var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32543;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32543","0","מחלוקת רבי יהודה ורבי שמעון","06/01/14 20:54","ה שבט","תשע"ד","20:54","דוד כוכב","על טעם מחלוקתם בקישור זה בסעיף לט.","125","","3770","True","True","False","","858","95.86.123.199","0","0","יומא|סא ע"א",""),new Message("32544","32543","ההבחנה המייחדת את ר' שמעון מר' יהודה","06/01/14 22:32","ה שבט","תשע"ד","22:32","יהודי_קדום","קצת קשה לי. הרי מה שכתב "לרבי שמעון הכפרה בכוונת הדיבור אינה פחותה, וגם היא מכפרת בפני עצמה." אפשר להחליף את השמות ולהגיע למסקנה זו על ר' יהודה, הנה כך טענתי:

עובדה היא ששניהם אומרים ש'בשאר עבירות' כולם מתכפרים רק בוידוי . לכל אחד ארבעה וידויים !
(מה שנחלקו לא משפיע על השאלה שלי)
עובדה היא ששניהם אומרים שבטומאת מקדש וקודשיו הכפרה רק בדם. כאן לא נחלקו כלל !

אז היכן הוא ייחוד ה-"הכפרה בכוונת הדיבור" של ר' שמעון על ר' יהודה?
אפשר לראות הבדל (לא ייחוד!) ביניהם בדף מ: אבל לא זכיתי להבין ולראות את אמיתת דבריו בדף סא. אליו הפנה.
.","233","","3770","True","True","False","","160","79.176.118.202","0","32543","יומא|סא ע"א",""),new Message("32547","32544","אני לא מבין כך","07/01/14 01:04","ו שבט","תשע"ד","01:04","דוד כוכב","מה שכתבת: "ששניהם אומרים ש'בשאר עבירות' כולם מתכפרים רק בוידוי" - כך ספק אם ניתן לדייק מתוך דברי רש"י. אבל לפי מה שטענתי - לרבי יהודה הכפרה בשעיר המשתלח היא בעיקר משום מעשה שליחתו לעזאזל המדברה.","125","","3769","True","True","False","","99","95.86.123.199","0","32543","יומא|סא ע"א",""),new Message("32548","32547","תמוה מאוד: "משום מעשה שליחתו לעזאזל"???","07/01/14 07:54","ו שבט","תשע"ד","07:54","יהודי_קדום","וכי אין וידוי על השעיר המשתלח לר' יהודה? למה להביא טענה ש"לר' יהודה הכפרה היא "בעיקר משום מעשה שליחתו לעזאזל"?

כך הפסוק:
וְסָמַךְ אַהֲרֹן אֶת שְׁתֵּי ידו יָדָיו עַל רֹאשׁ הַשָּׂעִיר הַחַי וְהִתְוַדָּה עָלָיו אֶת כָּל עֲוֹנֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאֶת כָּל פִּשְׁעֵיהֶם לְכָל חַטֹּאתָם וְנָתַן אֹתָם עַל רֹאשׁ הַשָּׂעִיר וְשִׁלַּח בְּיַד אִישׁ עִתִּי הַמִּדְבָּרָה:

כך הגמרא:
וגם דברי ר' יהודה: "...שכולן מתכפרים בשעיר המשתלח בשאר עבירות" פירושו בוידוי עליו - ולא "משום מעשה שליחתו לעזאזל" כטענתו.

כך רש"י:
"...מלמד שכולם מתכפרים בוידוי של שעיר המשתלח בשאר עבירות דברי רבי יהודה"

השליחה היא לאחר הכפרה והעוונות כבר על ראש השעיר ! ועוד, המשלח יכול להיות זר או טמא !

תמוהה מאוד טענתו !

מה האסמכתא שלו שלר' יהודה הכפרה היא "בעיקר משום מעשה שליחתו לעזאזל"?

האם יש כזאת?

אמנם נכון שסייג את דבריו כבר בתחילתם ואמר: "..לפי מה שטענתי - לרבי יהודה הכפרה בשעיר..." אבל עדיין זו טענה מיוחדת (בלשון המעטה...) ולא ידועה, לפחות לי.

כנ"ל.
.","233","","3769","True","True","False","","159","79.176.118.202","0","32543","יומא|סא ע"א",""),new Message("32549","32547","למה נצרך לדיוק ברש"י? הכל מפורש! ואדרבה:","07/01/14 09:51","ו שבט","תשע"ד","09:51","יהודי_קדום","ישים לב: אם נתמצת את מחלוקת ר' יהודה ור' שמעון הרי שאינה עומדת על (מספר) אמירת וידוי כן או לא - אלא כל מחלוקתם (כאמור בתמצות) היא רק 'בשאר עבירות':

שלר' שמעון כהנים מתכפרים בוידוי הפר ואילו
לר' יהודה הכהנים מתכפרים בוידוי השעיר המשתלח.","233","","3769","True","True","False","","146","79.176.118.202","0","32543","יומא|סא ע"א",""),new Message("32550","32547","כמובן שאינני מדבר על הבדלי השיטות ככלל","07/01/14 10:11","ו שבט","תשע"ד","10:11","יהודי_קדום","בין ר' יהודה ור' שמעון שהרי הם כתובים בספרים.

כל רצוני הוא להבין מניין מה שכתב: "לרבי יהודה הכפרה בשעיר המשתלח היא בעיקר משום מעשה שליחתו לעזאזל המדברה."

את זה חיפשתי ועדיין לא מצאתי.","233","","3769","True","True","False","","145","79.176.118.202","0","32543","יומא|סא ע"א",""),new Message("32553","32550","תשובה","07/01/14 14:29","ו שבט","תשע"ד","14:29","דוד כוכב","טענתי מבוססת על דברי הגמרא לעיל בדף מ ע"ב:
"(ויקרא טז, י) יָעֳמַד חַי לִפְנֵי ה' לְכַפֵּר עָלָיו, עד מתי יהיה זקוק לעמוד חי - עד שעת מתן דמו של חבירו, דברי רבי יהודה. רבי שמעון אומר: עד שעת וידוי דברים".
ניכר פה שרבי יהודה לשיטתו שהמעשה עיקר, ולא די בכוונות ודיבורים בעלמא. רבי יהודה דבק בשיטתו זו בארבעים המחלוקות והמקורות שהובאו בקישור דלעיל.
משום כך גם אצלינו נראה לפרש שניחא לרבי יהודה לפרש שהכפרה בפר אינה יכולה להתחלק לשנים, כי וידוי לבדו לשיטתו אינו די עבור כפרה.
מכאן השאלה ומדוע אם כן בשעיר די בוידוי לבדו? על כך תשובתי היא שאין נכון לחשוב שבשעיר יש רק וידוי, בשעיר יש גם מעשה גדול ורב - השלכתו ממרומי הצוק.","125","","3769","True","True","False","","119","95.86.123.199","0","32543","יומא|סא ע"א",""),new Message("32557","32553","עכשיו שהחליף 'מעשה שליחתו' ב-'השלכתו'","07/01/14 16:07","ו שבט","תשע"ד","16:07","יהודי_קדום","נוח לי יותר ואפשר לחיות עם זה - אף שעדיין אין דבריו מיושבים לי.

הסיבה היא כי ההבדל בין:

"לרבי יהודה הכפרה בשעיר המשתלח היא בעיקר משום מעשה שליחתו לעזאזל המדברה."

לבין מה שכתב עכשיו:

"על כך תשובתי היא שאין נכון לחשוב שבשעיר יש רק וידוי, בשעיר יש גם מעשה גדול ורב - השלכתו ממרומי הצוק."","233","","3769","True","True","False","","168","79.176.118.202","0","32543","יומא|סא ע"א",""),new Message("32586","32557","ראה עוד","10/01/14 07:19","ט שבט","תשע"ד","07:19","דוד כוכב","אמרו במסכת יומא דף סד ע"א: "אמרי במערבא: דחיתו לצוק זו היא שחיטתו". אם כן דחיתו לצוק נחשבת כשחיטה גם לענין הכפרה שבמעשה זה.
הוספתי הערה זו במאמר דלעיל.","125","","3766","True","True","False","","156","95.86.123.199","0","32543","יומא|סא ע"א",""),new Message("32587","32586","יישר כוח על שתיקן","10/01/14 07:23","ט שבט","תשע"ד","07:23","יהודי_קדום","כמו שהערתי על דבריו : השלכתו ולא שליחתו.","233","","3766","True","True","False","","89","79.179.205.113","0","32543","יומא|סא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);