var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19381;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19381","0","דבר שאין בו דעת לישאל","28/05/12 04:53","ז סיון","תשע"ב","04:53","דוד כוכב","מה הסברה לכך שיש הבדל בין ספק בשואל לספק בחפץ הנטמא?

על כך כאן.","125","","4357","True","True","False","","1066","31.44.137.128","0","0","נידה|ד ע"ב",""),new Message("19389","19381","אותו דבר במילים אחרות","28/05/12 10:18","ז סיון","תשע"ב","10:18","קותי","טומאה וטהרה היא תכונה בכלי או באוכל ולכן אם אין להם דעת להשאל ספקם טהור כי אין ספק אם אין דעת.

לגבי אדם היות ויש בו דעת הוא מעלה ספק האם מותר או אסור לא שואלים מה טיבו של הבשר שואלים האם מותר לאכול? ולכן הדין הוא לפי כללי ההכרעה בלי קשר למציאות האביקטיבית של הדבר (יתכן ויכשירו בשר טרף וזה בסדר מבחינה הלכתית כמו הכרעת הדין לפי עדי שקר)","217","","4357","True","True","False","","306","89.139.223.153","0","19381","נידה|ד ע"ב",""),new Message("19402","19389","ע' בתוספתא","28/05/12 23:00","ז סיון","תשע"ב","23:00","איתן","שנינו בתוספתא טהרות סוף פרק שישי:
שאלו את בן זומא מפני מה ספק רה"י טמא?
אמר להם סוטה מה היא לבעלה ודאי או ספק? אמרו לו ספק. אמר להן מצינו שהיא אסורה לבעלה
(כלומר - כאילו זנתה בודאי. א.מ.)
מכאן אתה דן לשרץ: מה כאן רה"י - אף להלן רה"י, ומה כאן יש בו דעת לשאול - אף להלן דבר שיש בו דעת לשאול <מכאן אמרו דבר שיש בו דעת לשאול ברה"י ספיקו טמא ברה"ר ספיקו טהור>
ומפני מה ספק רה"ר טהור? אמר להם מפני שהצבור עושין את הפסח בטומאה בזמן שרובן טמאין ואם טומאה ודאית הותרה לצבור ק"ו לספק
ר"ש בן גמליאל אומר מפני מה ספק רשות היחיד טמא וספק רשות הרבים טהור? מפני שאפשר לשאול ליחיד וא"א לשאול לרבים.


(אפשר למצוא את כל זה ברשת בכמה מקומות, להלן קישור לאתר סנונית)

הרמב"ם הביא את דברי בן זומא בפט"ז מאבות הטומאות ה"א.","123","","4357","True","True","False","","277","95.86.110.24","0","19381","נידה|ד ע"ב",""),new Message("19407","19402","זה לא מסביר מדוע אין בו דעת להשאל","29/05/12 11:29","ח סיון","תשע"ב","11:29","קותי","ספקו טהור?
גם בשר שנתעלם מן העין אין בו דעת להשאל אז מדוע אין ספקו מותר?
הרמב"ם(?) אומר בתחילת מסכת כלים שאין במסכת זו אף מצווה אחת
הגדרות הטומאה וטהרה הם על הכלי ולכן אם אין בו דעת להשאל ספקו מותר

הרמב"ם מוסיף כמה מילים כל הספקות מדבריהן
בן זומא מסביר מדוע בחרו חז"ל דווקא את האיזון הזה יכלו גם לפסוק אחרת ספק ברשות הרבים טמא! ספק ברשות היחיד טהור! בן זומא מסביר שהם בחרו איזון בין שני דיני דאורייתא","217","","4356","True","True","False","","182","85.250.169.110","0","19381","נידה|ד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);