var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='4';var iPage='1';var iMessageId=41464;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=4';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום ענייני לשון בדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("200","הנהלת פורום לשון","1")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום לענייני לשון בדף היומי!","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=6063")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("ברוכים הבאים לפורום לענייני לשון בדף היומי!","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=6063"),new MgrMsg("מעוניין לקבל התראה למייל כשעולה קישור/מאמר חדש? - צור קשר","http://www.daf-yomi.com/ContactUs.aspx"),new MgrMsg("למעבר לפורום המרכזי - על הדף היומי - לחץ כאן","http://www.daf-yomi.com/forums/forum.aspx?id=1")];var MostViewedArr=[];var ClosedMsgsArr=[];var MessageArr=[new Message("41464","0","חידה","15/10/15 23:35","ב חשון","תשע"ו","23:35","דוד כוכב","כאן.","125","","3125","True","True","False","","793","212.76.118.91","0","0","נזיר|נג ע"א",""),new Message("42424","41464","חידה - בחלל","25/12/15 06:04","יג טבת","תשע"ו","06:04","galsaba","אפשר להציע שהפתרון לחידתך הוא, שהמילה חלל בפסוק ט״ז (במדבר פרק י״ט) היא בסמיכות, ולכן האות ח' היא בחטף פתח. האות ב שהיא ב + ה הידיעה נוקדה כתנועת החטף, היינו, פתח. בפסוק י״ח המילה חלל אינה בסמיכות. האות ב מקבלת את תנועת ה הידיעה החבויה. ה הידיעה תנוקד בסגול לפני הח' הקמוצה.
האם התקרבתי לתשובה?

galsaba","191","","3054","True","True","False","","81","142.105.40.162","0","41464","נזיר|נג ע"א",""),new Message("50567","41464","תשובה שקיבלתי היום מהמומחה ללשון אוהד","20/06/17 16:35","כו סיון","תשע"ז","16:35","הודו_כי_טוב","בפסוק הראשון חלל הוא חלק של נסמך בצירוף סמיכות ולכן הניקוד משתנה לחטף פתח, חטפים משפיעים על התנועות (הידמות תנועות) שלפניהם ולכן השווא הופך לפתח (חוק באותיות השימוש לפני חטף, ניקודן כתנועת החטף). בפסוק השני המילה לא בסמיכות ולכן ניקודה רגיל (רצף קמצים), ההברה המוטעמת היא השנייה ולכן ה הידיעה מנוקדת בסגול (תופעה שנקראת בידול תנועות; בעבר קמץ היה קרוב יותר לo מאשר לa ובשילוב עם הגרוניות של הח היה צורך לבדל תנועות כדי להקל על ההגייה).","207","","2511","True","True","False","","313","2.53.158.212","0","41464","נזיר|נג ע"א",""),new Message("42445","42424","אמרת מספר נתונים נכונים הקשורים לפתרון","25/12/15 15:36","יג טבת","תשע"ו","15:36","דוד כוכב","וגם מספר נתונים שאינם נכונים.

מה שכתבת שהמילה חלל בפסוק ט״ז (במדבר פרק י״ט) היא בסמיכות, ולכן האות ח' היא בחטף פתח - נכון.
מה שכתבת שהאות ב' בפסוק טז היא מיודעת - אינו נכון.
מה שכתבת שיידוע מנוקד כתנועת החטף - אינו נכון.
מה שכתבת שהאות ב' מקבלת את תנועת ה' הידיעה החבויה. ה' הידיעה תנוקד בסגול לפני הח' הקמוצה - נכון.","125","","3054","True","True","False","","157","95.86.92.222","0","41464","נזיר|נג ע"א",""),new Message("42446","42445","חידה - בחלל","25/12/15 15:51","יג טבת","תשע"ו","15:51","galsaba","תודה שאתה מנתב אותי לתשובה. תספיק לכתוב את התשובה המלאה לפני שבת?
אצלינו (usa) עוד בוקר....אשמח לקרוא את תשובתך, ובכלל אשמח לקרוא חידות נוספות והארות בענייני לשון ממך (אגב, תמיד נשמע לי מוזר שאומרים ״הארות באלף, והערות בעיין״ , שילמדו לשונם להגות עיין ואלף, ואז יחסכו מהם ביטויים מאוייתים)
שבת שלום
אהרן
NJ USA","191","","3054","True","True","False","","99","142.105.40.162","0","41464","נזיר|נג ע"א",""),new Message("42458","42446","לא הספקתי לפני שבת...","26/12/15 22:23","יד טבת","תשע"ו","22:23","דוד כוכב","בפסוק טז:
וְכֹל אֲשֶׁר יִגַּע עַל פְּנֵי הַשָּׂדֶה בַּחֲלַל חֶרֶב אוֹ בְמֵת אוֹ בְעֶצֶם אָדָם אוֹ בְקָבֶר יִטְמָא שִׁבְעַת יָמִים.
בפסוק זה כל העצמים אינם מיודעים - בְמֵת בְעֶצֶם בְקָבֶר, כלומר במת כלשהו, בעצם כלשהי וכן הלאה. גם בַּחֲלַל אינו מיודע בְּ - חֲלַל, אלא ששני שואים נעים אינם יכולים לבא זה אחר זה, וחטף הוא שוא נע. לכן הכלל הוא שהשוא הנע הראשון הופך לתנועה כגון החטף - ובמקרה זה - לפתח. כלומר שפירוש בַּחֲלַל > כמו בְּחלל.

