רק אם לכה"ג היתה רוח הקדש ושכינה שורה עליו, וכמובן צריך להיות מוכר כבר לציבור שהוא איש המעלה והקדושה כפי שתאר הרמב"ם. ברם לגבי נביאים פסק הרמב"ם שכעיקרון צריכים לעשות אות או מופת לומר העתידות שיתקיימו כדי שנאמין בנביא, או שיעיד עליו נביא אחר מהימן שהוא ג"כ נביא, ובתנאי שלא יתנבא לבטל דבר מן התורה. כל זה לגבי נביאים אבל לגבי הכה"ג אין הרמב"ם מזכיר כלל שהכה"ג צריך להיות נביא קודם לכן ולא ברור על מה סומכים שיש לו רוה"ק ושכינה עמו אם לא עשה קודם לכן מופת ואות ולא אמר שום נבואה. צ"ע.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום