סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

עירוביןיט ע"בז אלול תש"פ12:08כך לומדים ומלמדים ?? / ‏אבי גרינבלט
"כעשר , הא עשר הויין ?
משום דבעי למיתנא סיפא כשלש עשרה.
כשלש עשרה ? טפי הויין ?
משום דבעי למתני כארבע עשרה.
וכארבע עשרה הא לא הויא ?
אמר רב פפא יתירות על שלש עשרה ואינן מגיעות לארבע עשרה".

א. לכאורה , אפשר היה לוותר מראש על ההסבר שלמעשה לא מסביר באמת , הכל בערך...ולמעשה מה רב פפא לימד אותנו שלא ידענו שהרי נתון בעמוד הקודם מימדי כל פרה ?
ב. ואם הנתון של ר"י אינו "עגול" אז גם של ר"מ לא יכול להיות "עגול" (... למרות שהוא כן "עגול") ? הרי הוספת האות 'כ הדימיון' אינה משנה מאומה ממהות השאלה.
ג. בסוף המהלך משמע שרב פפא לא הכיר את הברייתא הדנה במימדי הפרה בעת שלמד את הדיון לגבי מחלוקת ר"י ור"מ בענין הוספת "פשוט" ולכן מסברה הגיע להבנה שזו גודלה של פרה, אך לאור דברי התוס', את הקטע לעיל למד לאחר שכבר ידע את הנתונים והשאלות נותרות כמובן על תנא דברייתא.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר