var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19813;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19813","0","זכרון הנגון","19/06/12 15:32","כט סיון","תשע"ב","15:32","דוד כוכב","בשביל מה ללמוד אם אחר כך שוכחים את הכל?

על כך כאן.","125","","4335","True","True","False","","869","212.76.124.211","0","0","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19815","19813","אני נזכר עכשיו שמישהו אמר","19/06/12 18:06","כט סיון","תשע"ב","18:06","יהודי_קדום","שמי שביתו מוזיקלי
ובו ניגון קול כל הכלים
נשמע לילות כימים
(ב"ה כן יימשך) -
גם אם נדה ל' הדף
מהרח"ו הוא לו רף.","233","","4335","True","True","False","","172","79.183.169.221","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19816","19813","האם מלמדים גם את הולד הגוי ?","19/06/12 19:27","כט סיון","תשע"ב","19:27","הודו_כי_טוב","","207","","4335","False","True","False","","182","46.117.14.249","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19830","19815","שאלחין את השיר הזה? ","20/06/12 03:50","ל סיון","תשע"ב","03:50","דוד כוכב","","125","","4334","False","True","False","","87","212.76.124.211","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19817","19816",""אין מוסרין דברי תורה לעובד כוכבים","19/06/12 21:55","כט סיון","תשע"ב","21:55","יהודי_קדום","שנאמר {תהילים קמז-כ} לא עשה כן לכל גוי ומשפטים בל ידעום" וכו'. חגיגה יג.

וגם ולד נכריה הינו נכרי.","233","","4335","True","True","False","","120","79.183.169.221","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19827","19816","רק שני פרקים","20/06/12 03:34","ל סיון","תשע"ב","03:34","דוד כוכב","לשון הרב חיים ויטל בספר עץ הדעת טוב פרשת יתרו:

"וגם נודע כי קודם שהאדם בא לעוה"ז מלמדין לו כל התורה, רוצה לומר - החלק הקצוב לו לנשמתו. ובבואו בעוה"ז חוזר וזוכר את אשר למדוהו שם לגמור וכו' ".

כלומר שמלמדים לכל אחד את חלק התורה השייך לנשמתו - אותו חלק שהוא צריך ללמוד אחר כך בעולם הזה.

גוי אינו לומד תורה. כדברי המשורר בתהלים קמז, יט-כ:
מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל.
לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּ יָהּ.
אבל צריך הוא ללמוד ולשמור את ההלכות השייכות בו, כדברי הרמב"ם בהלכות מלכים י, ט: "לא יעסוק אלא בשבע מצוות שלהן בלבד".
הלכות אלו הביא הרמב"ם בהלכות מלכים ומלחמות פרקים ט' ו-י'.

סיפר הרב מרדכי אליהו על ילד שהיתה לו בקיאות עצומה בהלכות הכתובות בבן איש חי, כי לא שכח את אשר לימדו המלאך בבטן אמו. וכיון שהיה ספרדי לימדוהו על פי הבן איש חי. ואילו ילד אשכנזי מלמדים אותו על פי המשנה ברורה או הפוסקים שילמד בחייו.","125","","4334","True","True","False","","160","212.76.124.211","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19846","19816","לפני שאתה שואל על גוי שאל על אשה","20/06/12 11:39","ל סיון","תשע"ב","11:39","קותי","או שאינן לומדות בבטן אמן ולכן פטורות מתלמוד תורה
או שלומדות ואינן שוכחות כדרכן של נשים","217","","4334","True","True","False","","170","89.139.194.64","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19835","19827","סיפר אליהו שהיום יש בעיה גדולה למלאך","20/06/12 05:17","ל סיון","תשע"ב","05:17","יהודי_קדום","הוא לא מבחין בין ספרדי לאשכנזי וע"כ יש לו הוראות הפעלה אחרות.

שוב מהרח"ו?","233","","4334","True","True","False","","121","79.183.169.221","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19838","19827","הממממ איך היה מגיב הרב עובדיה לסיפור?","20/06/12 07:46","ל סיון","תשע"ב","07:46","Almuaddib","והרי אף שהוא יליד עיראק, אינו הולך לפי פסקי הבן איש חי?


אין זה אלא שהמלאך, לא מלאך היה אלא הרב אליהו עצמו, ובכך תתיישב הקושיה היאך מעז מלאך להכניס ראשו בין הרים, וכו'.


אבל חידושים מפליגים על כך יש בסיפור זה, המאפילים על סיפורים אחרים.

מאחר ואין לפניו שכחה, ברור כי המלאך לא שכח לסטרו, אלא עשה כפי שנצטווה - ואם כן, מי יהין להמיר דעת עליון ולסטרו?

ועוד, אם לימדו המלאך פסקי הבן איש חי, הרי המלאך עצמו צריך היה להכירם.

והואיל וקימא לן שכל מה שעתיד ת"ח לומר לרבו - הלכה למשה מסיני, הרי יש לתמוה טובא על מרן בעל המחבר מדוע זנח תורת משה וכתב תורת משה אחרת, החולקת על הבא"ח, והדברים ארוכים והבן.","107","","4334","True","True","False","","180","84.229.185.143","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19840","19838","איך היה מגיב? סוטר אף הוא, כמובן ","20/06/12 08:21","ל סיון","תשע"ב","08:21","דוד כוכב","","125","","4334","False","True","False","","103","212.76.124.211","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19843","19840","אני שלמדתי תורה מפיו של הרב עובדיה יוסף","20/06/12 09:27","ל סיון","תשע"ב","09:27","יהודי_קדום","יחד עם חברי נוכחנו שסטירותיו הידועות היום לכול היו שמורות למועדפים בתלמידים הלוא המה העילויים ויודעי התורה.

אמנם בבדיחות הדעת נאמרו דברי הרב כוכב ולגולש האקראי כאן כתבתי הדברים.


* כשכתבתי "סיפר אליהו" לא התכוונתי לרב מרדכי אליהו זצוק"ל אלא לאליהו קרוב לי.","233","","4334","True","True","False","","142","79.183.169.221","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19872","19846","על כגון דא נאמר: חזק!","20/06/12 20:34","ל סיון","תשע"ב","20:34","יהודי_קדום","","233","","4334","False","True","False","","114","79.183.169.221","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19892","19846","שאלה לכבוד הרב יקותיאל","20/06/12 23:57","ל סיון","תשע"ב","23:57","יאירה","לגבי האישה: מה אתה יודע: האם בעולם הבאה תהיה מחיצה בין הנפשות של גברים ונשים בדומה להצבת מחיצה בבתי כנסיות בעולם הזה?","192","","4334","True","True","False","","259","176.13.163.135","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19896","19892","אם בבית המקדש לא היתה מחיצה","21/06/12 00:28","א תמוז","תשע"ב","00:28","קותי","למה שתהיה בעולם הבא?
איני רב. אני רק רב עם ......","217","","4333","True","True","False","","141","89.139.194.64","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19899","19896","היתה עזרת נשים בבית המקדש השני","21/06/12 00:52","א תמוז","תשע"ב","00:52","יהודי_קדום","וכן ראה פסחים צב. וכן יש דעה שאף במשכן שילה היתה.","233","","4333","True","True","False","","262","79.183.169.221","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19942","19896","שאלתי בגלל קביעתך","21/06/12 19:01","א תמוז","תשע"ב","19:01","יאירה","שאישה פטורה מלימוד תורה משום שלא למדה בבטן אמה.
אתה כן הרב. אתה מומחה לגמרא ותמיד נותן לאנשים תשובות מעמיקות!","192","","4333","True","True","False","","286","95.86.101.127","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19906","19899","גם במעמד הר סיני","21/06/12 04:03","א תמוז","תשע"ב","04:03","כדי","כדאיתא בפרקי דר"א.
ובעוה"ב ישנו ג"ע מיוחד לנשים (עם מחיצה) כדאיתא בזוה"ק פרשת שלח (דף קסז:), ולא אוכל להרחיב מפני הרודין. ולאו משום יצה"ר עי' בב"ב (נח.), אלא כנראה לפי איכות השכר בהתאם לעבודה בעוה"ז, עי' בברכות (יז.). או משום דלאו אורח ארעא ועי' בב"ר (פי"ט סי' כ). והיינו דהצניעות וההפרדה אינם רק שמא פן ואולי, אלא היא ערך טוב כשלעצמו, בנוח כל אדם על מקומו.","249","","4333","True","True","False","","162","79.180.235.135","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19910","19899","היתה עזרת נשים אבל מחיצה?","21/06/12 06:52","א תמוז","תשע"ב","06:52","קותי","סיבת קריאתה בשם עזרת נשים אף על פי ששימשה גברים ונשים באופן שווה היא משום שרק אליה מותרות נשים להיכנס ללא צורך מיוחד.
ויקי","217","","4333","True","True","False","","170","89.139.194.64","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19943","19906","תודה על התשובה","21/06/12 19:07","א תמוז","תשע"ב","19:07","יאירה","מסתבר, שכן תהיה מחיצה והפרדה בג"ע לנשים. זה מה שרציתי לדעת.","192","","4333","True","True","False","","233","95.86.101.127","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19914","19910",""והיו מתקנים שם תיקון גדול"","21/06/12 09:07","א תמוז","תשע"ב","09:07","Almuaddib","","107","","4333","False","True","False","","138","192.114.91.245","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19915","19910","וכי יעלה על הדעת שלא היתה הפרדה","21/06/12 09:38","א תמוז","תשע"ב","09:38","יהודי_קדום","בין נשים לגברים בביהמק"ש?

היתה הפרדה, אמנם לא ע"י מחיצה כימינו, ולא מזמן למדנו זאת בתמיד.

הנה רדיתי דבש ומקווה שימתק אף לסריסי בית הזוהר.","233","","4333","True","True","False","","182","109.64.146.243","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19929","19914","היה זמני רק לשמחת בית השואבה","21/06/12 12:54","א תמוז","תשע"ב","12:54","קותי","ולא ממש במקדש כמדומני","217","","4333","True","True","False","","154","89.139.194.64","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19928","19915","הרי אי אפשר להוסיף על בנין? אז כיצד","21/06/12 12:53","א תמוז","תשע"ב","12:53","קותי","הוסיפו מחיצה?
מה המקור שלך בתמיד?

בקשר לתמיהתך וכי יעלה על הדעת....
זכורני כד הווינה טליה היינו שואלים את המורה (כן נכון ממלכתי דתי)
האם חייבים ללכת בכיפה מדאורייתא?
אז הוא ענה כתוב ויצא יעקב מבאר שבע .. וכי יעלה על הדעת שיעקב אבינו הלך ללא כיפה ?

אגב אורחא נשאל
אם כאשר הקריאו "יאמר נא (עכשיו) ישראל כי לעולם חסדו "
האם הנשים לא ענו "הודו לה' כי טוב....?","217","","4333","True","True","False","","203","89.139.194.64","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19931","19928","הוא התכוון למידות","21/06/12 13:04","א תמוז","תשע"ב","13:04","עם הארץ","נוסף על שמחת בית השואבה וסוכות גם במצוות הקהל שהמלך קורא מן התורה היתה הפרדה.","248","","4333","True","True","False","","168","98.77.142.57","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19932","19928","עשו גזוזטראות ומרפסות ולשם עלו הנשים","21/06/12 13:06","א תמוז","תשע"ב","13:06","יהודי_קדום","את סליחתו אני מבקש פעמיים .
האחת: נראה שאני מבלבל בין מסכת מידות לתמיד.
השנית עמדתי לכבות את המחשב לפני יציאתנו עד יום שני בע"ה לכינר כשקפצה הודעתו ונמנע ממני להשיב לו בכבוד ובכובד ראש הראוי. שוב סליחה מכבודו.

ייתכן והגזוזטראות היו רק בחג הסוכות. אני יוצא עכשיו כאמור, ולא לדייק אסור.

עוד משפט שיעשה לי טוב: אני אוהב מאוד לקרוא את תגובותיו המושכלות מהם ניבטים שהבין גם מה שנכתב בין השיטין.","233","","4333","True","True","False","","149","109.64.146.243","0","19813","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19946","19942","רוב תודות על המחמאות אבל","21/06/12 21:02","א תמוז","תשע"ב","21:02","קותי","כן ולא ורפה בידו
זאת השלמה של תבנית כמו הרבה דרשות וחידושים
אם מי שלמד בבטן אמו חייב ללמוד לאחר לידתו
הרי מי שאינו חייב ללמוד כנראה לא למד בבטן אמו

השלמת התבנית נתמכת על ידי הפסוק עצמו
כִּי בֵן הָיִיתִי לְאָבִי רַךְ וְיָחִיד לִפְנֵי אִמִּי

לטעמי הפסוק אינו מדבר כלל לימוד תורה בבטן אמו
מדובר בקשר ההדדי בין הבן להוריו ובינם איתו
הייתי מגדיר את הפסוקים כאנושיים ומרגשים","217","","4333","True","True","False","","193","89.139.194.64","0","19813","נידה|ל ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);