סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

כלליה טבת תשע"ט12:54סקירה על הספר - המעיין 228 / ‏מנהל האתרקובץ מצורף להודעה
שו"ת הדף היומי. שאלות ותשובות בענייני הדף היומי.
עריכה: הראל שפירא. אלון שבות, פורטל הדף היומי, תשע"ח. 151 עמ'.
[email protected]

הרב הראל שפירא, מחנך ומרצה רב פעלים, ייסד לפני כעשר שנים את פורטל הדף היומי, הכולל את דפי התלמוד הבבלי וסביבם ביאורים והסברים ומפרשים ורבבות שיעורים ומאמרים וקישורים על פי סדר הדף היומי, וכלי עזר רבים ושונים (ביניהם למשל 'אוצר לעזי רש"י' מאת אבי מורי ז"ל) המוצגים באופן נגיש וידידותי למשתמש.

כל הזמן נוספים לאתר המיוחד הזה חומרים משובחים, כאשר הרב שפירא מנהל אותו ביד רמה, בהתנדבות גמורה, בסיועם של מתנדבים נוספים, אנשי תורה והייטק. התועלת שבו רבה, הפעילות בו ענפה, המשתמשים יכולים להוסיף ולהעיר ולצרף חומרים משלהם (בפיקוח אחראים מטעם הפורטל), מפעל יוצא מן הכלל.

'עם האוכל בא עוד תיאבון', ומדי פעם עולה על דעתו של הרב הראל רעיון נוסף למען הפורטל שלו, והפעם מדובר בספר מיוחד ופיקנטי, ערוך בצורה מעוררת עניין, שבו הוא ליקט קנ"ד שאלות ותשובות העוסקות בענייני הדף היומי, מהשאלה המפורסמת שנשאל בשנת תרפ"ד מהר"ם שפירא מלובלין מייסד הדף היומי מאת הרב הצעיר רבי יונה מרצבך, שהיה אז רב קהילת דרמשטט שבגרמניה ולימים מראשי ישיבת קול תורה, האם להחשיב את הדף האחרון של מסכת ברכות שהוא חלקי ומקוטע כ'דף' יומי - ועד לשאלות שנשאלו רבנים באתרים אינטרנטיים בני ימינו, כמו למשל מה עדיף על מה – השתתפות בתפילת ליל יום העצמאות חגיגית או קביעות לימוד הדף היומי...

השו"ת מחולק לארבעה מדורים – הדרכה בלימוד, קביעות בלימוד, ענייני סיום מסכת ושאלות כלליות, ויש בספר הזה השלמה ותוספת נאה לפעילות הנמרצת של הפורטל עצמו.

אשרינו שזכינו לדור שמחבב את התורה ולימודה, ואשרינו שזכינו לאנשי תורה ומעשה שיודעים להנגיש את התורה ללומדים מכל הגוונים.

הרב יואל קטן - המעיין 228, גליון טבת תשע"ט

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר