"תנא" בפירוש א' הוא כל חכם ב"תקופת התנאים" (למשל, ריב"ז הוא תנא במשמעות זו, אף שייתכן שהוא כלל לא עסק בניסוח משניות), כמו ש"ראשון" הוא כל חכם בתקופת הראשונים. "תנא" בפירוש ג' מתייחס למי שחיבר טקסט מסוים: משנה או ברייתא. כפי שציינתי כבר, "תנא" בפירוש ג' איננו חייב להיות "תנא" לפי פירוש א', כי הוא יכול להיות לאחר "תקופת התנאים".
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום