var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=47448;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","46"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","35")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("47448","0",""א"ר רב בטוענו דמי..ושמואל אמר וכו'"","04/01/17 11:50","ו טבת","תשע"ז","11:50","אבי גרינבלט","הסברה מדוע שמואל מבאר אחת מרב את דברי המשנה היות והמשנה ציינה עבד ולכן לא מסתדר לבאר כרב שכוונת המשנה לדמי העבד.

א"כ מדוע שמואל כאשר מבאר בשונה מרב מציין את הדיון בכסות העבד , מה ההו"א לבאר כך שהרי המשנה גם את זה לא ציינה ואותו הכרח לבאר שונה מרב הוא גם מכריח לבאר שונה משמואל (כפי שאכן מקשה רב אושעיא בע"ב)?
האם משום שבגדו של העבד נחשב כטפל לעבד וכאילו עסקינן בעבד עצמו בשונה מדמי העבד שודאי אינם טפלים לעבד ?","539","","2673","True","True","False","","690","81.218.132.64","0","0","בבא מציעא|ק ע"א",""),new Message("47454","47448","כמו שכתבת בסוף","04/01/17 15:29","ו טבת","תשע"ז","15:29","דוד כוכב","עבד אינו מתהלך ערום, ובודאי כשהוא נמכר מכרו גם את בגדיו, ולא נזכר במשנה מפני הפשיטות. מה שאין כן האוקימתא דמי עבד דחוקה כי היה למשנה לפרש.

מצד שני זה אכן חידוש לומר שבגדי העבד אינם בטלים לעבד, הרי לענין טלטול בשבת הבגדים בטלים לגוף ואין בהם משום הוצאה. וגם ראה את סברת הגרז"ן כאן.","125","","2673","True","True","False","","185","213.151.59.241","0","47448","בבא מציעא|ק ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);