var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33931;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","57"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","38"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33931","0","מעשה במרים","06/04/14 02:09","ו ניסן","תשע"ד","02:09","דוד כוכב",""תנו רבנן: מעשה במרים בת בילגה שהמירה דתה, והלכה ונשאת לסרדיוט אחד ממלכי יוונים. כשנכנסו יוונים להיכל היתה מבעטת בסנדלה {נ"א: הלכה בסנדלה; נ"א הלכה וטפחה בסנדלה} על גבי המזבח, ואמרה: לוקוס לוקוס, עד מתי אתה מכלה ממונן של ישראל ואי אתה עומד עליהם בשעת הדחק! וכששמעו חכמים בדבר קבעו את טבעתה, וסתמו את חלונה".

זכתה בילגה ואחר דורות רבים כל כך עדין שבים ודורשים את המעשה בה בכל סיום של מסכת סוכה, הכיצד? למה קבעו חכמים תקנה שדוקא מגדילה את שמה ואת שם שם משמרתה? הלא (קהלת ט, ו) גַּם אַהֲבָתָם גַּם שִׂנְאָתָם גַּם קִנְאָתָם כְּבָר אָבָדָה!

אלא שאחר שהמירה דתה והלכה ונשאת לסרדיוט אחד ממלכי יוונים, נדמה שכבר מזדהה היא ונשתייכה לגמרי לעם יון. אבל במה מוטרדת היתה? דוקא בממונם של ישראל המתכלה! אין המזבח גל של אבנים עבורה, אלא פונה היא אליו כבעל הכוח והיכולת אם להושיע או לחדול! רק חסרה היתה את ההכרה שחטאיה וחטאי משפחתה והדומים להם הם אלו שגרמו לאותו חורבן. (ישעיהו נט, ב) כִּי אִם עֲוֹנֹתֵיכֶם הָיוּ מַבְדִּלִים בֵּינֵכֶם לְבֵין אֱלֹהֵיכֶם.
לכן גם על שכמותה נאמר: לֹא יִשָּׂא אֱלֹהִים נֶפֶשׁ, וְחָשַׁב מַחֲשָׁבוֹת לְבִלְתִּי יִדַּח מִמֶּנּוּ נִדָּח (שמואל ב יד, יד). למרות זילזולה לא יצאה מכלל המתאבלים על ירושלים. ועתידין לשוב בתשובה שלימה ולראות בבנין ירושלים. (ויקרא כו, מא) אוֹ אָז יִכָּנַע לְבָבָם הֶעָרֵל וְאָז יִרְצוּ אֶת עֲוֹנָם.","125","","3677","True","True","False","","976","95.86.121.44","0","0","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33941","33931","עד שאתה מהפך בזכותנה של בלגה","06/04/14 11:39","ו ניסן","תשע"ד","11:39","קותי","ראה מה עלה לגזירת חכמים
אין טבעות ואין חלונות לפירוט מלא ראה סדר העבודה ביום הכיפורים.
הרי היא לא אמרה יותר מזה
(א) לָמָה יְקֹוָק תַּעֲמֹד בְּרָחוֹק תַּעְלִים לְעִתּוֹת בַּצָּרָה:תהלים פרק י
טענתה היא טענה אמיתית ולכן נשארה על דפי הגמרא לעד.
פשוט ראיתי אמש בטלויזיה קטע של 4 שניות כיצד מובילים ילדים קטנים להשמדה בגיטו ורשה
והקושיה עדיין קיימת","217","","3677","True","True","False","","226","79.183.28.47","0","33931","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33944","33931","הסיבה לדרשה על בילגה","06/04/14 13:48","ו ניסן","תשע"ד","13:48","בתר ממוצע","שמעתי מאמר מפי הרבי של חב״ד שכל המאמר בא ללמד אותנו על חינוך הבנות.

כלומר אנו נוטים לייחס חשיבות לחינוך הבנים השכם והערב וקצת ״שוכחים״ לייחס זמן

ומחשבה לחינוך הבנות ואילו כאן חז״ל מדגישים בפנינו שהבנות שומעות טוב מה

קורה בבית ולא עוד אלא שהקלקול ממהר לבוא דוקא מצידם (דעתן קלה) ולכן יש

לפקוח ״שבע עיניים״ על חינוך הבנות ....

