סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

יומאעז ע"איז תמוז תשפ"א17:22שאלה כללית לגבי חושן המשפט והאו"ת / ‏עלי
לפי הכתוב בתורה
'וְעָשִׂיתָ חֹשֶׁן מִשְׁפָּט מַעֲשֵׂה חֹשֵׁב כְּמַעֲשֵׂה אֵפֹד תַּעֲשֶׂנּוּ זָהָב תְּכֵלֶת וְאַרְגָּמָן וְתוֹלַעַת שָׁנִי וְשֵׁשׁ מָשְׁזָר תַּעֲשֶׂה אֹתוֹ. רָבוּעַ יִהְיֶה כָּפוּל זֶרֶת אָרְכּוֹ וְזֶרֶת רָחְבּוֹ. וּמִלֵּאתָ בוֹ מִלֻּאַת אֶבֶן אַרְבָּעָה טוּרִים אָבֶן טוּר אֹדֶם פִּטְדָה וּבָרֶקֶת הַטּוּר הָאֶחָד. וְהַטּוּר הַשֵּׁנִי נֹפֶךְ סַפִּיר וְיָהֲלֹם. וְהַטּוּר הַשְּׁלִישִׁי לֶשֶׁם שְׁבוֹ וְאַחְלָמָה. וְהַטּוּר הָרְבִיעִי תַּרְשִׁישׁ וְשֹׁהַם וְיָשְׁפֵה מְשֻׁבָּצִים זָהָב יִהְיוּ בְּמִלּוּאֹתָם. וְהָאֲבָנִים תִּהְיֶיןָ עַל-שְׁמֹת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל שְׁתֵּים עֶשְׂרֵה עַל-שְׁמֹתָם פִּתּוּחֵי חוֹתָם אִישׁ עַל-שְׁמוֹ תִּהְיֶיןָ לִשְׁנֵי עָשָׂר שָׁבֶט'.
לא נזכר חיוב לכתוב על האבנים את שמות שלושת האבות או 'שבטי ישרון' או שבטי ק-ה'. חיוב זה הוא מסורת תושבע"פ.
א. היש הסבר, מדוע לא נכתב בתורה חיוב זה בפירוש ?
ב. מדוע בכלל להשתמש בשמות האבות והשבטים כבסיס לגילוי העתיד ע"י האו"ת ולא פשוט כתיבת כל הא-ב לפי סדרן ?
( ג. במצב הקיים, שכיחות הופעת האותיות משתנה ללא סיבה וטעם, בטווח רחב של 1-11 הופעות. יוד 11 דווקא הנון מופיעה 8 פעמים וו 7 שין 6 בית וריש 5 והשאר : אלף דלת הא למד מם 3 עין ותו 2 גימל זין חית טית כף סמך פא צדי קוף 1. )
אילו השאלות שניתן לשאול נגעו רק לעניינם של השבטים ניחא, אך השאלות נגעו גם לענייניו הפרטיים של המלך ( לגורלו של דהע"ה עוד קודם שנתמנה אלא רק נמשח, ובאופן משני גם לעניינו וגורלו הפרטי של הכה"ג ) שכלל אינם נוגעים לכאורה ל'משפט בני ישראל' ולאו דווקא לכלל ישראל.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר