סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

זבחיםצז ע"ביא אדר א תשע"א18:00רב אשי אמר יקדש עשה הוא / ‏שלמה שטרסברג
למדנו מדברי התורה "כל אשר יגע בבשרה יקדש" ש שאם חתיכת הקורבן הייתה פסולה גם החתיכה שנגעה בה נפסלה

שאלה הגמרא מדוע תאסר החתיכה באכילה יבוא עשה של אכילת בשר קרבן כשר וידחה את הל"ת של אכילת קרבן פסול?.

רבא תירץ שאין עשה דוחה את ל"ת שבמקדש

רב אשי תירץ שהמילה "יקדש" מוסיפה עשה נוסף שחתיכה שנגעה בחתיכה פסולה פסולה וא"כ זה עשה מול ל"ת ועשה ולכן לא דוחה.

ולכאורה פשט התורה הוא שהמילה יקדש היא תוצאה של הנוגע בבשרה אין כאן מצווה שכך יקרה . מה בפסוק הביא את רב אשי לחדש שיש כאן מצוות עשה?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר