|
|
|
40 |
צורת הדף - מקודשת?!
(שמואל ישעיהו בן חנניה יחזקאל, ירושלים)
|
כ"א אב תשע"ו
|
יש אומרים שבדפוס ראם בווילנא עבדו 'משכילים', וא"כ - ודאי שאין מקום כלל לקדש 'צורות דפים' שנערכו על ידם.
(אינני בטח בזאת, אך כך שמעתי, ומ"מ - בי"כ אין מקום לקדש 'צורות דפים' ומעולם לא מצינו זאת והדבר התחדש ע"י שונאי חסידות נרדפת שהרב שטיינזלץ נמנה עלי')
|
39 |
שוטינשטין
(ברוך , לוין)
|
ח' תמוז תשע"ו
|
מה משותף בין שוטינשטין לג י' פי אס ששניהם אתה מגיע ליעד ואין לך מושג איך חחחחחח
|
38 |
צורת הדף
(אלמוני, נתניה)
|
כ"א אלול תשע"ה
|
רק שתדעו לא רק שטייניץ שינה את הצורה גם בהוצאות אחרות השורות לא מדויקות
|
37 |
מסכים עם 17
(נבון, ירושלים)
|
כ"ז שבט תשע"ה
|
יפה עשית מספר 17-18 אתם אפילו לא יודעים פירור ממה שהוא בלבל בשס אני לא מציע לאף אחד ללמוד בזה וצריך להוציאו מבתי כנסיות
|
36 |
ח"ו
(נבון ויס, בית מאיר)
|
כ"א טבת תשע"ה
|
אסור בשופ"א ללמוד בזה זה אסור בתכלית האיסור
|
35 |
לתמוך
(רפאל, בית דגן)
|
י"ב אייר תשע"ד
|
כשתדעו מה שהרב הצדיק יודע תגיבו בנתיים לכו ללמוד.
|
34 |
מספר 20
(משה יחזקאל, מרכז)
|
ז' חשון תשע"ב
|
הרבנים אסרו אחרי שבבדיקה נמצאו 150 דברים
|
33 |
מסכת נידה
(SCHONBERG, צרפת___Strasbourg)
|
י"ז כסלו תשע"א
|
האם אפשר לקבל בצרפת מסכת נידה,מסכת אחרונה של הש''ס שגמר הרב?מה המחיר?מזל טוב לסיום הש''ס ומחכים לקרא מהר פרוש הרב על הירושלמי!
|
32 |
כמה נקודות להבהרה
(אודי, ירושלים)
|
ה' כסלו תשע"א
|
א. הבעיה בגמרות שלו שזה איננו פירוש אלא תרגום כמעט מילולי ואי אפשר להבין שקלא וטריא של סוגיא (עיינו למשל בפסחים דף מ"ה שיש שם סוגיא מורכבת ורש"י בד"ה אלא הא והא מאריך להסביר את הסוגיא ואילו בשטיינזלץ יש תרגום מילולי ותו לא. האם זהו פירוש??).
ב. ההתנגדות של גדולי ישראל איננה בגלל צורת הדף אלא בגלל עניני כפירה שכתבו בזמנו בספריו האחרים כמו "התלמוד לכל" וגם שודרו באוניברסיטה המשודרת בגל"צ.
עד כמה שידוע לי הוא התנצל על כך וגם הסיר מהחנויות את הספרים הבעייתיים.
קישור 1
קישור 2
|
31 |
לא עבר זמנו אין תחליף להרחבות המדעיות שלו [ל"ת]
(משה כוכב, פרדס חנה)
|
ל' חשון תשע"א
|
|
30 |
תוספות ההלכה גם טובות
(יהונתן נחום, בני ברק)
|
כ"ט חשון תשע"א
|
אני נהניתי מהעיונים וההלכה שמוסיף שטיינזלץ וכן מהלעזי רש"י שנגיש
|
29 |
בקשר לתגובה 24
(משה, פתח תקווה)
|
כ"ח חשון תשע"א
|
בקשר למה שכתבת במס' 3 יש לי שאלה אליך למה אתה מקיים את התורה היא נאמרה לפני כמה "אלפי שנים" האמנם רלוונטית? העודנה אקטואלית גם היום? וכן לעניין זה אחרי שיצא פסק לפני 20 שנה האוסר על לימוד מספריו, כל זמן שלא יצא פסק מגדולי ישראל שמותר ללמוד בספריו האיסור במקומו עומד. וזה שהפסק ישן זה לא אומר שהוא מותר. כמו שזה שהתורה נתנה לפני זמן רב אינו אומר שאינה רלוונטית.
ובקשר לסיבות זה ממש לא משנה כל זמן שיש פסק מגדולי ישראל שאסור ללמוד בזה, אסור ללמוד בזה.
|
28 |
מהפיכה בלימוד תורה
(משה מיה , הושעיה)
|
כ"ה חשון תשע"א
|
הפירוש של הרב עדין שטיינזלץ הוא מהפיכה בלימוד התורה בדורינו. כל שאר הפרושים הם נסיון ללכת בעקבותיו, וקצת אחרת. היתרון הגדול של הפרוש הוא שהוא אינו "כופה" אותך בדרכם של מפרשים ראשונים ואחרונים ם אלא מאפשר לך [עד כמה שזה ניתן, כשכותבים פירוש או תרגום] ללמוד את הגמרא כפי שהיא לפנינו. ההליכה אל פירושי הראשונים והאחרונים פתוחה לפני הלומד דווקא בגלל העובדה שהפירוש הצניע את עצמו כביכול. גם העיונים ופסקי ההלכה בשולי הדף הם נפלאים ללומד שרוצה לחלוף על הסוגיות, כשכל הפירוש, כאמור, משאיר את הדרך פתוחה לרוצה להעמיק.
הרב שטיינזלץ פתח פתח לרבבות ששערי התלמוד היו נעולים בפניהם.
נכון הוא שיש הבדל בפירוש בין מסכתות שפורשו ראשונות [ברכות, שבת] לבין מסכתות מאוחרות. וזה טבעי במפעל מונומנטלי כזה.
נדמה לי שאין מגדולי הדור הזה שידם רב להם בכל מקצועות התורה - מקרא ופירושו, משנה הלכות ואגדות, בבלי וירושלמי, קבלה וחסידות, מחשבה ומחקר, וגם בתחומים אחרים.
אני מתפלל שהרב יזכה לחזור אל ולסיים פירוש הירושלמי - כשם שהתחיל את מסכת פיאה. והדור שלנו יזכה לראות את שני התלמודים נגישים לכל אוהבי הלימוד באהבת תורה ויראת שמים.
|
27 |
עבר זמנו
(ראובן, ירושלים)
|
כ"ג חשון תשע"א
|
באמת פרץ את הדרך, עשרות השנים לא היה תחליף,כעת עבר זמנו .כל הגמרות המבוארות החדשות מסבירות את הסוגיות יותר טוב משטיינזלץ
|
26 |
מדור העיונים טוב
(עמית, נתיבות)
|
י"ט חשון תשע"א
|
אך הפירוש - אינו פירוש!
|
25 |
מסכימה עם 22,ומתוך נסיון אישי
(מיכל, ירושלים)
|
י"ז חשון תשע"א
|
ההוצאה הנפלאה של שטיינזלץ לעיתים"מצילה"ממש,וזאת מבלי לפגום בעמל התורה הכרוך בלימוד עם פירוש זה.ברכותי על סיום כתיבת הפירוש וישר כח על עזרתו הרבה של הרב שטיינזלץ בקיום הפסוק"גל עיני ואביטה נפלאות מתורתך"
|
24 |
למס' 23
(חכם דעה, ישראל)
|
י"ד חשון תשע"א
|
לא נפגעתי ואין לכך שום שמץ של רמז בשתי הודעותיי הקודמות (20, 22), אם כי ישר כחך על הרגישות.
העליתי כאן רק את התמיהות הבאות כלפי תגובתך החריפה כנגד ענק בתורה ועתיר בזכויות - הרב שטיינזלץ:
(1) מה הקדושה של "צורת הדף" אותה ציינת (ואגב, ש"נפתרה" בהוצאות החדשות של שטיינזלץ המובאות עם צילום הגמרא)?
(2) היכן מצאת ששטיינזלץ זילזל ברש"י? - האשמת כאן האשמה חריפה אך לא מבוססת כנראה.
(3) הביקורת הגדולה של רבנים גדולים (חרדים) משנת תשמ"ט - האמנם רלוונטית? האם חזרו בהם? העודנה אקטואלית גם היום? האם בגלל מה שכתב הרב שטיינזלץ ב"התלמוד לכל" הרי שאסור לנו לנהוג כר"מ ולזרוק את הקליפה ולאכול ולהשתמש בפירושו לתלמוד??
|
23 |
כל טוב
(שוב אני, ישראל)
|
י"ד חשון תשע"א
|
הרבה הצלחה. ושוב מחילה אם נפגעת.
|
22 |
למס' 21
(ת"ח מרבים שלום בעולם, ישראל)
|
י"ד חשון תשע"א
|
(1) אני מסופק עד כמה המכתב מגדולי ישראל שהבאת - מקורי ואמין. אם אתה באמת מוטרד מנושא זה - אז אולי כדאי שתברר אצל אחד מגדולי ישראל נכון להיום (ולא ממכתב מלפני 22 שנה - שהרי אולי עשה תשובה? ואולי חזרו בהם?) - מה דעתו. במקרים של לשון הרע - אסור להאמין סתם כך.
(2) משתי התגובות במס' 20 - התעלמת! האשמת האשמות במס' 19, וכעת בתגובתך במס' 21 התעלמת מהתגובות במס' 20!
אני מחכה לשמוע מדוע זה כל כך נורא שהוא שינה את "צורת הדף" של האלמנה והאחים ראם, וכן מחכה לשמוע דוגמאות על כך שזלזל בפירושו ברש"י.
(3) אני מאחל לך שתזכה לאחוז בשיפולי גלימתו של הרב שטיינזלץ בעוה"ב, ומוטב שתתרחק מלשון הרע.
|
21 |
20
(אוהב שלום, ישראל)
|
י"ד חשון תשע"א
|
כלל לא באתי לריב הבעתי את דעתי נראה נראה שממש נכנסתי בך קשות אז מחילה.
אם ברצונך להתווכח , תתוכח שם.
אני הולך אחרי דעת רבותי, וכשרבותי אמרו לי שזה ספרי כפירה אני אפ' לא בודק אם זה ספר כפירה , פשוט מאמין.
אם באמת אתה רוצה הוכחה תראה את שאלת הגולש בלינק לעיל ותראה את תשובת הרב בסוף,"אני משאיר זאת לשיפוט הגולשים" זה נראה לך תשובה נורמלית?, אבל עזוב אני לא רוצה סתם להתווכח כי זה בין כה לא יעזור, אז בבקשה תגמור אם זה כך.
|
20 |
למס' 19 - מותר ללמוד בזה *תגובות בפנים*
(חכם דעה, ישראל)
|
י"א חשון תשע"א
|
1. אז מה אם שינה את "צורת הדף"? יגעתי, בכל הש"ס+פוסקים+ראשונים+אחרונים, אך לא מצאתי באף אחד מהם ש"צורת הדף" מקודשת. אדרבה - מצאתי כתבי יד רבים ודפוסים ישנים, שמקורם הרבה לפני האלמנה והאחים ראם, בהם "צורת הדף" אחרת לחלוטין מצורת הדף שבדפוסים היום.
2. רבות למדתי בפירוש הרב שטיינזלץ ומעודי לא נתקלתי במה שכתבת בסעיף 2. אודה לך אם תיתן 3 דוגמאות (כדי שתהיה 'חזקה').
|
19 |
אסור ללמוד בזה *סיבות בפנים*
(בר דעה, ישראל)
|
ט' חשון תשע"א
|
א. הוא שינה את צורת הדף
ב. בהרבה מקומות בפירושיו רואים שזלזל ברש"י, במקומות שרש"י כתב שאינו יודע או משהו דומה, כתב שטיינזלץ שאינו מבין מה היה קשה לרש"י ושזה פשוט מאוד,רש"י זה המילה האחרונה,מי הוא שיכתוב כך על רש"י. ואכמ"ל...
|
18 |
מסכים עם 17
(ירון, באר שבע)
|
ז' חשון תשע"א
|
קשה לומר שיש כאן בכלל "פירוש". יש ניקוד, פיסוק, תרגומי מילים, הדפסה יפה, טבע, מדע, גירסאות, עיונים, הלכה - אבל פירוש אין! מי שמחפש פירוש לגמרא אין לו מה לחפש בשטיינזלץ. יש כאן רק אחיזת עיניים שיש כאן פירוש. אבל - הרב כשלעצמו, והמפעל שלו - חשובים ויקרים וזכויותיהם אדירות.
|
17 |
פירוש?
(מנחם ציון, ירושלים)
|
ו' חשון תשע"א
|
פירושו של שטיינזלץ (לפחות במסכת שבת בה השתמשתי לפני כ25 שנה) אינו אלא מעט יותר מתרגום, ואינו ממלא בשום אופן תפקיד של פירוש. למעשה, אין לו שום ערך כמעט. מול "שוטנשטיין", "מתיבתא", "שם לובלין" - איזה מקום יש ל"פירוש" כמו של שטיינזלץ? מלבד זאת, למיטב זכרוני, פירושו מורכב מפירושים שונים ללא ציון מקורם, והרי זה מעשה אשר לא ייעשה בלימוד של ממש! מותר להביא פירושים שונים, אבל חייבים לציין: כאן פירשנו ע"פ רבינו חננאל, וכאן ע"פ רש"י וכדומה. כל זה מעבר לעובדה, שהלימוד בפירוש זה נאסר ע"י גדולי ישראל!
|
16 |
לא מאכיל בכפית
(חזון, גוש)
|
ו' חשון תשע"א
|
מעלה יתרה בפירושו שאינו מאכיל בכפית, עדיין צריך להפעיל את הראש לעומת הההוצאות האחרות המעולות אבל שם.. ממש מקילים על מאמץ החשיבה.
|
15 |
הגבתי בפורום
(שאינו יודע לשאול, חבר בפורום)
|
ה' חשון תשע"א
|
ראו כאן
|
14 |
הפירוש הכי טוב שנכתב לגמרא
(דוד, ירושלים)
|
ה' חשון תשע"א
|
אף אחד מהפירושים האחרים לא יוצא מתוך המשבצת הצרה של הלימוד, ומתייחס לנושאים חשובים כמו ריאליה, לשון והיסטוריה. הוא בהחלט פורץ דרך, ובגלל זה כל מיני צרי דעת יצאו כנגדו
|
13 |
הרב שטיינזלץ
(סתם אחד, ירושלים)
|
ד' חשון תשע"א
|
אשרינו שזכינו שהרב חי בדורנו.
תודה לפורטל הדף היומי על כל פועלו הרב.
|
12 |
חזק וברוך לכבוד לרה"ג שטיינזלץ
(רוני, תל אביב)
|
ד' חשון תשע"א
|
הפך את לימוד הגמרא לכיף ולחוויה מדהימה, במקום לנסות ולהתרכז בפירוש מונחים מארמית עכשיו ניתן להתרכז במהותן של הסוגיות. תודה רבה לך!
|
11 |
כל הכבוד
(יהושוע, קרני שומרון)
|
ד' חשון תשע"א
|
כל הכבוד לרב שטיינזלץ
|
10 |
יישר כוח לרב שטיינזלץ
(ח"ז, תל אביב)
|
ד' חשון תשע"א
|
אשר היה החלוץ ההולך לפני המחנה ודוקא בגלל האומץ שלו זכינו היום לפירושים נוספים
|
9 |
למס' 2 - למר אושר
(קלמן, ירושלים)
|
ד' חשון תשע"א
|
שמור על הסגנון אם תרצה שיתייחסו לדבריך, הרבנים שהזכרת לא ישמחו בסגנון שלך
|
8 |
שמוש בפירוש
(טנג'י יצחק, הציונות 15 ק. אתא)
|
ד' חשון תשע"א
|
א. ראשית תמיד הפירוש עזר במיוחד במושגים שונים.
ב. כלי עזר להכנת שיעור.
ג. לא צריך ספריה שלמה כפי אצל שוטנשטיין.
חזק ואמץ על העבודה.
|
7 |
תם עידן שטיינזלץ
(בבא רגל, מהפורום)
|
ד' חשון תשע"א
|
כפי שכבר כתבתי כאן בפורום באריכות, לענ"ד אין תועלת בפירוש שטיינזלץ, מכיוון שיש תחליפים מוצלחים יותר - אם כי, אין זה גורע מהזכויות האדירות של הרב שטיינזלץ שהיה פורץ הדרך.
|
6 |
אני לא חסיד חב"ד
(מרדכי, נתניה)
|
ג' חשון תשע"א
|
בלשון המעטה, אבל אין על "דבר מלכות" שלהם
|
5 |
מי צריך שטיינזלץ כשיש שוטנשטיין? [ל"ת]
(מוישי, רכסים)
|
ג' חשון תשע"א
|
|
4 |
עזרה בלימוד גמרא
(שלמה גוטמן, כרמיאל)
|
ג' חשון תשע"א
|
יצא לי להעביר בעירנו כמה פעמים דף יומי (כממלא מקום המעביר הקבוע). ישנם רבים וטובים שמגיעים לדף יומי בלי אף רקע בלימוד גמרא ישיבתי ובשבילם שטיינזלץ זו פשוט הצלה...
|
3 |
אני לא חושב שצריכים להתבייש
(יהודי פשוט, ארץ הקודש)
|
ב' חשון תשע"א
|
האם אתה כולל את הרב שטיינזלץ ועוד מאות רבנים אחרים ב"כל הרבנים", או רק רבנים ממחנה מסויים נחשבים "כל הרבנים"?
|
2 |
תתבישו לכם מנהלים
(מאושר, ירושלים)
|
א' חשון תשע"א
|
כל הרבנים יצאו נגד זה ואתם מעלים את הנושא בכלל?
|
1 |
סקר זה הוא לרגל סיום כתיבת פירוש הרב שטיינזלץ בר"ח כסלו תשע"א
(הנהלת האתר, ירושלים)
|
א' חשון תשע"א
|
פרטים - כאן.
|