סקר
איזו "בבא" הכי קשה?






 

פורום פורטל הדף היומי

שבתלג ע"איט כסלו תשפ"ב10:54הסבר הפסוקים / ‏דניאלראובן
בַּעֲוֹן... הַשְׁמָטַת שְׁמִיטִּין וְיוֹבְלוֹת גָּלוּת בָּא לָעוֹלָם וּמַגְלִין אוֹתָן וּבָאִין אֲחֵרִים וְיוֹשְׁבִין בִּמְקוֹמָן..

בהמשך הגמרא מוכיחה מהפסוקים הבאים:

בִּשְׁמִיטִּין וּבְיוֹבְלוֹת כְּתִיב אָז תִּרְצֶה הָאָרֶץ אֶת שַׁבְּתוֹתֶיהָ כֹּל יְמֵי הֳשַׁמָּה וְאַתֶּם בְּאֶרֶץ אוֹיְבֵיכֶם וְגוֹ' וּכְתִיב כׇּל יְמֵי הׇשַּׁמָּה תִּשְׁבּוֹת.


אז - הפסוקים הקודמים מדברים על גלות,
תִּרְצֶה הָאָרֶץ אֶת שַׁבְּתוֹתֶיהָ - הארץ תתפייס על חילול השמיטה.

אחר כך הגמרא מוסיפה: "וכתיב: כל ימי השמה תשבות" -
דהיינו, כאשר ישראל יהיו בגלות, הארץ תקבל את "החופש שמגיע לה".

השאלה שלי היא פשוטה,

למה הגמרא מביאה פסוק נוסף (וכתיב) הרי סוף הפסוק הראשון (וגו') כבר מסביר את המסר הזה:

אָז תִּשְׁבַּת הָאָרֶץ וְהִרְצָת אֶת־שַׁבְּתֹתֶיהָ.

למה הגמרא הייתה צריכה שני פסוקים נפרדים?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר