהושע גם מחלוקת יש דעה חולקת שמשה כותב בדמע דף טו:

אמר מר יהושע כתב ספרו ושמונה פסוקים שבתורה, תניא כמאן דאמר שמונה פסוקים שבתורה יהושע כתבן, דתניא "וימת שם משה עבד ה'", אפשר משה חי וכתב "וימת שם משה", אלא עד כאן כתב משה, מכאן ואילך כתב יהושע דברי ר' יהודה ואמרי לה ר' נחמיה. אמר לו ר' שמעון אפשר ספר תורה חסר אות אחת וכתיב "לקוח את ספר התורה הזה", אלא עד כאן הקב"ה אומר ומשה אומר וכותב, מכאן ואילך הקב"ה אומר ומשה כותב בדמע, כמו שנאמר להלן "ויאמר להם ברוך מפיו יקרא אלי את כל הדברים האלה ואני כותב על הספר בדיו". כמאן אזלא הא דאמר ר' יהושע בר אבא אמר רב גידל אמר רב שמונה פסוקים שבתורה יחיד קורא אותן, לימא דלא כר' שמעון, אפילו תימא ר' שמעון הואיל ואשתנו אשתנו.","207","","2562","True","True","False","","219","79.182.48.71","0","49532","בבא בתרא|פח ע"ב",""),new Message("49548","49534","אתה חולק עלי או על האמוראים בגמרא?","25/04/17 09:58","כט ניסן","תשע"ז","09:58","Almuaddib","אני כתבתי את מסכת ב"ב ?


וגם טרם תגיע לשמונה פסוקים, עצור רגע וחשוב: מדוע צריך לציין, בנפרד, כי משה כתב את דברי בלעם?","107","","2561","True","True","False","","229","82.81.160.69","0","49532","בבא בתרא|פח ע"ב",""),new Message("49536","49535","דווקא הרמב"ם ולא אני מדבר על מטפורות","24/04/17 22:33","כח ניסן","תשע"ז","22:33","הודו_כי_טוב","ואין הלכה כמותו","207","","2562","True","True","False","","181","79.182.48.71","0","49532","בבא בתרא|פח ע"ב",""),new Message("49546","49536","כולם מבינים שיש מטפורות","25/04/17 09:41","כט ניסן","תשע"ז","09:41","אור חדש","עיני ה' ללא ספק מטפורה (יש מפרשים להפך שעיננו הם רק מטפורה לעיני ה' אך היינו הך)
האם התגשמות מלאכים לעיני בני אדם זה סיפור שהיה או מחזה נבואי זה מחל' רמב"ם רמב"ן ולא ידוע לי על פסיקה בעניין זה שלא נוגע להלכה אלא לאגדה, כמובן שאתה רשאי לסבור כדעת הרמב"ן.

המחשבה שכל התורה הינה הכתבה של ה' למשה שלא מושפעת כלל ממעשי בני אדם, מחשבותיהם ודיבורם (כפי שהצעת בשאלתך) הינה קיצונית הרבה יותר משיטת הרמב"ם ואין בעולם בעל סברה תורנית שכתב כך לפניך.

מסתבר מאד שיחס הרובד האלוקי שבתורה לרובד שהינו תוצר אנוש (משה והבאים אחריו) גבוה בהרבה מהמקובל לחשוב.
הבנה זו הגם שהינה הפך ההוראה הפשטנית שלימדו הגננות (המקור לדבריהן הינו הרמב"ם..) ש'כל התורה הינה מפי הגבורה', וודאי מכוונת יותר עם פשטי הכתובים, לא יוצרת סתירות עם ייסוד הבחירה החופשית ומסתדרת עם חקירה מדוקדקת של הטקסט.","458","","2561","True","True","False","","167","213.151.55.19","0","49532","בבא בתרא|פח ע"ב",""),new Message("49861","49538","אחת דיבר אלוקים שניים זו שמעתי","17/05/17 04:22","כא אייר","תשע"ז","04:22","הודו_כי_טוב",""אַחַת דִּבֶּר אֱלֹהִים, שְׁתַּיִם זוּ שָׁמָעְתִּי." כתוב אחד אומר "זכור את יום השבת..." (שמות כ, ח) וכתוב שני אומר "שמור את יום השבת..." (דברים ה, יב) אז מה בדיוק אמר אלוהים למשה? והאם ייתכן שמשה שמע דבר אחד והעביר לבני ישראל נוסח אחר?

עונה המדרש: "זכור ושמור בדיבור אחד נאמרו". מה שאין הפה יכול להגיד ואין האוזן יכולה לשמוע, שמעו בני ישראל בסיני (על פי התלמוד הירושלמי, נדרים ג, ב, ועוד מקומות). אכן, הֲיִפָּלֵא מֵה' דָּבָר?
(תודה לגבי ברזילי מאתר "929")","207","","2539","True","True","False","","409","79.181.54.36","0","49532","בבא בתרא|פח ע"ב",""),new Message("49562","49548","עצרתי גלשתי וקשרתי","25/04/17 17:18","כט ניסן","תשע"ז","17:18","הודו_כי_טוב","מאתר ישיבה
חזק וברוך","207","","2561","True","True","False","","288","79.182.48.71","0","49532","בבא בתרא|פח ע"ב",""),new Message("49568","49562","יש"כ על הקישור למאמר הנפלא! לא הכרתיו","26/04/17 09:37","ל ניסן","תשע"ז","09:37","Almuaddib",".","107","","2560","True","True","False","","147","209.88.198.77","0","49532","בבא בתרא|פח ע"ב",""),new Message("49580","49568","הסבר נוסף","27/04/17 00:50","א אייר","תשע"ז","00:50","דוד כוכב","בקישור זה.","125","","2559","True","True","False","","129","212.76.117.212","0","49532","בבא בתרא|פח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);