var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36251;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36251","0","לרמות או לא?","24/07/14 02:22","כו תמוז","תשע"ד","02:22","דוד כוכב","אמתי טוב לעסוק ברמאות?

על כך כאן.
(או פה).","125","","3567","True","True","False","","922","95.86.109.128","0","0","מגילה|יג ע"ב",""),new Message("36253","36251","הקושי העיקרי","24/07/14 08:10","כו תמוז","תשע"ד","08:10","עלי","על 'רמאותו' של יעקב אינו בכך שגנב את לב לבן הארמי, שהרי לא היה נאמן ליעקב ( נאמן=ן' סופית ) וגם לב ישר (בס"ה לב-ן ) לא היה לו וכך בטלו יעאע"ה,... אלא על 'רמאותו' את יצחק אביו ולקיחת הברכה מעשו,( ברם גם במעשה זה שכל כך בקרוהו עליו לא נהג למעשה ברמאות כלל, כי רק חשף באמצעות 'הצגה' את פניו האמיתיים של עשו, בהתחפשו לעשו - כפי שקווה יצחק שעשו מתנהג, כי יצחק קיווה שהוא מתנהג לפחות במקצת כמו יעקב, ולכן כשיעקב המחופש התנהג כציפייתו - כמו שיעקב מתנהג - בירכו, ואח"כ כשבא עשו ( האמיתי ) הובחן אצלו מיד שעשו לא שינה את התנהגותו להידמות ליעקב, וממילא לא הגיעה לו הברכה וממילא השאיר יצחק את הברכה ליעקב ולא העבירה לעשו. ברם יעקב לא היה באמת זקוק לברכה 'חיצונית' מיצחק , שהרי ברכת ה' שורה בצדיקים בשל מעשיהם וצידקותם הם )
גם מה שיעקב התעשר על חשבון לבן מהצאן, לא היה ברמאות כלל אלא רק בהשגחת הקב"ה ובחוכמתו וביושר גמור, אבל כשיעקב מצליח למרות שאינו מרמה, זה מעורר את קנאת ושנאת בני לבן, והדברים חוזרים על עצמם בימינו כשעם ישראל מתנהג במוסריות יתר ובס"ד מצליח, והגוים מנסים להוכיח בכל דרך בלתי ישרה שישראל הם לא ישרים וג"כ בס"ד אינם מצליחים.","209","","3567","True","True","False","","183","194.114.146.227","0","36251","מגילה|יג ע"ב",""),new Message("36312","36251","תגובה ברוטר אברכים","25/07/14 16:01","כז תמוז","תשע"ד","16:01","דוד כוכב","במקרה של רב הונא זה לא רק לרמות אלא גם לגזול! וזה שונה!

תשובה:
גם אצל יעקב הנ"מ ברמאויות היתה לעניני ממון.
הן בענין (בראשית לא, ז-ח) וַאֲבִיכֶן הֵתֶל בִּי וְהֶחֱלִף אֶת מַשְׂכֻּרְתִּי עֲשֶׂרֶת מֹנִים וְלֹא נְתָנוֹ אֱלֹהִים לְהָרַע עִמָּדִי: אִם כֹּה יֹאמַר נְקֻדִּים יִהְיֶה שְׂכָרֶךָ וְיָלְדוּ כָל הַצֹּאן נְקֻדִּים וְאִם כֹּה יֹאמַר עֲקֻדִּים יִהְיֶה שְׂכָרֶךָ וְיָלְדוּ כָל הַצֹּאן עֲקֻדִּים:
והן בענין נשותיו ובעבודה שעבד תמורתן.","125","","3566","True","True","False","","113","95.86.109.128","0","36251","מגילה|יג ע"ב",""),new Message("36256","36253","עם עקש תתפל","24/07/14 08:56","כו תמוז","תשע"ד","08:56","דוד כוכב","במכירת הבכורה נשבע עשו ליעקב. לצורך מה? הוא נשבע שלא יתכחש למכירה. זה עזר? לא. אין עדים. יצחק מתכוין לברך את עשו 'בכורו' ולמסור לידיו את הירושה והמורשת. רק אצל יעקב שהיתה מטתו שלמה החל הנוהג שכל הבנים בכלל ממשיכי הדרך. יעקב איש תם. אך אמו שגדלה בבית רמאים מלמדת אותו כיצד מתפקדים בסיטואציה כזו. תוך כדי זעקתו של עשו נפלט לו: את בכורתי לקח. יצחק שומע ומבין לפתע הכל, ומפטיר: גם ברוך יהיה!","125","","3567","True","True","False","","238","95.86.109.128","0","36251","מגילה|יג ע"ב",""),new Message("36261","36256","עם עקש תתפל","24/07/14 14:27","כו תמוז","תשע"ד","14:27","דב שטיין","סבי היה אומר על כך שהפשט הוא לפי האידיש. היינו עם עקש תי תופל היינו עשה כפול.
ולגופו של ענין כבר עמד על כך רבנו יונה שיש 9 מיני שקרים. איסור דאורייתא הינו רק ברמיה בעלת ערך כספי או בבית דין. כל השאר בסך הכל זה רק מדרבנן. או מנהג יפה להגיד האמת. כעת לפי ההלכה אם יש בידי להוכי שחפץ מסויים שייך לי וגזלן לקחו ואיני יכול להוציאו ממנו בדין תורה כי יברח, כי הוא אלם וכיו"ב מותר לי לקחתו ממנו בכוח. בקל וחומר מותר לרמאותו כדי להשיג זאת מידיו.","476","","3567","True","True","False","","88","94.159.222.3","0","36251","מגילה|יג ע"ב",""),new Message("36280","36261","בחשבון כידוע","24/07/14 20:07","כו תמוז","תשע"ד","20:07","עלי","'דור עקש ופתלתל'
עקש=470
פתלתל=470X2
ראו שכך מדויק מפירש"י ואכמ"ל !","209","","3567","True","True","False","","168","212.76.123.92","0","36251","מגילה|יג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);