הסבר
המהר"ל, בקיצור נמרץ:
יוסף הוא "נבדל", היתה לו מעלה נבדלת מן הגשמי, ולכן הוא מתגבר על החומר (=אשת פוטיפר), ולכן קדושתו מתפשטת, (="בכל הרואה"), ולכן הוא מושל על אחיו ומעלתו יתירה עליהם.
הרב
יהודה זולדן הביא, לקראת סוף המאמר שבקישור, שני הסברים:
הרב חרל"פ - ע"פ דברי חז"ל, שיוסף קידש שם שמים בסתר ולכן הוסיפו לו אות אחת על שמו ואילו יהודה קידש שם שמים בגלוי ולכן נקרא כולו על שם הקב"ה, אומר הרב חרל"פ (מי מרום בראשית עמ' שכ"ג) - יוסף חפץ בהתפשטות גילוי ה', "בכל הרואה", גם אם הגילוי מצומצם יותר, ואילו יהודה חפץ בגילוי הגדול של בית העולמים אפילו אם לא יתפשט חוץ לעיר.
ואילו האדמו"ר מלובביץ' אמר, כי אצל יוסף הקדושה היא קדושת המקום, ואיל בירושלים גם קדושת הבית, ולכן בירושלים הקדושה נעצרת בסוף הבנין ואילו בשילה היא מתפשטת בכל הרואה.
אפשר גם לאחד את שלושת אלו או חלקם, כיון שהם מדברים לכאורה על היבטים שונים.