שלום ובוקר טוב
בהחלט - לא נכנסתי לדיון בהבנת דעת הרמב"ם.
כל מה שרציתי להציג זה שיש כנראה נפק"מ בין שיטת רש"י (דממנו משתמע
שלכל גוי אסור להחזיר) לבין שיטת הרמב"ם (שממנו משתמע
שיש גוי שמותר להחזיר לו).
וכפי שכתבת - לא כל כך ברור לאיזה גויים התכוון הרמב"ם, אך לא נכנסתי כלל לדיון זה.
[ולגבי המאירי - בטח אתה יודע - שיש טענה מרכזית הסוברת שלא התכוון באמת למה שכתב בסוגיה זו אלא כתב בגלל לחץ חיצוני וכדו' -
ראה כאן]