ואילו בפסוק הבא - יח:
וְלָקַח אֵזוֹב וְטָבַל בַּמַּיִם אִישׁ טָהוֹר וְהִזָּה עַל הָאֹהֶל וְעַל כָּל הַכֵּלִים וְעַל הַנְּפָשׁוֹת אֲשֶׁר הָיוּ שָׁם וְעַל הַנֹּגֵעַ בַּעֶצֶם אוֹ בֶחָלָל אוֹ בַמֵּת אוֹ בַקָּבֶר.
כאן כל האיברים מיודעים. בַמֵּת = בְּהַמֵּת; בַקָּבֶר = בְּהַקֶּבֶר; בַּעֶצֶם = בְּהָעֶצֶם. וכן בֶחָלָל = בְּהֶחָלָל.
סיבת היידוע היא שכאן כבר מדובר בדברים ידועים - אותם שכבר הוזכרו בפסוק הקודם.


ולבקשתך, חידה נוספת - באשכול נפרד.","125","","3053","True","True","False","","186","95.86.92.222","0","41464","נזיר|נג ע"א",""),new Message("43761","42446","הטעם שאומרים הארות באל"ף והערות בעיי"ן","16/03/16 23:55","ו אדר ב","תשע"ו","23:55","ממש","יש אמנם כאלה שיודעים להגות אל"ף ועיי"ן.
אבל לא תמיד זה יישמע, ובפרט באופן ברור.
ואפילו אצל התימנים, המדקדקים בא' וע' - כידוע, האל"ף נשמעת כעיי"ן...
בהצלחה בכל","563","","2972","True","True","False","","141","95.86.105.122","0","41464","נזיר|נג ע"א",""),new Message("43763","43761","רבים יודעים להגות אל"ף ועיי"ן","17/03/16 05:01","ז אדר ב","תשע"ו","05:01","דוד כוכב","ולא רק תימנים אלא רוב-ככל עדות המזרח, אם טרם "התקלקלו". וגם אשכנזים רבים למדו והתרגלו.
ומי שרגיל בכך מבדיל היטב ובקלות בין א' לבין ע'.","125","","2971","True","True","False","","149","95.86.99.80","0","41464","נזיר|נג ע"א",""),new Message("50579","50567","נכון מאוד","21/06/17 00:08","כז סיון","תשע"ז","00:08","דוד כוכב","חוץ מהאמור בסוף: "בעבר קמץ היה קרוב יותר לo מאשר לa".
לדעתי היה אמנם קרוב לO, אך היה יותר קרוב לA. ודוקא לכן נצרך הבידול, כי אילו הפתח והקמץ היו שונים מאוד הרי שכבר קיים בידול. אך דוקא בגלל הקירבה ביניהם והחשש שהפתח ישפיע בעזרת הגרונית על הקמץ, נצרך בידול דרסטי יותר - לסגול.","125","","2510","True","True","False","","253","212.76.106.88","0","41464","נזיר|נג ע"א","")];var iTotalPages=49;var SeverTime;fInitTree();getPersist(24679);