וראה עוד באריכות כל המאמר","138","","3677","True","True","False","","269","2.55.118.76","0","33931","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33942","33941","את התשובה לשאלה שהבאת -","06/04/14 12:49","ו ניסן","תשע"ד","12:49","דוד כוכב","לָמָה ה' תַּעֲמֹד בְּרָחוֹק תַּעְלִים לְעִתּוֹת בַּצָּרָה (תהלים י, א).
הבאתי כבר לעיל - מישעיהו נט, א-ג...
הֵן לֹא קָצְרָה יַד ה' מֵהוֹשִׁיעַ וְלֹא כָבְדָה אָזְנוֹ מִשְּׁמוֹעַ. כִּי אִם עֲוֹנֹתֵיכֶם הָיוּ מַבְדִּלִים בֵּינֵכֶם לְבֵין אֱלֹהֵיכֶם וְחַטֹּאותֵיכֶם הִסְתִּירוּ פָנִים מִכֶּם מִשְּׁמוֹעַ. כִּי כַפֵּיכֶם נְגֹאֲלוּ בַדָּם וְאֶצְבְּעוֹתֵיכֶם בֶּעָוֹן שִׂפְתוֹתֵיכֶם דִּבְּרוּ שֶׁקֶר לְשׁוֹנְכֶם עַוְלָה תֶהְגֶּה. ...","125","","3677","True","True","False","","140","95.86.121.44","0","33931","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33943","33942","ודוד המלך לא ידע את התשובה זאת?","06/04/14 13:11","ו ניסן","תשע"ד","13:11","קותי","הרי הוא כתב
תהלים פרק פב

(א) מִזְמוֹר לְאָסָף אֱלֹהִים נִצָּב בַּעֲדַת אֵל בְּקֶרֶב אֱלֹהִים יִשְׁפֹּט:
(ב) עַד מָתַי תִּשְׁפְּטוּ עָוֶל וּפְנֵי רְשָׁעִים תִּשְׂאוּ סֶלָה:
(ג) שִׁפְטוּ דַל וְיָתוֹם עָנִי וָרָשׁ הַצְדִּיקוּ:
(ד) פַּלְּטוּ דַל וְאֶבְיוֹן מִיַּד רְשָׁעִים הַצִּילוּ:
(ה) לֹא יָדְעוּ וְלֹא יָבִינוּ בַּחֲשֵׁכָה יִתְהַלָּכוּ יִמּוֹטוּ כָּל מוֹסְדֵי אָרֶץ:
(ו) אֲנִי אָמַרְתִּי אֱלֹהִים אַתֶּם וּבְנֵי עֶלְיוֹן כֻּלְּכֶם:
(ז) אָכֵן כְּאָדָם תְּמוּתוּן וּכְאַחַד הַשָּׂרִים תִּפֹּלוּ:
(ח) קוּמָה אֱלֹהִים שָׁפְטָה הָאָרֶץ כִּי אַתָּה תִנְחַל בְּכָל הַגּוֹיִם:

ובכל זאת כתב כעין דברי בלגה","217","","3677","True","True","False","","230","79.183.28.47","0","33931","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33945","33943","בודאי ידע גם ידע","06/04/14 14:00","ו ניסן","תשע"ד","14:00","דוד כוכב","וגם המשיך ואמר: (שם טו) שְׁבֹר זְרוֹעַ רָשָׁע.
ובכלל, עיקר טענתו שם לא על מפלת החוטאים, על כך ההסבר מפורסם כדבריו הוא. עיקר טענתו על מציאות של צדיק ורע לו. והוא ידע את התשובה גם לכך, והוא רק התלונן בדרך תפילה. כך כתב הרמב"ן בשער הגמול אליבא דרבי יוסי בברכות ז. עוד על כך בקישור זה.","125","","3677","True","True","False","","108","95.86.121.44","0","33931","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33946","33944","מדברי הרבי עולה שדווקא","06/04/14 14:38","ו ניסן","תשע"ד","14:38","קותי","האבות אשמים כי הבנות קלטו בבית דברים לא חיוביים
ביזוי הקרבנות וכו' ומימילא יצאו לתרבות רעה
מצד שני צריך לדעת שלכל הצגה יש סוף
ואם אין תוכו כברו זה יוצא","217","","3677","True","True","False","","212","79.183.28.47","0","33931","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33948","33945","האם לשון "למה" היא דרך תפילה?","06/04/14 14:40","ו ניסן","תשע"ד","14:40","קותי","","217","","3677","False","True","False","","174","79.183.28.47","0","33931","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33949","33946","ברור שהאבות אשמים","06/04/14 15:14","ו ניסן","תשע"ד","15:14","בתר ממוצע","לא צריך דרשות או פירושים להבין שהאבות אשמים!

הביאור אלינו הוא מה אנו צריכים ללמוד מכך (ויש הרבה)

אבל הנקודה היא לא להזניח את חינוך הבנות !!","138","","3677","True","True","False","","174","2.55.118.76","0","33931","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33952","33948","כן","06/04/14 17:44","ו ניסן","תשע"ד","17:44","דוד כוכב","ראה למשל בתהלים מד, כד:
עוּרָה = לָמָּה תִישַׁן אֲדֹנָי = הָקִיצָה אַל תִּזְנַח לָנֶצַח.","125","","3677","True","True","False","","101","95.86.121.44","0","33931","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33950","33949","וכדברי הרב ד"ר פלש זצוקללה"ה","06/04/14 16:09","ו ניסן","תשע"ד","16:09","אמלתראות","למ' שרה שנירר ע"ה

אפשר למצוא בחיפוש קל","267","","3677","True","True","False","","236","66.128.7.111","0","33931","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33955","33949","מדוע אשמים? לא הוטל עלינו חינוך הבנות","06/04/14 18:00","ו ניסן","תשע"ד","18:00","קותי","","217","","3677","False","True","False","","155","79.183.28.47","0","33931","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33954","33952","דוד עושה פלילות עם קונו ולא תפילה","06/04/14 17:59","ו ניסן","תשע"ד","17:59","קותי","תהלים פרק מד

(א) לַמְנַצֵּחַ לִבְנֵי קֹרַח מַשְׂכִּיל:
זאת לא תפילה זאת קובלנה וטענה
(כג) כִּי עָלֶיךָ הֹרַגְנוּ כָל הַיּוֹם נֶחְשַׁבְנוּ כְּצֹאן טִבְחָה:
הוא לא אומר מגיע לנו כי חטאנו וכו'
המאמין הגדול דוד המלך מרגיש שזה לא מידתי
והוא אומר זאת ללא כחל ושרק כי זאת דרכם של המאמינים האמיתיים","217","","3677","True","True","False","","261","79.183.28.47","0","33931","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33958","33954","אל תטיח בדוד הטחות כלפי מעלה","06/04/14 21:00","ו ניסן","תשע"ד","21:00","דוד כוכב","הוא אינו מופיע ברשימה שבמסכת ברכות דף לא ע"ב - לב ע"א.

דוד בעצמו אמר בתהלים לח, ד: אֵין מְתֹם בִּבְשָׂרִי מִפְּנֵי זַעְמֶךָ, ומיד פירש את עצמו באותו פסוק וגם בפסוק הבא: אֵין שָׁלוֹם בַּעֲצָמַי מִפְּנֵי חַטָּאתִי. כִּי עֲוֹנֹתַי עָבְרוּ רֹאשִׁי כְּמַשָּׂא כָבֵד יִכְבְּדוּ מִמֶּנִּי.
וחזר על דבריו (יח-יט) כִּי אֲנִי לְצֶלַע נָכוֹן וּמַכְאוֹבִי נֶגְדִּי תָמִיד. כִּי עֲוֹנִי אַגִּיד אֶדְאַג מֵחַטָּאתִי.

מי שטען כך, שעונשו אינו מידתי, הוא איוב. וענוהו לבסוף באריכות תשובה ניצחת אליהוא והקב"ה עצמו.","125","","3677","True","True","False","","170","95.86.121.44","0","33931","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33956","33955","האשמה הפשוטה היא הדיבור בגנות העבודה","06/04/14 19:48","ו ניסן","תשע"ד","19:48","בתר ממוצע","זה מה שקלטו בבית","138","","3677","True","True","False","","242","2.55.118.76","0","33931","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33959","33955","הוטל גם הוטל","06/04/14 21:04","ו ניסן","תשע"ד","21:04","דוד כוכב",""סוקלין אותה על פתח בית אביה, כלומר: ראו גידולים שגידלתם" (מסכת כתובות דף מה ע"א).

שו"ע אה"ע קעח, כא:
"וכל מי שאינו מקפיד על אשתו ועל בניו ובני ביתו ומזהירן ופוקד דרכיהם תמיד עד שידע שהם שלמים מכל חטא ועון, הרי זה חוטא שנאמר: ופקדת נוך ולא תחטא (איוב ה, כד)".","125","","3677","True","True","False","","217","95.86.121.44","0","33931","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33968","33958","אין דומה זה לזה","07/04/14 10:05","ז ניסן","תשע"ד","10:05","קותי","עוונו נגלה ופורש ע"י נביא ואין פלא שזאת היתה תגובתו
אלמלא תירוצים שאנו ממציאים , בהעדר נביא ומוכיח אמיתי,
הרי גם אנו הינו מפחדים ויראים מאימת עוונותינו

דבריו של דוד המלך הם פלילות ולא הטחה
הוא אינו מצדיק עליו את הדין אלא אומר עליך הורגנו כל היום
הוא מאמין אמיתי לכן קשה לו יש לו למי לפנות ואינו מקבל תשובה","217","","3676","True","True","False","","195","79.183.28.47","0","33931","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33961","33959","סיום מסכת סוכה - מדוע דוקא מרים בת בלגה?","07/04/14 00:50","ז ניסן","תשע"ד","00:50","איתן","תהיתי, מדוע אחרי מסכת שלמה חגיגית וחביבה, הדנה בסוכה ולולב לעם סגולה, ובניסוך היין והמים ושמחת בית השואבה - מדוע אחרי כל זה אנו מסיימים עם מרים בת בלגה ועם טעם של החמצה?
וחשבתי אולי לומר, על דרך בעלי המוסר, שבסיום חג הסוכות והיציאה אל "אחרי החגים", אם לא נשמור על הקשר עם הבורא כמו שהיה בימים הקדושים שעברו - עלולים להתרחק ולהתרחק ומי יודע עד היכן. היציבו חכמים למולנו תמרור אזהרה לשמור ולהישמר.","123","","3676","True","True","False","","344","95.86.64.203","0","33931","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33969","33959","מדובר בנערה! ובלגה גדולה היתה","07/04/14 10:15","ז ניסן","תשע"ד","10:15","קותי","ופרחה רשות אביה מעליה
ומה חטאו שגדלה וחטאה.

ואני אשיבך מבת כהן ובועלה שאת אביה היא מחללת
אבל הוא ממשיך לעבוד ולשאת כפיים כאילו לא קרה דבר

לגבי הקפדת איש על בני ביתו
רבים פקרו מפני הקפדה זו שלא נאמר בה שיעור
והוסיפה נידחים מיותרים שארכו הדורות עד ששבו.","217","","3676","True","True","False","","235","79.183.28.47","0","33931","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33962","33961","למה לראות רק את חצי הכוס","07/04/14 01:23","ז ניסן","תשע"ד","01:23","עם הארץ","כשם שהתורה צינה את שלומית בת דברי ממטה דן שהיתה יחידה בדורה
כך הגמרא מציינת את מרים בת בילגה שמתוך 24 משמרות כהונה היתה היחידה שיצאה לתרבות רעה, בזמן שהיה הסתר פנים גדול והיוונים התהלכו חופשי במקדש ובקודש הקודשים ( הזר הקרב יומת ).
ועם כל זאת מה שמעניין אותה ועל זה היא בועטת ומבעטת היה ממונם של ישראל.","248","","3676","True","True","False","","297","98.77.141.157","0","33931","סוכה|נו ע"ב",""),new Message("33970","33961","כעין זה שמעתי בשמו של הרב אילן זצ"ל","07/04/14 11:45","ז ניסן","תשע"ד","11:45","קותי","שהראו להם את לחם הפנים ששומר על חומו כשעת נתינתו
כך ישמרו גם הם על החמימות שספגו בבית המקדש ושלא יתקררו","217","","3676","True","True","False","","201","79.183.28.47","0","33931","סוכה|נו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);