var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18472;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","68"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18472","0","שתיקה כהודאה??","09/04/12 03:42","יז ניסן","תשע"ב","03:42","דוד כוכב",""אישתיק. לבתר דנפק, אמר: מאי טעמא לא אמרי ליה דהא מני? רבי מאיר היא".

וכתב רש"י:
"והאי דלא הוה אמר ליה ר' אליעזר היא לא איכפת ליה משום דממילא הוה מצי ידע".
לא היה צורך לחזור על התשובה הידועה. רק להוסיף חידוש במידה וישנו.


מכאן מודעא רבה:
לא כל שתיקה - היא כהודאה.
לפעמים השתיקה, גם בפורום, היא משום שקיימת תשובה שכבר ניתנה בהודעה שלפני כן.
ולפעמים השתיקה היא משום שאינו יודע אם להודות אם לאו.","125","","4406","True","True","False","","949","31.44.134.190","0","0","כריתות|יח ע"א",""),new Message("18479","18472","וע"ע בתוס' ב"ב (סב.) ובר"ן נדרים (עז.).","09/04/12 10:05","יז ניסן","תשע"ב","10:05","כדי","","249","","4406","False","True","False","","113","93.172.10.147","0","18472","כריתות|יח ע"א",""),new Message("18483","18472","ועוד נזכרתי מדברי","09/04/12 10:38","יז ניסן","תשע"ב","10:38","כדי","הרמ"ע בעניין זה במה שכתב בספרו יונת אלם (פרק ק):
עוד מצאנו בגמ' פעמים רבות דרב כהנא ורב אשי מקשו ליה ושתיק רב והשתא מבעיא לן לאודועי דבכלהו דוכתי טעמא רבא ומסתברא ה"ל לרב בסתרי תורה למימרא דלא כוותיהו ואע"ג דשתק להו בקהל עם משום כבשים ללבושך אפשר דהדר פריק להו בלחישה. ע"כ.
ונראה דאזיל לשיטתיה, שכתב בספר כנפי יונה ח"ג (סי' כב) ובח"ד (סי' יג) דרב הוא הוא ר' אבא המוזכר בזוהר. וכ"כ בספרו אלפסי זוטא והביאו הגאון חיד"א בשו"ת יוסף אומץ (סי' מו). וכן השתמש בסברתו זאת בספרו ראש דוד (ס"פ דברים). אכן בשה"ג (מערכת הא' בראשה) כתב שדבריו מוקשים ואין להולמם. ע"ש. גם בשו"ת תורה לשמה (סי' תנה) דחה את דברי הרמ"ע מכח דברי מהרש"ו.","249","","4406","True","True","False","","163","93.172.10.147","0","18472","כריתות|יח ע"א",""),new Message("18487","18472","דוגמא","09/04/12 10:54","יז ניסן","תשע"ב","10:54","דוד כוכב","לתשובה שכבר ניתנה, ושתיקה בהמשך, כאן.","125","","4406","True","True","False","","92","31.44.134.190","0","18472","כריתות|יח ע"א",""),new Message("18488","18487","יראה הקורא וישפוט. ואתה שלום.","09/04/12 11:30","יז ניסן","תשע"ב","11:30","כדי","","249","","4406","False","True","False","","134","93.172.10.147","0","18472","כריתות|יח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);