var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41352;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41352","0","בענין המדרש שהודפס בטעות בגמרא","02/10/15 15:53","יט תשרי","תשע"ו","15:53","הראל","בסוגייתנו מופיע הקטע הבא:

[נ''א במדרש בפרשה נשא (ד' רמ''ב) וגלח הנזיר - רבי יאשיה אומר: בשלמים הכתוב מדבר, או אינו וכו' אם כך אמרה תורה לא תעלה וכו' ק''ו לדבר שלא יגלח פתח אהל מועד אלא בשלמים הכתוב מדבר]

ובמסורת הש"ס מובא:

בדפוס ישן משנת ת"ע ליתא.

כמובן שקטע זה נכנס לגמרא בשלב מאוחר ביותר, שהרי מדרש רבה לספר במדבר נערך מאות שנים לאחר חתימת התלמוד.

בתצלום מובא כתב-יד ובו לא מופיע קטע זה (ואגב, כך גם לא מופיע בו האיכא דאמרי של רבי יצחק להלן בסוגיה, וכפי שהגיה בהגהות הגר"א אות ב).

שאלתי את הרב יעקב לויפר על כך וענה לי כדלהלן:
כן, זה קטע תמוה שכבר שנים עמדתי עליו.
זה נכנס בשלב מאוחר למדי, בכל הדפוסים הישנים אינו. הקדום ביותר שמצאתי בינתיים הוא למברג תרכ"ג (שם כתוב לפחות 'בפרשת נשא' ולא בצורה העילגת 'בפרשה נשא' שבוילנא, זה קרה בגלל פתיחה שגויה של הקיצור בפ')","46","","3137","True","True","False","","1666","84.94.81.172","0","0","נזיר|מה ע"א",""),new Message("41355","41352","המשך","04/10/15 00:07","כא תשרי","תשע"ו","00:07","הראל","עוד כתב לי כעת הרב יעקב לויפר:

הנה צילומים של שני דפוסי ונציה הראשונים, ודפוס למברג תרכ"ג

במהדורת ונציה הראשונה היה בלגן גדול, הנוסח שלנו הוא כמו המהדורה השניה ואילך, פלוס ההוספה המשונה הזאת.","46","docx","3135","True","True","False","","345","84.94.81.172","0","41352","נזיר|מה ע"א","0-docx")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);