הגמרא מביאה מקורות הן לרבי והן לחכמים בעניין שאם קרא למפרע לא יצא ידי חובתו. רש"י מפרש שלמפרע הזה היינו לקרוא את המילים בסדר הפוך, למשל ׳ובשעריך ביתך מזוזות׳. וקשה לי ההווא אמינא שזה בכלל דבר לדון בו. באופן פשוט קריאת שמע היא המשמעות שלה (עול מלכות שמיים כדברי המשנה שם), והיפוך מוחלט של סדר המילים זה עקירה של מה שכתוב. מה הסברא בכלל לומר שזה יהיה יותר טוב מג׳יבריש סתמי, עד כדי כך שהוצרכו לעשות לזה לימוד? הסברא נותנת שלמפרע של שיטת רש"י זה כלום ושום דבר [לכל הפחות לרש"י, אם כי אפשר לשאול עדיין גם על רבינו יונה שמפרש שזה היפוך סדר הפסוקים].
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום