var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31421;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31421","0","לקראת הדף היומי של מחר","04/11/13 14:14","א כסלו","תשע"ד","14:14","עלי","'מנהל האתר' העלה את המאמר שכתבתי על השינויים במבנה מזבח העולה. יעויין שם ( עמ' 9 ) בברייתא משקלים יח,ב הסותרת לפירש"י בזבחים לגבי תיאור המזבח, וההסבר החלופי המוצע למבנה המזבח, ( בעיקר עפ"י תיקון המוצע לברייתא דמלה"מ ושיטת רס"ג ).
הגר"א מחק (! מסברא כמובן, כי הרגיש בקושי ) חלק מהברייתא מפני שאינה תואמת לפירש"י ( ראה משנת אליהו ), למרות שהנוסח המופיע בכת"י ליידן מאושר גם על פי כתב יד מן הגניזה.
הרחיקו לכת אחריו בעלי המהדורה החדשה של 'מאורות הדף היומי' והתקינו נוסח מקוצץ שכזה של הברייתא כנוסח הפנים בגמרא. בימינו, אלו הם מעשים אשר לא ייעשו. ברם גם הרב בוך ממכון התלמוד הירושלמי בפירושו 'אור לישרים' ( עמ' 288-9)הולך בעקבות הגר"א ונוסף להסבר שאינו נכון של עצם הברייתא, טוען שמהברייתא הושמטה התייחסות למכבר הנחושת, וזו טעות איומה, לטעון כך על שוני הברייתות ! וכי מפני שלא הבין את הסוגיה ירצה לטעון טענות הבל שכאלה ?
ראוי היה שבעקבות פרסום המאמר ישנו את תיאור המזבח גם אנשי מכון המקדש אך לצערי הרב כנראה שאין מי שבאמת מוכן להתמודד עם הדברים.
באופן דומה, הועלה גם המאמר על מיקום כלי המקדש והמעבר ביניהם, בצמוד למאמר הנ"ל, ובמאמר זה טענתי שפירושו של רש"י במסכת יומא נד ( הבעל"ט )- מוטעה ושיש לשנות את הסבר הסוגיה שם. ציפיתי שבעקבות פרסומו ב'מעלין בקדש' ישנו בעלי הפירושים החדשים - מאורות הדף היומי, שטיינזלץ, שוטנשטיין וכדו' את הסבריהם, וכמובן שאיש לא טרח לעשות כך, וכן לא במכון המקדש.
מי שלא יקרא ויבין נכונה את העניינים הללו, ילמד את המקורות בצורה שלענ"ד היא מוטעית וחבל. אשמח לקרוא תגובות למאמרים, ואזכיר שקבלתי ברצון ובשמחה את התיקון שתקנו אותי כאן בפורום לגבי חוט הסיקרא שאינו חוט קשור אלא קו צבוע !
( במאמר עצמו העניין לצערי עדיין לא תוקן ואשתדל בס"ד בקרוב )","209","","3829","True","True","False","","1124","192.114.91.245","0","0","שקלים|יז ע"א",""),new Message("31425","31421","לכתוב שהרב בוך טוען "טענות הבל"","04/11/13 19:37","א כסלו","תשע"ד","19:37","יהודי_קדום","***לכתוב שהרב בוך טוען "טענות הבל" מפני שאינו מבין את הסוגיא,

***לכתוב שההסבר של הרב בוך על עצם הברייתא אינו נכון

***לכתוב שהרב בוך עושה "טעות איומה" כשהוא "טוען שמהברייתא הושמטה התייחסות למכבר הנחושת".

ועוד טועים:

***רש"י טועה בפירושו על מיקום כלי המקדש והמעבר ביניהם במסכת יומא נד .
***" ושיש לשנות את הסבר הסוגיה שם".

***הגר"א מחק חלק מהברייתא מפני שאינה תואמת לפירש"י ...

באמת שהאמירות האלה מעוררות תמיהה גדולה...

... ועוד יותר מתמיהה אותי מדוע לא שינו (ציטוט דבריך) "בעלי הפירושים החדשים - מאורות הדף היומי, שטיינזלץ, שוטנשטיין וכדו' את הסבריהם, וכמובן שאיש לא טרח לעשות כך, וכן לא במכון המקדש."

באמת לא מובן מדוע לא שינו את פירושם לפי פירושך....

ועוד משונה שהם לא קיבלו את דעתך למרות שמאמרך המכובד התפרסם ב-"מעלין בקדש" ...

אולי פעם נדע מדוע לא שינו כל הטועים הנ"ל דעתם וקיבלו את דעתך. אולי.

------------

כבר כתבת פעם: "עם כל הכבוד לבעל תפארת ישראל ( שהוא אחרון ), " - ופסלת את פירושו כי לא תאם לפירושך.

וגם לא קיבלת את דעת:
המאירי
הרש"ר הירש
והרמב"ם
את כולם דחית בטענה: "גם כל הנ"ל אינו סותר" והמשכת לטעון "חוט הינו פתיל דק"

גם אז היית בטוח שכולם טועים ורק אתה צודק .("ואין ספק בביטוי זה שאין מדובר בקו" )

... עד שסו"ס חזרת בך.

ואולי, רק אולי, גם הפעם יתברר שלאחר שתשתכנע, בטעותך אתה, תחזור בך באצילות כמו שעשית בעבר ?





.","233","","3829","True","True","False","","183","109.65.160.212","0","31421","שקלים|יז ע"א",""),new Message("31430","31425","קראת את המאמרים או שסתם הגבת ?","04/11/13 21:23","א כסלו","תשע"ד","21:23","עלי","אני מצפה שתגיב עניינית על הכתוב במאמרים. לצערי, אם לא כותבים דברים 'מרגיזים' לאף אחד לא אכפת ולא קוראים ולא מגיבים.
אין בכוונתי לא לזלזל ולא להעליב ח"ו אבל לגרות לקרוא ולהגיב כדי ללמוד ולהבין ולהתקרב להבנת האמת בכל עניין.
אם מותר לגדולים לטעות ודאי שלקטנטן כמוני מותר.
אשמח אם תגלה טעויות במאמרים הנ"ל ותתקן אותי.
אגלה אוזנך שרציתי להעלות מאמר שכתבתי ( בשמעתין, מצא ברמב"י ) על שני הארונות שהיו עם עם ישראל - לפני כמה דפים, ולא העליתי אותו בגלל שפרופ' מנחם כהנא טען כנגדי שאינו מסכים לדברים שכתבתי ( כפי שעולה ממהדורתו לספרי במדבר ), ולא אעלה אותו עד שאכתוב את הדברים מחדש תוך התייחסות לדבריו
( שאינני מסכים עמם גם לאחר בקורתו ) מכאן אתה למד שאני שמח בבקורת ומוכן ללמוד ואיני עומד על דעתי בסתם. אבל אין בזה למנוע ממני לבקר ולהקשות ולטעון כנגד דברים הנראים לי מוטעים ולהציע תיקון אם נדרש, ואני סבור שכך ראוי לנהוג.
ובכלל, חבל שאין התייחסות קבועה לנלמד ולנכתב בפורטל מצד מומחי התלמוד במחלקות לתלמוד באוניברסיטאות בארץ ובעולם, כמו גם ועוד יותר מגדולי תורה בישיבות, והפניות על ידם למחקרים ומאמרים הנוגעים לנלמד ותגובות לנכתב בפורום. אולי כדאי שהראל יפנה לגורמים המתאימים שם ושם כדי שישתתפו בפורטל !
לעצם העניין, אני סבור שזו אכן טעות גדולה למחוק מילים מברייתא שנוסחה מוכח מכתב יד ליידן וגם מאושר מכתבי היד שבגניזה !","209","","3829","True","True","False","","171","95.86.105.50","0","31421","שקלים|יז ע"א",""),new Message("31433","31430","הגבתי בכל הצער והרצינות - ולא סתם!","04/11/13 22:08","א כסלו","תשע"ד","22:08","יהודי_קדום","יש להצטער על האופן והלשון בה אתה נוקט ומתייחס לדעות חכמים אשר על פיהם אנו חיים.

יהא הידע שלך המקיף ביותר הקיים ועדיין אינך יכול להתבטא כפי שכתבת. הם אש מלהטת ואנו עפר ואפר!

אמירות כאלה אינן מושכת את הלב אחר כל מה שתכתוב.

גם בלי הקושי הגדול לעיל לקרוא את דבריך קשה עד בלתי אפשרי לדעת מה באמת העלת.

אם המאמר היה כתוב לפחות כמאמר השוואתי, אקדמי, אולי אפשר היה להבין מדוע כולם טועים ומאמרך הוא יצירת מופת וגילוי לעם היהודי. לצערי הדברים רחוקים מכך.

למשל, התעניינתי מאוד מה הם גלגולי המילים "כרכוב" (המילה כרכוב מופיעה 160 פעמים) במאמרך והאם אתה מבחין בין הכרכוב המקראי לכרכוב שבברייתא (שהוא מקום הילוך הכהנים) וכו' .
התעניינתי גם במילה "מכבר" (המילה מכבר מופיעה 104פעמים)
הגעתי למסקנה שאיני יכול להרשות לעצמי השקעת זמן כל כך גדולה.

בע"ה ייבנה המקדש במהרה בימינו - ונדע האמת .","233","","3829","True","True","False","","173","109.65.160.212","0","31421","שקלים|יז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);