אדם שזוכה בפיס ויקבל את השכר למחרת אינו דומה לאחד שיקבל רק לאחר שנה, אבל גם אינו דומה למי שמקבל כרגע.
(משלי ג, כח) אַל תֹּאמַר לְרֵעֲךָ לֵךְ וָשׁוּב וּמָחָר אֶתֵּן.
כל דחיית פרעון מטילה ספק. עד שזה לא מגיע, זה לא מגיע.
וכן אמרו במסכת שבת דף קנג ע"א: "תנן התם, רבי אליעזר אומר: שוב יום אחד לפני מיתתך. שאלו תלמידיו את רבי אליעזר: וכי אדם יודע איזהו יום ימות? - אמר להן: וכל שכן, ישוב היום שמא ימות למחר".
וכן - "אמר רב חנינא חוזאה: חזקה הוא על חבר שאינו מוציא דבר שאינו מתוקן מתחת ידו". ומשום כך סמכינן שדאי כבר תרם היום ולא דחה למחר. וכך מפורש בבועז (רות ג, יח) כִּי לֹא יִשְׁקֹט הָאִישׁ כִּי אִם כִּלָּה הַדָּבָר
הַיּוֹם. ואכן באותו לילה מת.
..אור זאת חנוכה?... מוסיף והולך! ולקינוח - חידה.
הַסְבֵּר:
וּ
וֹ