var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=35561;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("35561","0","היושב בתענית","22/06/14 03:23","כד סיון","תשע"ד","03:23","דוד כוכב","מה כוונת רבי אלעזר בהבדל בין מצי לצעורי נפשיה, לבין לא מצי לצעורי נפשיה?

על כך כאן.","125","","3599","True","True","False","","876","95.86.66.93","0","0","תענית|יא ע"ב",""),new Message("35618","35561","רמז מקסים - נקרא "קדוש"","23/06/14 16:34","כה סיון","תשע"ד","16:34","בתר ממוצע","גמ' תענית יא.

"כאילו קדוש שרוי בתוך מעיו שנאמר {הושע יא-ט} בקרבך קדוש ולא אבוא בעיר"

רש"י

כאילו קדוש שרוי בתוך מעיו. כאילו כל מעיו קדוש ואסור להכחישן דהכי משמע בקרבך קדוש כלומר דאסור להתענות בקרבך קדוש רישיה דקרא קדריש בשביל שקדוש שרוי בצער לא אבוא בעיר של מעלה עד שאבנה ירושלים של מטה ורמיזא בעלמא הוא.

מבאר הבן יהוידע:

אותיות "בטן" במלואם יוצא:

בית = גימטריא 410 = קדוש
טית = גימטריא 410 = קדוש
נון = גימטריא 56 = נאה

ולזה אמר בקרבך קדוש - בקרב שהוא הבטן יש מספר קדוש כפול, שנאה לך להיות קדוש כפול בגוף ובנפש.


///","138","","3598","True","True","False","","206","94.188.248.67","0","35561","תענית|יא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);