var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37100;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37100","0","מניין לרש"י","21/09/14 12:05","כו אלול","תשע"ד","12:05","עלי","רש"י פירש שאדם הראשון היה מסוף העולם ועד סופו, כשהוא כאילו שוכב כשראשו במזרח ורגליו במערב :
א. היכן הקצה, הרי העולם עגול ?
ב. מניין לרש"י שראשו במזרח ורגליו במערב ולא להיפך או בין הצפון לדרום, ולשם השוואה, המזבח החיצון שהוא כאילו ארי רובץ, פניו לדרום ורגיו לצפון ?
ג. מה זה בכלל משנה ?","209","","3514","True","True","False","","983","194.114.146.227","0","0","חגיגה|יב ע"א",""),new Message("37101","37100","תשובה","21/09/14 12:18","כו אלול","תשע"ד","12:18","אור חדש","התפיסה של רש"י הינה שהעולם שטוח והשמש הולכת את אורכו מתחילה (מזרח) ועד סוף (מערב) ממילא האדם שמילא את כל העולם היה ראשו בראש העולם (מזרח) וסופו במערב.","458","","3514","True","True","False","","139","213.151.51.155","0","37100","חגיגה|יב ע"א",""),new Message("37102","37100","תשובות","21/09/14 12:21","כו אלול","תשע"ד","12:21","דוד כוכב","א. מדובר ביבשה בלבד.
ב.ג. הפנים לשכינה שבמערב. מסכת ב"ב דף כה.","125","","3514","True","True","False","","180","95.86.127.106","0","37100","חגיגה|יב ע"א",""),new Message("37107","37100","לא הספקתי לעלות חומר הנה הטיוטה","21/09/14 16:54","כו אלול","תשע"ד","16:54","אלף בית רשי","רש"י ציין ששוכב ראשו במזרח ורגליו במערב ,
עיין בתוס' וז"ל אידי ואידי חד שיעורא הוא. ופליג אמאן דדריש בתמיד (דף לב.) דמזרח ומערב רחוק טפי דאי לא תימא הכי אדם היכי הוה קם כיון דכתיב מקצה השמים ועד קצה השמים וי''ל שסובר שהיה בגן עדן עד שנתמעט:
ורש"י רמז לזאת דכששוכב תפס ממזרח למערב וממילא כשקם היה באותו שיעור","278","","3514","True","True","False","","200","76.68.161.195","0","37100","חגיגה|יב ע"א",""),new Message("37104","37102","אני חשבתי דווקא","21/09/14 13:03","כו אלול","תשע"ד","13:03","עלי","לפי הפסוק 'אחור וקדם צרתני', ש'קדם' הוא גם המזרח וגם הפנים ( כלומר הפנים המופנים קדימה ), ולכן ראשו למזרח וגם לשם מופנות פניו ואילו אחוריו למערב. ולפי הרב כוכב שפניו כלפי שכינה, מדוע עמד אאע"ה עם לוט ( באומרו לו אם השמאל וכו' )שלא כך ( ראה מדרש רבא שם שימינו של אאע"ה לדרום ואם כן שמאלו לצפון, ואם כן פניו למזרח ) ?
ולפי הדברים שכתבו הרב כוכב ואור חדש יוצא שלאו דווקא אלא בהסבר קונקרטי נקט כך רש"י, אבל הדברים מוזרים, כי אם בגן עדן, שהוא מקום רוחני כמובן ולא גשמי, 'מילא' האדם את כל הגן מקצה עד קצה, איך 'נכנסו' חוה ועצי הגן והנחש ( ועוד ) לשם ?
אח"כ החלטתי שבלאו הכי אין לעסוק במעשה בראשית כאילו זה פשט גשמי ומוטב שלא להסתבך ולשאול דברים שגם אם יש להם תשובות אין הן ברמת הפשט.
אבל אני מוכרח לציין שלא ברור לי עדיין למה רש"י התעקש לומר ממזרח למערב, מה זה משנה אם לא להיפך ?","209","","3514","True","True","False","","141","194.114.146.227","0","37100","חגיגה|יב ע"א",""),new Message("37105","37104","תוספת קומה","21/09/14 13:30","כו אלול","תשע"ד","13:30","אור חדש","תשובה ברובד מהותי יותר לגבי "מידת אדה"ר" יש כאן.
לגבי מזרח- מערב, ייתכן שנכתב רק בתור ציון ל"סוף העולם מצד זה וקצהו בצד השני" שכמבואר בב"ב הם מזרח ומערב.","458","","3514","True","True","False","","106","213.151.51.155","0","37100","חגיגה|יב ע"א",""),new Message("37106","37104","אתה יכול גם לפרש","21/09/14 14:16","כו אלול","תשע"ד","14:16","דוד כוכב","שדברי רש"י הם בלאו דוקא.","125","","3514","True","True","False","","158","95.86.127.106","0","37100","חגיגה|יב ע"א",""),new Message("37108","37107","בקשת ברור","21/09/14 17:35","כו אלול","תשע"ד","17:35","אור חדש","רש"י:
"מסוף העולם ועד סופו. כשהיה שוכב היה ראשו למזרח ורגליו למערב:"
כיצד הבנת שהיו רגליו לדרום?!?

"ורש"י רמז לזאת" מה הכוונה ל"זאת", לכך שמסכים לדברי הגמרא ש"חד שיעורא הם"?
וכן מה רצית להוכיח מהתוס'?","458","","3514","True","True","False","","123","213.151.51.155","0","37100","חגיגה|יב ע"א",""),new Message("37111","37108","תוקן","22/09/14 00:38","כז אלול","תשע"ד","00:38","אלף בית רשי","בקרוב הרחבה במדור הקבוע","278","","3513","True","True","False","","166","76.68.161.195","0","37100","חגיגה|יב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);