קראתי היום כמה מאמרים ב'אסיף' כאן בפורטל ולבסוף לא הבנתי את העניין ולא נחה דעתי מדוע עדל"ת ומדוע בסופו של דבר זה חיובי . למשל : אדם גונב כסף עמ"נ לתת צדקה לעני. ( גם מה"בע ) אעצים את העניין : אדם ( רובין הוד... ) גונב מעשיר שגם לאחר שהכסף נגנב ממנו אפילו לא ירגיש בכך כי מדובר בסכום פעוט עבורו ואילו עבור העני הוא הצלה ממש כיון שיקנה בכסף מזון להחיות נפשו ( זה נהנה וזה כמעט לא חסר ). לפי זה אף יותר לעניים עצמם לגנוב או אולי אף לגזול ( בתנאים מגבילים... ). אשמח לקרא דיון והסבר ראוי. למשל : אסור להפסיק בעמידה. אדם קשיש זקוק לקחתו לשירותים ואינו יכול להמתין ובנו מכבדו נאלץ להפסיק עמידה בשל כך. היעלה על הדעת שלא יפסיק ואפילו אינו בנו ואינו מכירו ? למשל : אדם רואה שחברו כבר נענע את לולבו. אח"כ הוא גונב או גוזל את הלולב כדי לנענע ג"כ ( ואח"כ יחזיר ) מדוע אסור ? ההגדרות שקראתי לא הניחו דעתי . נא הסבירו אתם המשתתפים בפורום הסבר ראוי.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום