סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

כללייב תשרי תשע"ז08:31מסכת ראש השנה השייכת למייסד הדף היומי / ‏לינקושקובץ מצורף להודעה
תיעוד: מסכת ראש השנה השייכת למייסד הדף היומי

מקור: כל הזמן, מנדי קליין

דף של ספינה, תיעוד היסטורי במכירה פומבית מיוחדת מבית "קדם"; מסכת ראש השנה השייכת להגר"מ שפירא זצ"ל מלובלין, מייסד הדף היומי, במהדורה הראשונה שהודפסה במיוחד ללומדי הדף היומי

בית המכירות הפומביות היוקרתי – קדם, מעמיד למכירה תיעוד היסטורי ונדיר, מסכת ראש השנה – פיעטרקוב תרפ"ה, המהדורה הראשונה שנדפסה במיוחד ללומדי "הדף היומי" – העותק של רבי מאיר שפירא מלובלין מחולל ה"דף היומי" עם חתימת ידו.

בדף הכריכה הפנימי בגמרא נכתב בכתי"ק "שייך לי הק' מאיר שפירא אב"ד פיעטרקוב ומצורף חתימתו וחותמת "בית עקד ספרים" של ישיבת חכמי לובלין. כמו"כ, בעמוד 41 תיקון מילה בכת"י ככל הנראה של המהר"ם שפירא זצ"ל.

גמרא נדירה זו היא ממהדורה מיוחדת שנדפסה עבור המחזור הראשון של לומדי "הדף היומי", בפרומט קטן שמתאים לנשיאה בדרכים, ובחלוקה של כל דף גמרא לארבעה עמודים. פירוש המהרש"א נדפס על הדף (בשוליים). הגמרא לא נדפסה כחלק מסט, והיא הגמרא הראשונה שנדפסה במיוחד עבור לומדי "הדף היומי".

מעבר לעמוד השער נדפס "לוח לסדר הלימוד הדף היומי העולמי", עם הקדמה "מודעה רבה" המפרטת את תועלת הלוח: "כפי שנתיסד במועצת רוב האדמו"רים והרבנים שיחי' בהכנסיה הגדולה בווין ביום ד'-י' אלול תרפ"ג, עפ"י עצת הרב הגאון המפורסם ר' מאיר שפירא שליט"א אב"ד דפה פיעטרקוב והגליל (ציר סיים הפולני) – שישתתפו כל איש ואיש בהלימוד הדף היומי העולמי, וב"ה קיימו וקבלו עליהם לחק ולשיעור קבוע שכמעט כל אחד מאחב"י מצא חוב על עצמו להשתתף במצווה הגדולה הזו".

בהמשך מבאר המו"ל את תועלת הלוח: "החנוני העוסק במסחר הטרוד בפרנסתו ובדאגותיו שמתוך זה ישכח ללמוד הדף יומי ואח"ז בשעה פנוי כשירצה לשלם חובתו אשר דילג, אבל מרוב הטרדה ישכחנו מלזכור איזה דף שייך ליום שעמד בו... ואח"ז כשנעשה לבע"ח [לבעל חוב] גדול בכמה דפים יתיאש לגמרי מלפרוע חובו...". לאחר מכן מסביר את "תועלת הפארמאט" [הפורמט]: "לטובת הסוחרים - לאלה שקשה להם ללמוד דף שלם בפעם אחת מאפס הפנאי... ורצונם לחלקם לשעורים במשך היום, לכן הדפסנו כל דף לד' עמודים קטנים...". גודל זה גם מתאים "לטובת הנוסעים - בעד אלה הנוסעים בדרך ותשוקתם לקיים ובלכתך בדרך וגם לגמור הדף יומי".

הכרך הנדיר עומד למכירה כאמור, במשרדי "קדם" בית מכירות פומביות בע"מ ברחוב המלך ג'ורג' 58 ירושלים בניין היכל שלמה, יחד עם עוד מאות פריטים יהודיים היסטוריים שיוצגו ביום מכירות מיוחד ביום שלישי י"ד חשוון החל מהשעה 5 אחה"צ.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר