סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

שבתקמה ע"בח אב תש"פ12:32חידף לילדים / ‏אהד
שלום וברכה לחבריי הצדיקים.
אני מלמד דף יומי בישיבה תיכונית וכותב חידות לילדים מידי יום (כנראה עד עירובין בעז"ה), יש לי בערך על העשרים דף האחרונים.
אם יתרום לכם, אשלח גם אותם (ואת הבאים).
לא יודע אם תתחברו לסגנון אבל זה אני....

החידף היומי😎.
דף קמה

דעו לכם. יש אנשים עם לב של אבן ויש סרדינים עם חלומות של זהב. סרדי הסרדין היה סרדין מחמד בבית משפחת לולישי. לרוב באקווריומים מגדלים דגי זהב, דיונונים וכרישים. משפחת לולישי מגדלת סרדינים. משפחה נורמטיבית שכזו.

סרדי הסרדין חי לו בתוך האקווריום בהנאה, למשך יממה. שאר הזמן, הוא היה מ ש ו ע מ ם. יום אחד, לאחר שסיים את ההקפה המאה בתוך המיכל, ביקר את הצדף כבר שמונה פעמים וסיים לנסות לעשות בועות בצורות התחיל סרדי לחלום.

החלומות שלו לא באו לו לבד. מידי יום שישי ושבת הוא היה רואה את הבישולים של המשפחה ועיניו ערגו. לא, הוא לא רוצה לאכול אוכל של בני אדם, מה הוא, כלב?! . בסך הכל הוא חולם על אבטיה חמה עם ג'קוזי. הוא היה רואה מעין אקווריומים גדולים ממתכת עם מים חמים בפנים ובועות ועיניו כלות.

היה לו חלום אחד קטן קטן שקינן בליבו ובתקוותו שיעמומו קצת נחלש. יום יבוא, חשב לעצמו סרדי ואזכה לשחות בג'קוזי המחומם והמפנק.

לא תאמינו אבל שבת אחת, הגיעה הזדמנות של פעם בחיים. הגיעו אורחים לשבת. הפלטה היתה מלאה באוכל כיד המלך. הסירים (כפי שכינו בני האנוש את הג'קוזים) עברו מהגז לפלטה טרם השבת והיו חמים ומהבילים. ואז...הגיעה ההזדמנות...

סרדי ראה את אב המשפחה מניח ליד האקווריום של סרדי, אקווריום ריק מפיירקס. לקח בידיו עם כפפות את אחד הג'קוזים המבעבעים מהפלטה והוריק אותו אל תוך האקווריום הריק. סרדי הבין שזוהי הזדמנות חייו. סרדי לקח תנופה קפץ קפיצה גדולה ונתקע בזכוכית. סרדי הבין שזה להיות או לחדול, לקח תנופה גדולה יותר וקפץ מהאקווריום שלו החוצה היישר לכיוון הג'קוזי המבעבע. בדרך חשב לעצמו על החיים היפים ואיזה כיף זה צניחה חופשית.

בהגיעו לשם הבין סרדי שזו באמת הזדמנות של פעם בחיים וזה באמת להיות או לחדול אבל מכיוון ההפוך.

האם היה מותר לסרדי לקפוץ לתוך הג'קוזי הריחני?!

מתוך הדף היומי.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר