var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43417;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43417","0","קאקי חיורי","25/02/16 00:45","טז אדר א","תשע"ו","00:45","דוד כוכב","ביזוי או אגדה יפנית?

על כך כאן.","125","","2985","True","True","False","","922","95.86.69.230","0","0","גיטין|עג ע"א",""),new Message("43418","43417","ייש כוח! וכן מצינו פתגם בדומה שנאמר","25/02/16 08:35","טז אדר א","תשע"ו","08:35","אשבח","על ידי רבי אסי כדי לתאר בצורה ציורית ומכובדת את לימודם של רבי יוחנן וריש לקיש את פרשת פרה אדומה:‏
‏" לֹא מַסְּקֵי מינה אלא כמאי דְּמסיק תַּעְלָא מִבֵּי כַּרְבָּא " ‏(יומא מג:), ומשמעות הפתגם הוא שרבי יוחנן וריש לקיש לא חידשו דבר מלימודם על פרשת פרה אדומה, ולימודם הוא 'כמו האבק שמעלה השועל ברגליו כשהוא הולך ‏בשדה חרוש'.
==============
רבי אסי היה תלמידו המובהק של רבי יוחנן בארץ ישראל (ראה מסכת חגיגה דף יג עמוד א), רבי יוחנן היה ‏גדול האמוראים בדור השני לאמוראים – של ישראל ובבל גם יחד - וכולם היו כפופים לו, וכן ראה יומא דף פב ‏עמוד ב שנאמר עליו: "בטרם אצורך בבטן ידעתיך". רבי יוחנן חי למעלה ממאה שנה מהן כששים שנה היה ראש ‏הישיבה בטבריה לאחר שכהן כראש הישיבה בציפורי. לדעת הרמב"ם, רבי יוחנן ערך את התלמוד הירושלמי. לכן ברור שדברי אסי ‏היו במטרה אחת: ללמד שאפילו גדולי תורה כמו רבי יוחנן וריש לקיש, כשלמדו את פרשת פרה אדומה לא הצליחו ‏לחדש בה דבר ולבסוף דרשו אותה כמו שדרש אותה עולא (שאף הוא תלמידו של רבי יוחנן), היינו "משמע מוציא ‏מיד משמע ומשמע ממילא" (יומא דף מג עמוד א).‏‏","507","","2985","True","True","False","","188","79.180.184.90","0","43417","גיטין|עג ע"א",""),new Message("43423","43417","קאקי = אווזים, לא ברבורים. הלך המשל לאגם","25/02/16 09:18","טז אדר א","תשע"ו","09:18","Almuaddib",".","107","","2985","True","True","False","","78","209.88.198.77","0","43417","גיטין|עג ע"א",""),new Message("43432","43417","ואולי עוד הבנת המקרה בכתובות עפ"י החת"ס","25/02/16 12:34","טז אדר א","תשע"ו","12:34","אבי גרינבלט","מהלך הדברים באותה הסוגיא בה נאמר הביטוי עם הבנת החת"ס.
הדברים נכתבו במהלך ימי ספירת העומר.","539","pdf","2985","True","True","False","","146","81.218.132.64","0","43417","גיטין|עג ע"א","0-pdf"),new Message("43446","43417","מדוע פנית מהחכמה כפי שהביא רעק"א בכתובות","26/02/16 07:34","יז אדר א","תשע"ו","07:34","אלף בית רשי","וכפי שהביא גם אלמואדיב את איזכור זה הרואה אווז בחלום וכו', מה גם ששם הם מתדיינים בינהם ואין בזה רעות ונאמנות כל כך, בכל מקרה יש ע' פנים לתורה ושמחתי לקרוא את דבריך,
בהזדמנות זו אמליץ לחברים להסתכל כאן במה שהעליתי בדיוקים ברש"י בין שני המקומות ומתוכם יתבאר בדרך נוספת המושג קאקי חיווקי","278","","2984","True","True","False","","239","24.201.226.110","0","43417","גיטין|עג ע"א",""),new Message("43419","43418","לענין עריכת הירושלמי","25/02/16 08:57","טז אדר א","תשע"ו","08:57","דוד כוכב","רבי יוחנן ודאי לא היה העורך האחרון של הירושלמי, שהרי מוזכרים בו דברים רבים מדברי הדורות שאחריו.","125","","2985","True","True","False","","155","95.86.69.230","0","43417","גיטין|עג ע"א",""),new Message("43421","43419","אמת! מה שהבאתי זה לדעת הרמב"ם.","25/02/16 09:01","טז אדר א","תשע"ו","09:01","אשבח","תיקנתי בפנים. תודה.","507","","2985","True","True","False","","140","79.180.184.90","0","43417","גיטין|עג ע"א",""),new Message("43424","43419","עוד בענין זה","25/02/16 09:55","טז אדר א","תשע"ו","09:55","הראל","כאן","46","","2985","True","True","False","","272","84.94.81.172","0","43417","גיטין|עג ע"א",""),new Message("43425","43423","מנין לך שברבורים אינם בכלל מיני האווז","25/02/16 10:28","טז אדר א","תשע"ו","10:28","דוד כוכב","בלשון הגמרא?
מצאת שם אחר בארמית לברבורים?

ואדרבה, אמרו במסכת בבא מציעא דף פו ע"ב:
"מאי (מלכים א ה, ג) [וּ]בַרְבֻּרִים אֲבוּסִים? אמר רב: שאובסים אותן בעל כרחן. ושמואל אמר: שאבוסים ועומדים מאליהם".

ועכשיו השאלה היכן נמצא דין אותם ברבורים שהדרך להאביסם במשנה במסכת שבת דף קנה ע"ב:
"משנה. אין אובסין את הגמל, ולא דורסין, אבל מלעיטין. ואין מאמירין את העגלים, אבל מלעיטין. ומהלקטין לתרנגולין, ונותנין מים למורסן, אבל לא גובלין, ואין נותנין מים לפני דבורים ולפני יונים שבשובך, אבל נותנין לפני אווזין ותרנגולין, ולפני יוני הרדיסיות".","125","","2985","True","True","False","","176","95.86.69.230","0","43417","גיטין|עג ע"א",""),new Message("43426","43423","האווז משתייך לקבוצת הברבורים! במיוחד","25/02/16 10:42","טז אדר א","תשע"ו","10:42","אשבח","יש דמיון רב לאווז הלבן. ראה תמונות מצורפות (כאן האווז הרבה יותר יפה מהברבור )

ציטוט א:
"בתרבויות שונות האווזים מסמלים נאמנות ואת בוא הגשם"


ציטוט ב:
"ברבורים (שם מדעי: Cygnus או Coscoroba) הם עופות מים גדולים בעלי קרבה גנטית לאווז ולברווז"

מצורף תמונות.

הכל לקוח מויקיפדיה


אגב העכבר קרוב משפחה של הפיל....","507","pdf","2985","True","True","False","","256","79.180.184.90","0","43417","גיטין|עג ע"א","0-pdf"),new Message("43427","43425","הרואה אווז בחלום וגו'","25/02/16 11:22","טז אדר א","תשע"ו","11:22","Almuaddib","סהדי במרומים, דומים עלי דבריך כדברי הנבואה, או כדברי מי שמתעקש לאחוז בקרנות מזבח טעותו ולא להודות כי שגה.
מילא, מי שהתבלבל בירושלמי בין ספינה לבין אמורא ארצישראלי, לא אתמהה שטועה בין אווז לבין ברבור.

האם מצאת, בכל המופעים של "קאקי" בגמרא, מישהו שמפרש אחרת מאשר אווזים?

האם אתה בטוח שיש בכלל מלה בארמית לברבור? האם בכלל גידלו ברבורים באיזור? אתה בטוח זבכלל היו ברבורים באיזור?

את האזכור היחיד בתנ"ך למלה ברבורים, שהוזכר גם בגמרא אותה ציטטת, פירש רש"י בגמרא שהם תרנגולים, כך גם פירש בספר מלכים. התרגום לארמית במלכים תירגם ברבורים אבוסים = עופות מפוטמים. היו מרבותינו שפירשו שהם עופות הבאים מארץ ברבריא (צפון אפריקה), היו שפירשו שהם עופות מסורסים ושמנים, אך לא מצאתי אף אחד מרבותינו שפירש שהברבורים ההם - הם אותו עוף מים ארוך-צואר אליו אתה מתכוון.

כדאי לבדוק, אגב, באיזו תקופה הוחל להשתמש במלה "ברבור" עבור אותו עוף מים ארוך צואר, SWAN באנגלית. אל תתפלא אם תגלה שזה רק מהעת החדשה.


בכל האזכורים בגמרא של "קאקי" - הפירוש היחיד הקיים הוא שמדובר באווזים. הפירוש, אגב, נשמע מתאים לקולות שמשמיעים האווזים, פחות לקולות החצצור שמשמיע הברבור - אם בכלל תמצא אותו.

ועוד, לא מצוי בידינו תיאור של גידול ברבורים, מה שגורם לכך שהמחשבה שהאביסו אותם - האבסה של עוף בר - לא סבירה בכלל. עופות בית - האביסו. כך אפשר למצוא במקורותינו לגבי התרנגולים והאווזים. לא מאביסים עוף בר שאינו תחת ידך.

התרנגול - מלה שאינה עברית במקור. ברבור - מלה שמופיעה בתנ"ך. אין תימה שרש"י פירש כפי שפירש, תמיהה גדולה עליך על שאתה מתעקש על פירוש שאין לו כל בסיס.","107","","2985","True","True","False","","263","209.88.198.77","0","43417","גיטין|עג ע"א",""),new Message("43428","43426","בדיוק כסיפא. כשם שהעכבר אינו פיל...","25/02/16 11:33","טז אדר א","תשע"ו","11:33","Almuaddib","","107","","2985","False","True","False","","88","82.81.160.69","0","43417","גיטין|עג ע"א",""),new Message("43429","43427","...יצפה לחכמה","25/02/16 11:51","טז אדר א","תשע"ו","11:51","דוד כוכב","מה הוספת?
יהיו הברבורים שהוזכרו אשר יהיו, הם בכלל האווזים והעופות המאובסים.
וכך בדיוק לגבי אותם "קאקי", הם סוג של אווזים וברבורים לבנים.

בזמן כותבי חשבתי על כך שיהיו קוראים שייזכרו ויהרהרו בברבור האירופי שחור החוטם, וגם עיינתי בתמונות ובפרטים של מינים שונים. אבל אין זה מענייני פה לתור מה היה מינו המדויק של אותו קאקי ואם היה בכלל מצוי בבבל.
העיקר, שידוע שהינם - כמו זוג יונים - שומרים אמונים.
ובמקום אחר טענתי שכך הוא בכלל העופות.","125","","2985","True","True","False","","160","95.86.69.230","0","43417","גיטין|עג ע"א",""),new Message("43430","43429","ראית בחלומך ברבור,","25/02/16 12:00","טז אדר א","תשע"ו","12:00","Almuaddib","ואתה מתעקש שהוא כאווז.","107","","2985","True","True","False","","97","82.81.160.69","0","43417","גיטין|עג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);