var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=46083;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("46083","0",""לעכר מוחך"","05/09/16 09:51","ב אלול","תשע"ו","09:51","אבי גרינבלט","בהמשך לדיון קודם על בקשת רב חסדא מרבה בר שמואל ותשובתו של הרב דוד כוכב שליט"א וברוך שכיוון , נראה שיש חיזוק נוסף לדברים מהתבטאות מיוחדת של שמואל כלפי רב חמא בר גוריא - "לעכר מוחך" (והוסיף עוד על תלמיד נוסף) וכמובן חייבים להבין את חריפות הביטוי.

ביאורו של החזו"א על הביטוי

"נראה שהיה מכיר בו שמואל , חסרון ההכנעה וראוי היה לו להאמין שלא היה שמואל מאריך דברים לחינם וראוי היה לו להאמין שלא שכח שמואל ברייתא דפריך ליה מיניה והיה לו לשאול לשמואל מה כוונתו באריכת הדברים או לשאלו אם אפילו לרבנן קאמר וקושייתו היה נרשם כאילו איפריך שמואל בוודאות ופגע בזה בכבוד רבו ונתחייב בנידוי.
וקיללו כדי לעוררו להוספת אמונה לדברי חכמים שלשונם - מרפא והיה מוסיף לו לפרש דבריו כמו שאמר לחבירו 'אמאי לא דייקת מילי' , אלא שבתוך הדברים , שאיל ליה גם חבירו ואמר לשניהם , ומצינו במנחות סח,ב דבשביל דצהבו פניו של ריב"נ , א"ל ר"ע , תמיהני אם תאירך ימים ולא האריך ימים מפרוס הפסח עד עצרת והכא נכנעו דלא פגעה בהן קללת שמואל דלא נאמר בגמרא 'וכן הווא' ונראה דכל הני דמצינו בגמרא , אמוראי דקיללו , היה הדבר חובה (!) להיות כבוד התורה קבועה בלבבות ושלא יתרגלו בזילזול כבוד החכמים וזהו הטעם דמנדין על כבוד הרב".

נפלא

כתובות אינטרנט נלוות:
רב חסדא","539","","2796","True","True","False","","664","81.218.132.64","0","0","בבא קמא|צט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);