var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19751;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19751","0","מחפש הסבר לסוגיית הגובה","14/06/12 10:05","כד סיון","תשע"ב","10:05","שאינו יודע לשאול","ושמא תאמר אבא שאול ננס הוה
אבא שאול ארוך בדורו הוה ורבי טרפון מגיע לכתפו
ור' טרפון ארוך בדורו הוה ור''מ מגיע לכתפו
רבי מאיר ארוך בדורו הוה ורבי מגיע לכתפו
רבי ארוך בדורו הוה ורבי חייא מגיע לכתפו
ורבי חייא ארוך בדורו הוה ורב מגיע לכתפו
רב ארוך בדורו הוה ורב יהודה מגיע לכתפו
ורב יהודה ארוך בדורו הוה ואדא דיילא מגיע לכתפו
פרשתבינא דפומבדיתא קאי ליה לאדא דיילא עד פלגיה
וכולי עלמא קאי לפרשתבינא דפומבדיתא עד חרציה

אני מחפש הסבר כזה או אחר המניח את הדעת, שהרי לא נראה שהפשט הוא שאכן היו כה גבוהים.","48","","4342","True","True","False","","1265","77.126.67.132","0","0","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19753","19751","ראה במהרש"א על אתר","14/06/12 10:31","כד סיון","תשע"ב","10:31","Almuaddib","","107","","4342","False","True","False","","154","192.114.91.245","0","19751","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19755","19751","הגמרא מביאה משל","14/06/12 12:22","כד סיון","תשע"ב","12:22","עם הארץ","לירידה הרוחנית בדורות מאבא שאול ואילך.
״ ארוך בדור״ ו היינו גדול הדור.
ובמשל זה הגמרא באה להגיד שאבא שאול לא היה איזה אדם קטן שלא היה יכול להשיג קדושה אלא היה גדול הדור , וגדול מכל גדולי הדור הבאים אחריו ובכל זאת לא הצליח להמשך לקדושה אלא לאחר שהתרחק מן הטומאה. ( ר מעשיות הגמרא )","248","","4342","True","True","False","","289","98.77.142.57","0","19751","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19754","19753","לא ראיתי שום התייחסות לקטע זה במהרש"א","14/06/12 10:44","כד סיון","תשע"ב","10:44","שאינו יודע לשאול","אלא רק לשני הסיפורים שהובאו לפני כן, ולכן אודותם לא שאלתי.","48","","4342","True","True","False","","257","77.126.67.132","0","19751","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19756","19754","הנה כאן הנמשל לפי המהרש"א (מעודכן 7 צ')","14/06/12 15:59","כד סיון","תשע"ב","15:59","יהודי_קדום","אודות הסיפורים עליהם לא שאל ר' שאינו יודע לשאול'...

"ח"א דף כד ע"ב קובר מתים כו' רצתי אחר צבי ונכנסתי כו' . הכונה כי צד הטהרה לא תבא לאדם אלא בהתרחק יפה מן צד השמאלית הטומאה כמ״ש בהיפך כטובל ושרץ בידו ומדמה צד הטומאה לקובר מתים שנעשה אבי אבות הטומאה ואמר פ"א הייתי רץ אחר צבי ר״ל לבא לידי טהרה ומדמה לה לצבי חיה טהורה ע״ש הריצה בכ"מ כמו הוי רץ כצבי דהיינו שהצבי שהוא דמיון הטהרה היה רץ מפני ולא הגעתי' לפי שהייתי רץ אחריה בקולית שהיא עצמות הטומאה שעדיין לא נתרחקתי מטומאה עד שחזרתי לאחורי להתרחק מהטומאה של עצמית הקולית אז באתי לידי צד הטהרה וא"ל בדמיון קולית ועצמית הטומאה של עוג מלך הבשן שהיה בה מצד הטומאה מן הנפילים בני שמחזאל ועזאל כדאיתא במדרש ונקט בשיעור טומאת קולית ג' פרסאות דכן אמרו פ״ח דברכות בעוג שעקר טורא בר שלשה פרסי לזרוק על ישראל דזה לעומת זה עשה אלהים דשיעור מחנה ישראל שהיא מקום טהרה להוציא הטומאה והטמאים מחוץ למחנה היה ג״כ ג' פרסאות ובכחו הטומאה בשיעור הזה היה רצונו לנטל כח הטהרה מהם כמפורש בפרק הרואה ע״ש בחידושינו ובדמיון זה קאמר באבשלום שבא מצד הטומאה מצד אמו שהוא בן אשת יפת תואר כמ"ש בחלק שא"ל חושי הארכי לדוד מ״ט נסבת יפת תואר כו' והיינו שנפתחה מערת הטומאה תחתי ועמדתי במקום הטומאה בגלגל עינו וכו' כמ״ש פ״ק דסוטה שאבשלום [נ]תן עיניו במה שאינו שלו ונטה בעיניו לצד הטומאה לשכב עם נשי אביו ואמר שעמדתי במקום טומאה זו עד חוטמי שהוא מקום שהנשמה הטהורה תלויה בו עד שחזרתי לאחורי להתרחק מטומאה זו לאחוז בצד הטהרה ועליתי ממקום טומאה זו וק"ל". עכ"ל","233","","4342","True","True","False","","207","79.183.169.221","0","19751","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19757","19755","ירידה רוחנית?","14/06/12 16:01","כד סיון","תשע"ב","16:01","המכריע","אם כן מה השייכות של אדא דיילא לכאן וכ"ש לפרשתבינא ולכולי עלמא?","199","","4342","True","True","False","","291","85.130.221.217","0","19751","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19758","19757","הרב דוד כוכב ב"חידושים וביאורים"","14/06/12 16:11","כד סיון","תשע"ב","16:11","יהודי_קדום","במאמר "פסיקה לעצמו" יצר מחרוזת פנינים ביחס למעלות חכמים .

אמנם משל לפנינו - אך לפרשו כירידת הדורות (כפי דבריו של ר' "עם הארץ') רחוק מאוד בעיני ואין נמשלו מעיד על המשל וראה לעיל דברי הרב המכריע.

על "יחסי האורך" שבכאן אומר הרב דוד כוכב במאמר: "ופשוט שהכוונה למעלתם". כדאי לקרוא כל המאמר.","233","","4342","True","True","False","","208","79.183.169.221","0","19751","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19759","19757","[ללא נושא]","14/06/12 16:35","כד סיון","תשע"ב","16:35","עם הארץ","אין ידיעה ברורה על אדא דילא ופרשתבינא כגדולי דורם או צדיקים גמורים, והתוספות הקשו על השייכות לעיר פומפדיתא ( ר פרושם)
הגמרא מביאה עשרה דורות מאבא שאול על השבעה הראשונים יש ידיעה שהיו גדולי דור וגדולים מהבאים אחריהם ״ בראש״ .
הדור התשיעי פרשתבינא הגיע לאדא דילא רק עד חציו ושאר בני דורו ( של פרשתבינא) הגיעו רק עד מותניו.
כאמור משל על הירידה הרוחנית מדור לדור.","248","","4342","True","True","False","","247","98.77.142.57","0","19751","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19764","19759","דוקא יש:","14/06/12 18:04","כד סיון","תשע"ב","18:04","יהודי_קדום","ברכות נג: "רב יהודה מברך אדבי אדא דיילא" (במוצ"ש) ראה שם.
מכאן שאדא דיילא היה לפחות תלמידו של רב יהודה.
"לפחות" כי ודאי היה גם שמשו. ראה ב"ק קיט. "אורי ליה רב יהודה לאדא דיילא" ופירש״י הקדוש דיילא שמש דרבנן, וכן בשבת קמח. שרב יהודה שלחו לקרוא
לרבב״ח ופרש״י הקדוש: דיילא ממונה וע"ש.

ז"א: דיילא הוא כינויו של אדא תלמידו/שמשו של רב יהודה.

לגבי פרשתבינא ראה תוס' שלא סוברים ששם אדם הוא.","233","","4342","True","True","False","","233","79.183.169.221","0","19751","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19772","19764","קישור למהר"ל","15/06/12 01:09","כה סיון","תשע"ב","01:09","איתן","חידושי אגדות למהר"ל","123","","4341","True","True","False","","306","31.44.142.46","0","19751","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19774","19772","לדברי המהר"ל יש פה רמז לעשר ספירות","15/06/12 03:09","כה סיון","תשע"ב","03:09","דוד כוכב","ואדא דיילא - "שֶׁדּוֹלֶה ומשקה מתורתו של רבו לאחרים" (מסכת יומא דף כח ע"ב), הוא בבחינת וְיוֹסֵף... הוּא הַמַּשְׁבִּיר (בראשית מב, ו).
ופרשתבינא לא היה חכם מפורסם, מידת המלכות לית לה מגרמה כלום.","125","","4341","True","True","False","","189","213.151.58.204","0","19751","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19779","19774","לי יש רק אחד לא 10 (3צ)","15/06/12 09:13","כה סיון","תשע"ב","09:13","יהודי_קדום","הרמב"ם הלכות מלכים פ' י"ב,ב:

"...ולפיכך יש להם מחלוקת בדברים אלו. ועל כל פנים אין סדור הויית דברים אלו ולא דקדוקיהן עיקר בדת. ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות. ולא יאריך במדרשות האמורים בענינים אלו וכיוצא בהן. ולא ישימם עיקר. שאין מביאין לא לידי יראה ולא לידי אהבה. וכן לא יחשב הקצין. אמרו חכמים תפח רוחם של מחשבי הקצים. אלא יחכה ויאמין בכלל הדבר כמו שבארנו:"","233","","4341","True","True","False","","184","79.183.169.221","0","19751","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19823","19779","יהודי קדום, נו באמת!","20/06/12 01:49","ל סיון","תשע"ב","01:49","איתן","הרמב"ם כאן יוצא נגד העיסוק בחשבונות הגאולה, אבל לא נגד ההגדות בכלל! להיפך, הרמב"ם דרש לימוד מעמיק של ההגדות, ויצא בחריפות נגד אלו המבינים אותן כלשונן, ע' הקדמתו לחלק, ובמורה נבוכים, ומן הסתם עוד מקומות.

ואם נחזור לדברי הרב כוכב,
יש כאן עשר דרגות, מאבא שאול ועד כולי עלמא,
אינני יודע מה מיוחד דוקא בדמויות אלו ומה הן מסמלות,
אבל פרשתבינא הוא התשיעי לפני כולי עלמא - מדוע זה כנגד מלכות?","123","","4336","True","True","False","","238","213.151.57.176","0","19751","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19825","19823","קושיית הרב איתן","20/06/12 02:51","ל סיון","תשע"ב","02:51","דוד כוכב","לשון המהר"ל בספר חדושי אגדות חלק רביעי מסכת נדה עמוד קנז:

ומה שאמר שמא תאמר אבא שאול ננס הוה כו',
הנה מנה עשרה אנשים
פרטיים ובכולן היה השני מגיע לכתיפו של הקודם, חוץ מן העשירי שהיה מגיע אל חרציה (של), ושאר בני אדם עד פלגא של עשירי.

המהר"ל כתב בפירוש שיש עשרה אנשים פרטיים, ושאר בני אדם הם כבר במספר אחת עשרה. (המהר"ל רק הפך מגירסתנו והקדים את את 'חרציה' ל'פלגא').
בהמשך גם כתב המהר"ל בפירוש:
והתשיעי הוא אדא דיילי שהוא דולה ומשקה לאחרים שהוא שמש להם.
ורמז כנ"ל לספירת היסוד.
והמשיך מיד:
והעשירי פרשתיכנא והוא שם מושל ואדון.
ורמז בבירור לספירת המלכות = מושל ואדון.
ואני הוספתי לפי זה שכיון שמבואר בזוהר בכמה מקומות שמידת המלכות "לית לה מגרמה כלום" מתורצת גם בו כמו באדא דיילי [דיילא] קושיית הרב המכריע מה ענינו של פרשתיכנא [פרשתבינא] לבין החכמים.

מקשה הרב איתן על המהר"ל מלשון הגמרא:
א. אבא שאול ארוך בדורו הוה ורבי טרפון מגיע לכתפו,
ב. ור' טרפון ארוך בדורו הוה ור"מ מגיע לכתפו,
ג. רבי מאיר ארוך בדורו הוה ורבי מגיע לכתפו,
ד. רבי ארוך בדורו הוה ורבי חייא מגיע לכתפו,
ה. ורבי חייא ארוך בדורו הוה ורב מגיע לכתפו,
ו. רב ארוך בדורו הוה ורב יהודה מגיע לכתפו,
ז. ורב יהודה ארוך בדורו הוה
ח. ואדא דיילא מגיע לכתפו,
ט. פרשתבינא - דפומבדיתא קאי ליה לאדא דיילא עד פלגיה,
וכולי עלמא קאי לפרשתבינא דפומבדיתא עד חרציה.


וקשה, הנה ט' פרטיים מצאנו, י' לא מצאנו.

התירוצים בהודעה העוקבת.","125","","4336","True","True","False","","1276","212.76.124.211","0","19751","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19841","19823","איתנים דבריו לחלוטין - כולם! ואבהיר:","20/06/12 09:16","ל סיון","תשע"ב","09:16","יהודי_קדום","אמנם הבאתי את הרמב"ם מהלכות מלכים - ובמכוון ציינתי זאת בראש הציטוט ולא בסופו למען ישכיל הקורא להבין את הקשר עפ"י ההדגשות ששמתי בגוף דברי הרמב"ם .

ברור לי כעת שלא צלח הדבר בידי להעלות את דעתי בצורה מושכלת.

יסוד כוונתי היה כזה:

תוכנן של ההדגשות בא אך ורק לשלול את שרבוב עשר ספירות לתלמוד, עובדה שפי עשרה אני שוללה ואשר על כן הכותרת שלי הייתה:

לי יש אחד (אלוהינו) ולא 10 (אשאיר כאן פתוח)

כמשקל נגד לכותרתו של הרב דוד כוכב "...יש פה רמז לעשר ספירות"

מי שילמד משלילתי זו את דבקותי העזה בהרמב"ם - יצדק.

חלילה חלילה לי מלהשתייך לכת הסכלים כשמדובר בהגדות מדרשים וכו' של חז"ל - ווזכורני שכבר הרחבתי בפורום בעניין זה.","233","","4336","True","True","False","","168","79.183.169.221","0","19751","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19826","19825","התירוצים","20/06/12 02:51","ל סיון","תשע"ב","02:51","דוד כוכב","1) כמו שמצאנו לעיל בג' דברים שגרסת המהר"ל שונה מגירסתנו, י"ל שכמו כן גרס חכם נוסף.

2) הראשון שהוזכר כאיש פרטי הוא עוג, והוא כנגד כתר, שהוא נשגב ועצום הרבה יותר מכדי כתיפיו, כמו שאמר אבא שאול עצמו לפני כן בסמוך:
תניא, אבא שאול אומר, ואיתימא רבי יוחנן: קובר מתים הייתי, פעם אחת רצתי אחר צבי, ונכנסתי בקולית של מת, ורצתי אחריו שלש פרסאות, וצבי לא הגעתי וקולית לא כלתה, כשחזרתי לאחורי אמרו לי של עוג מלך הבשן היתה.

3) הראשון אכן נעלם, ולרוב רוממותו אינו נזכר כלל. וכלשון הפיוט לסעודה שלישית:

אֵל מִסְתַּתֵּר בְּשַׁפְרִיר חֶבְיוֹן. הַשֵּכֶל הַנֶּעֱלָם מִכָּל רַעֲיוֹן. עִלַּת הָעִלּוֹת מוּכְתַּר בְּכֶתֶר עֶלְיוֹן. כֶּתֶר יִתְּנוּ לְךָ יְדֹוָד:
בְּרֵאשִׁית תּוֹרָתְךָ הַקְּדוּמָה. רְשׁוּמָה חָכְמָתְךָ הַסְּתוּמָה. מֵאַיִן תִּמָּצֵא וְהִיא נֶעֱלָמָה. רֵאשִׁית חָכְמָה יִרְאַת יְדֹוָד:
רְחוֹבוֹת הַנָּהָר נַחֲלֵי אֱמוּנָה. מַיִם עֲמוּקִים יִדְלֵם אִישׁ תְּבוּנָה. תּוֹצְאוֹתֶיהָ חֲמִשִּׁים שַׁעֲרֵי בִינָה. אֱמוּנִים נוֹצֵר יְדֹוָד:
הָאֵל הַגָּדוֹל עֵינֵי כֹל נֶגְדֶּךָ. רַב חֶסֶד גָּדוֹל עַל הַשָּׁמַיִם חַסְדֶּךָ. אֱלֹהֵי אַבְרָהָם זְכוֹר לְעַבְדֶךָ. חַסְדֵי יְדֹוָד אַזְכִּיר תְּהִלּוֹת יְדֹוָד:
מָרוֹם נֶאְדָּר בְּכֹחַ וּגְבוּרָה. מוֹצִיא אוֹרָה מֵאֵין תְּמוּרָה. פַּחַד יִצְחָק מִשְׁפָּטֵינוּ הָאִירָה. אַתָּה גִבּוֹר לְעוֹלָם יְדֹוָד:
מִי אֵל כָּמוֹךָ עוֹשֶֹה גְדוֹלוֹת. אֲבִיר יַעֲקֹב נוֹרָא תְהִלּוֹת. תִּפְאֶרֶת יִשְֹרָאֵל שׁוֹמֵעַ תְּפִלּוֹת. כִּי שׁוֹמֵעַ אֶל אֶבְיוֹנִים יְדֹוָד:
יָהּ זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ. נֶצַח יִשְֹרָאֵל מִצָּרוֹתֵינוּ גְאָלֵנוּ. וּמִבּוֹר גָּלוּת דְּלֵנוּ וְהַעֲלֵנוּ. לְנַצֵּחַ עַל מְלֶאכֶת בֵּית יְדֹוָד:
מִיָּמִין וּמִשְּמֹאל יְנִיקַת הַנְּבִיאִים. נֶצַח וָהוֹד מֵהֶם נִמְצָאִים. יָכִין וּבוֹעַז בְּשֵׁם נִקְרָאִים. וְכָל בָּנַיִךְ לִמּוּדֵי יְדֹוָד:
יְסוֹד צַדִּיק בְּשִׁבְעָה נֶעְלָם. אוֹת בְּרִית הוּא לְעוֹלָם. מֵעֵין הַבְּרָכָה צַדִּיק יְסוֹד עוֹלָם. צַדִּיק אַתָּה יְדֹוָד:
נָא הָקֵם בִּמְהֵרָה מַלְכוּת דָּוִד וּשְׁלֹמֹה. בָּעֲטָרָה שֶׁעִטְּרָה לוֹ אִמּוֹ. כְּנֶסֶת יִשְֹרָאֵל כַּלָּה קְרוּאָה בִנְעִימָה. עֲטֶרֶת תִּפְאֶרֶת בְּיַד יְדֹוָד:
חָזָק מְיַחֵד כְּאֶחָד עֶשֶֹר סְפִירוֹת. וּמְיַחֵד אַלּוּף יִרְאֶה מְאוֹרוֹת. סַפִּיר גִּזְרָתָם יַחַד מְאִירוֹת. תִּקְרַב רִנָּתֵנוּ לְפָנֶיךָ יְדֹוָד:","125","","4336","True","True","False","","155","212.76.124.211","0","19751","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19866","19841","ז' ספירות [אושפיזין] במקום נוסף בגמרא","20/06/12 15:47","ל סיון","תשע"ב","15:47","דוד כוכב","במסכת פסחים דף קיט ע"ב:

דרש רב עוירא, זימנין אמר ליה משמיה דרב, וזימנין אמר ליה משמיה דרב אסי:
מאי דכתיב (בראשית כא) ויגדל הילד ויגמל - עתיד הקדוש ברוך הוא לעשות סעודה לצדיקים ביום שיגמל חסדו לזרעו של יצחק.
לאחר שאוכלין ושותין נותנין לו לאברהם אבינו כוס של ברכה לברך, ואומר להן: איני מברך, שיצא ממני ישמעאל.
אומר לו ליצחק: טול וברך! אומר להן: איני מברך, שיצא ממני עשו.
אומר לו ליעקב: טול וברך! אומר להם: איני מברך, שנשאתי שתי אחיות בחייהן, שעתידה תורה לאוסרן עלי.
אומר לו למשה: טול וברך, אומר להם: איני מברך, שלא זכיתי ליכנס לארץ ישראל לא בחיי ולא במותי.
אומר לו ליהושע, טול וברך! אומר להן: איני מברך, שלא זכיתי לבן, דכתיב: יהושע בן נון (דברי הימים א' ז) נון בנו יהושע בנו.
אומר לו לדוד: טול וברך: אומר להן: אני אברך, ולי נאה לברך, שנאמר (תהלים קטז) כוס ישועות אשא ובשם ה' אקרא.


כמו שפירש בספר בן יהוידע לבעל הבן איש חי.","125","","4336","True","True","False","","141","212.76.124.211","0","19751","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19895","19841","רגע, רגע,","21/06/12 00:19","א תמוז","תשע"ב","00:19","יאירה","ישנם יהודים חסידים, שלומדים תורת הנסתר, ישנם חרדים ספרדים שגם לומדים. לא נראה לי, שכבודו צודק באמירה כה נוקבת לגבי האנשים, שלומדים תורת הסוד. ומה עם פירוש רש"י על פרשת השבוע, שעל פי רוב מבוסס על מדרשים, גם אגדתא?","192","","4335","True","True","False","","266","176.13.163.135","0","19751","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19871","19866","עתה נחה דעתי! משנוכחתי שכב'","20/06/12 20:28","ל סיון","תשע"ב","20:28","יהודי_קדום","לא מבחין בין ספירות לספירות,
בין ספירות לאושפיזין
ובין חשבון אמת 1= 1 אלוהינו, ובין הקבלה בה 1= 1 מחולק ל 10.

וממש לא כדאי לבדוק את הידע שלי בקבלה.

קשה לי להאמין שאכן כב' רואה בגמרא בפסחים קיומם של הספירות הקבליות - אני רוצה להאמין שפשוט יש לו הסבר אחר לכותרת.

אפשר היה לו להביא גם 1 ספירה, 2 ספירות, 3 וכו' וכו' לחזק "ראייתו"...

נראה לי שעלינו להימנע לחלוטין בפורום הדף היומי, מויכוח שהתחיל בינינו לפני 4 או 5 שנים ואין איש זז מדעתו מאז ועד היום.

בע"ה וב"נ לא אגיב יותר במקרים בהם אבין שלדף היומי משתרבבים עניינים קבליים.

שְׁמַע יִשְׂרָאֵל יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ יְהֹוָה אֶחָד","233","","4336","True","True","False","","316","79.183.169.221","0","19751","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19897","19895","תורת משה אינה נסתרת היא גלויה","21/06/12 00:38","א תמוז","תשע"ב","00:38","יהודי_קדום","ולא בשמים ונכון ש"ישנם יהודים חסידים, שלומדים תורת הנסתר, ישנם חרדים ספרדים שגם לומדים" ויש הנוהים אחר דברים אחרים - האם תורתם האחרת עושה את דרכם נכונה?

תורת משה מסורה לנו מפיו איש מפי איש עד אלינו היום. הנוהים שהצבעת עליהם קיבלו דברים אחרים שנוצרו ע"י רבנים ואחרים לפני מאות שנים ספורות.

חיבורם הוא גאוני בזה אין ספק - ולו בגלל העובדה שתורתם נשמרה מלהתנגש עם ההלכה המסורה לנו ממשה.

לגבי "ומה עם פירוש רש"י על פרשת השבוע, שעל פי רוב מבוסס על מדרשים, גם אגדתא?" כדאי לעקוב אחר מה שהוציא טרי וחם מהתנור ר' Almuaddib כאן.

בחיפוש בפורום תמצאי חומר רב שהבאתי בנושאים הנ"ל.","233","","4335","True","True","False","","170","79.183.169.221","0","19751","נידה|כד ע"ב",""),new Message("19940","19897","אף מקובל לא מכחיש את תורת משה רבנו.","21/06/12 18:49","א תמוז","תשע"ב","18:49","יאירה","אני לא צריכה לחפש חומר בפורום, אני מעוניינת להוכיח לך אחרת!
לא נראה לי, שכבודו מכליל את רשב"י ל"רבנים ואחרים", שיצרו את הלימוד האישי שלהם והמציאו הלכות!
אף על פי שהתקופה, שלפני מאות שנים ספורות חשבת בעיניך כתקופה מודרנית ולא משמעותית אני אומר לך, של"מסנגדים" גם יש תורת הנסתר והיא יכולה למצוא חן בעיניך! למשל הרמח"ל מדגיש בלימודו את ייחוד השם.הוא גם ראה בנושאים קבליים משלים.
גם הגר"א (למרות שהוא חי במאה ה18, רק לפני כמה מאות שנים) הוא כן נחשב לגדול והחשוב! חזו"א זצוק"ל אפילו משווה אותו למשה רבנו ע"ה!) עסק בקבלה וכתב פירוש לספד"צ. הוא גם פירש את ספר היצירה (לספר ישנה מעלה גדולה:הוא מיוחס לאברהם אבינו ע"ה ומהווה מקור קדום) וכתב ספר הנקרא "יהל אור" ואחרים. בעל הלשם זצוק"ל היה רב ליטאי אך לא התנגד לאריז"ל ורח"ו. הוא כתב פירושים על תורתם.
לענ"ד כבודו יכול לעיין במקורות הנ"ל ולהבין את הגדלות שבהם.","192","","4335","True","True","False","","323","95.86.101.127","0","19751","נידה|כד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);