var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21717;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","54")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21717","0","חידה יפה","19/08/12 12:17","א אלול","תשע"ב","12:17","מתפעל","מזמן לא הכנסתי,

(העילוי ר' כדי הי"ו, אתה כבר יודע התשובה, לאחר בירור, החידה אכן נכונה)

כיצד יתכן, יהודי עבר עבירה שיש בה חיוב סקילה, רח"ל,
והנה יכול יהודי אחר להציל אותו מן החטא לאחר מעשה, על ידי דיבור בלבד.
כיצד יתכן?","148","","4274","True","True","False","","1128","212.29.198.117","0","0","כללי|",""),new Message("21721","21717","בן סורר ומורה שמחלו לו הוריו","19/08/12 16:49","א אלול","תשע"ב","16:49","יהודי_קדום","קודם שיגמר דינו","233","","4274","True","True","False","","150","79.182.145.14","0","21717","כללי|",""),new Message("21749","21717","פתרון פשוט","20/08/12 06:38","ב אלול","תשע"ב","06:38","דוד כוכב","הבא על נערה המאורסה שנתקדשה בתנאי שפלוני לא יאמר כך וכך.","125","","4273","True","True","False","","134","95.86.99.172","0","21717","כללי|",""),new Message("21816","21717","אז הנה התשובה","21/08/12 09:25","ג אלול","תשע"ב","09:25","מתפעל","ראובן זרק כזית תרומה לבית שיש בו מת והכזית הזה נח ליד אוכל אחר והשלימו לכביצה,
הגמרא בשבת צ"א ע"א וע"ב מבארת שיש כאן חיוב שבת, אף שבשבת צריך שיעור של גרוגרת, כאן חייב אף על כזית בגלל דיני הטומאה.
וממילא, אם יבוא שמעון שהוא הבעלים של התרומה וישאל על כך, תהפוך התרומה לטבל למפרע, ואז החיוב הוא בגרוגרת וממילא יוצא שלא עבר על איסור שבת.

ראיתי בעלון אחד בשם הספר: בחוקותיך אשתעשע.
לא מצאתי את הספר הזה בהיברובוקס או באוצר.

יש שם אמנם ספר כזה של הרב ניסים דיין אבל מהארבעים דפים ראשונים שאני רואה,
אין שם חידות.","148","","4272","True","True","False","","210","212.29.198.117","0","21717","כללי|",""),new Message("21731","21721","משהגיד שוב אינו חוזר ומגיד","19/08/12 21:23","א אלול","תשע"ב","21:23","קותי","האם אין דבריהם בכלל עדות?
בכל מקרה נא פרט מקורך","217","","4274","True","True","False","","170","85.250.143.132","0","21717","כללי|",""),new Message("21751","21721","יישר כח, תשובה יפה","20/08/12 06:56","ב אלול","תשע"ב","06:56","מתפעל","לא חשבתי עליה כלל.

אני מדבר על מלאכה בשבת.

ויתכן, את זה אני צריך לבדוק, שהוא פוטר את העבריין גם אם נגמר דינו.

אכן, אילו ציירתי את החידה בשוגג, ולחיוב חטאת, לא היה שייך לדבר על בן סורר ומורה.","148","","4273","True","True","False","","200","212.29.198.117","0","21717","כללי|",""),new Message("22036","21721","להצילו מן החטא נכתב","24/08/12 01:08","ו אלול","תשע"ב","01:08","זקן ומסכן","אם מחלו לבן סורר ומורה, לא יהרג אבל לא יתבטלו חטאיו, (מלבד זאת לא ברור שלבן סורר יש "חיוב" סקילה, ר' חיים בריסקער ידוע).","320","","4269","True","True","False","","90","212.76.117.17","0","21717","כללי|",""),new Message("21733","21731","הלכות ממרים - פרק שביעי","19/08/12 22:33","א אלול","תשע"ב","22:33","יהודי_קדום","משנה תורה - ספר שופטים:


ז כיצד דנין בן סורר ומורה מביאין אותו אביו ואמו תחילה לבית דין של שלשה ואומרין להן בננו זה סורר ומורה. ומביאין שני עדים שגנב משל אביו וקנה בשר ויין במה שגנב ואכל אותה אכילה האמורה אחר ההתראה. וזו היא עדות הראשונה ומלקין אותו כשאר חייבי מלקות. שנאמר (דברים כא-יח) ''ויסרו אותו ולא ישמע אליהם''. חזר וגנב משל אביו ואכל אכילה זו. אביו ואמו מביאין אותו לבית דין של שלשה ועשרים ומביאין שני עדים ומעידין עליו שגנב ואכל אכילה זו האמורה אחר שהתרו בו. וזו היא עדות אחרונה אפילו היו השנים הראשונים הם האחרונים. ואחר שמקבלין עדותן בודקין אותו שמא הקיף השער את כל הגיד. אם לא הקיף ולא שלמו לו שלשה חדשים גומרין דינו כדרך כל הרוגי בית דין וסוקלין אותו. ואינו נסקל עד שיהו שם שלשה הראשונים שנאמר (דברים כא-כ) ''בננו זה'' זהו שלקה בפניכם:

ח ואם מחלו לו אביו ואמו קודם שיגמר דינו פטור: ","233","","4274","True","True","False","","157","79.182.145.14","0","21717","כללי|",""),new Message("21739","21733","מקורות נוספים בגוף החידה:","20/08/12 00:44","ב אלול","תשע"ב","00:44","יהודי_קדום","(ועדיין לא קיבלנו אישור שזהו הפתרון הנכון...)

יהודי עבר עבירה שיש בה חיוב סקילה =
יהודי חטא ולא נגמר דינו


"יכול יהודי אחר להציל אותו מן החטא לאחר מעשה, " מן החטא ולא מן העונש (שלא נגזר)


על ידי דיבור בלבד נוסח החידה מרחיק אותנו מעדות וממקד אותנו בדיבור הוא הנראה לי כדיבור מחילת הוריו.","233","","4273","True","True","False","","162","79.182.145.14","0","21717","כללי|",""),new Message("21752","21749","אין מה לומר, אתה יצירתי","20/08/12 06:57","ב אלול","תשע"ב","06:57","מתפעל","יישר כח","148","","4273","True","True","False","","175","212.29.198.117","0","21717","כללי|",""),new Message("21756","21751","במלאכת שבת","20/08/12 07:45","ב אלול","תשע"ב","07:45","דוד כוכב","אפשר אולי במוחק על מנת לכתוב שתי אותיות - את אותן אותיות שיאמר פלוני שצריכות לְהִכָּתֵב, ואז אותו פלוני אומר שאין לכתוב כלום.","125","","4273","True","True","False","","231","95.86.99.172","0","21717","כללי|",""),new Message("21776","21752","מוחק על מנת לכתוב","20/08/12 12:33","ב אלול","תשע"ב","12:33","המכריע","ושוב לא הוצרך לכתוב (ואפילו תלה באחר וטעה) מסתבר שחייב, דבתר מחשבת מחיקתו אזלינן.

אם בכיוון של מקדש בתנאי, יכול לצייר גם אשת איש ולחנק, או מאורסה בגיטה, שגירשה רק אם פלוני לא יאמר. ויש בריש השולח ציור כזה של מבטל גט דעקרו רבנן קידושין מיניה, ועי"ש בתוס' שר"ת הקשה דא"כ יוכל כך לחפות על בת אחותו.","199","","4273","True","True","False","","181","85.130.221.217","0","21717","כללי|",""),new Message("21783","21776","אכן הסתפקתי בזה","20/08/12 14:46","ב אלול","תשע"ב","14:46","דוד כוכב","לכן כתבתי בלשון 'אפשר אולי'. וגם כבודו כתב רק בלשון 'מסתבר'. כנראה שזה תלוי בדין ברירה בדאורייתא, שהרי תולה בדבר שבעתיד.
(ולכאורה לא שמענו לרבי טרפון שיצריך ודאות בהלכות שבת כשיטתו בנזיר).

נקטתי דוקא נערה מאורסה כי הוזכרה סקילה בחידה.","125","","4273","True","True","False","","142","95.86.99.172","0","21717","כללי|",""),new Message("21784","21783","אין הדבר פשוט כ"כ","20/08/12 15:32","ב אלול","תשע"ב","15:32","כדי","ונראה דזה תלי בדין הפמ"ג שהביא בשער הציון (סי' שיט ס"ק ה), רק כאן הוא לצד ההפוך. ובצד זה דן בשו"ת רב פעלים ח"א (סי' יב).ע"ש שפלפל בדבר, ומסקנתו דחייב.","249","","4273","True","True","False","","215","79.177.211.216","0","21717","כללי|",""),new Message("21786","21784","עתה באתי, לכתוב שחוזרני בי","20/08/12 16:55","ב אלול","תשע"ב","16:55","דוד כוכב","ונראה לכאורה פשוט במוחק ע"מ לכתוב שהמלאכה היא רק במחיקה - שהיא צריכה להיות כזו המאפשרת כתיבה ונעשית לצורך זה. וכיון שהשלים את המחיקה באופן הראוי שתהא אפשרות לכתוב אם יהיה צורך גם בצד רחוק, אין נ"מ אם לבסוף נכתב או לא.

ודברי הקרית מלך והרב פעלים עוסקים במי שנתכוין בודאות לצד אחד וחזר בו, ועיקר דבריהם דאזלינן אחר כוונת המעשה הראשון. ואף למ"ד דלא אריכא למעבד הכי ואסור דרבנן, י"ל שהוא רק משום שפותח פתח להערמה.","125","","4273","True","True","False","","115","95.86.99.172","0","21717","כללי|",""),new Message("22015","21816","ועוד חידה יפה","23/08/12 21:10","ה אלול","תשע"ב","21:10","מתפעל","שבעה אנשים עשו פעולות שונות בשבת, כל אחד עשה פעולה אחרת מחברו,
ובכל זאת כולם עברו על אותו אב מלאכה.
וכולם עברו על האב ולא על תולדה דיליה.
היתכן?","148","","4270","True","True","False","","208","95.86.122.176","0","21717","כללי|",""),new Message("22018","22015","במסכת ביצה דף לד ע"א","23/08/12 21:24","ה אלול","תשע"ב","21:24","דוד כוכב","תניא, אחד מביא את האור, ואחד מביא את העצים, ואחד שופת את הקדרה, ואחד מביא את המים, ואחד נותן בתוכו תבלין, ואחד מגיס - כולן חייבין.

וכן על זה הדרך.","125","","4270","True","True","False","","115","212.76.106.182","0","21717","כללי|",""),new Message("22080","22015","ועוד חידה יפה","26/08/12 00:38","ח אלול","תשע"ב","00:38","זקן ומסכן","אדם עושה מעשה אחד, ועובר בו מיליוני לאוין (לפי דעה אחת בפוסקים).","320","","4267","True","True","False","","78","212.76.117.17","0","21717","כללי|",""),new Message("22026","22018","יישר כח","23/08/12 22:50","ה אלול","תשע"ב","22:50","מתפעל","ומה הכוונה וכן על זה הדרך?
יש עוד דוגמאות?","148","","4270","True","True","False","","172","95.86.122.176","0","21717","כללי|",""),new Message("22034","22026","כוונתי היתה","24/08/12 00:51","ו אלול","תשע"ב","00:51","דוד כוכב","שלמרות שמנויים רק שש, על זה הדרך תוסיף את השביעי.","125","","4269","True","True","False","","103","212.76.106.182","0","21717","כללי|",""),new Message("22057","22034","הרמב"ם מונה 7","24/08/12 10:22","ו אלול","תשע"ב","10:22","מתפעל","פ"ט ה"ד
אחד נתן את האור ואחד נתן את העצים ואחד נתן את הקדרה ואחד נתן את המים ואחד נתן את הבשר ואחד נתן את התבלין ובא אחר והגיס כולם חייבים משום מבשל.

יכול להיות שהיתה לרמב"ם גירסא אחרת בגמרא?

באמת הבשר חסר בגמרא. לא מבשלים מים עם תבלינים.","148","","4269","True","True","False","","231","95.86.122.176","0","21717","כללי|",""),new Message("22070","22057","יפה, אז זה הפתרון המושלם לחידה","24/08/12 17:45","ו אלול","תשע"ב","17:45","דוד כוכב","","125","","4269","False","True","False","","130","212.76.106.182","0","21717","כללי|",""),new Message("22081","22080","כנראה","26/08/12 00:44","ח אלול","תשע"ב","00:44","דוד כוכב","השולח יד בנפשו, שמבטל במעשה את כל הקום ועשה שהם בלאו, לכל ימיו, וזרעיותיו.","125","","4267","True","True","False","","106","212.76.113.73","0","21717","כללי|",""),new Message("22092","22080","ראה כאן","26/08/12 02:24","ח אלול","תשע"ב","02:24","כדי","כלומר - כאן. האם אחת מהאפשרויות של הת"ח עונה לשאלתך?","249","","4267","True","True","False","","136","79.180.245.102","0","21717","כללי|",""),new Message("22083","22081","אני מדבר על מקרה שבו המעשה עצמו","26/08/12 00:51","ח אלול","תשע"ב","00:51","זקן ומסכן","הוא מעשה של מיליוני לאוין.","320","","4267","True","True","False","","57","212.76.117.17","0","21717","כללי|",""),new Message("22088","22083","סורט עצמו על כל קדושי השואה","26/08/12 01:39","ח אלול","תשע"ב","01:39","המכריע","","199","","4267","False","True","False","","149","85.130.221.217","0","21717","כללי|","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);