הגמ' אומרת שאין הכרח לפרש תמים בגופו (ונלמד מזה אתך בדומין לך לאפוקי טריפה) דיש לפרש תמים בדרכיו צדיק במעשיו. ישנה אמרה ממרן המחבר, (אחת היחידות באגדה ממנו) בספר פני דוד להחיד"א. דנח היה קיים בשני דורות של חטאים, דור הפלגה שחטא בענייני אמונה ודור המבול שחטאו במעשים רעים של גזל וניאוף. וזו הכוונה צדיק במעשיו בדור המבול ותמים בדרכיו, תמים תהיה, בדור הפלגה.
ובזה ביאר צדיק תמים היה בדורותיו, שני דורות. אבל אותך ראיתי "צדיק לפני בדור הזה"!!!
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום