סקר
האם אתה לומד עם גמרא מפורשת/מבוארת?






 

פורום פורטל הדף היומי

בבא בתראד ע"אה אלול תשס"ט12:24שתי קושיות על "הכל לאתויי מאי?" / ‏בבא רגל
במשנה נאמר:
"השותפין שרצו לעשות מחיצה בחצר - בונין את הכותל באמצע.
מקום שנהגו לבנות גויל, גזית, כפיסין, לבינין - בונין,
הכל כמנהג המדינה".


ובגמרא אצלנו:
"הכל כמנהג המדינה. הכל לאתויי מאי? לאתויי אתרא דנהיגי בהוצא ודפנא".

יש לי שתי קושיות על כך:

1. על שאלת הגמרא - מי אמר ש"הכל כמנהג המדינה" בא לרבות משהו? אולי זה רק משפט סיכום כללי לאחר שהובאו דוגמאות לפני כן? [השאלה הזאת שלי מציקה לי תמיד כשיש שאלה כזו של הגמרא]

2. על תשובת הגמרא - למה המשנה כתבה דין "גויל, גזית, כפיסין, לבינין", אך את דין "הוצא ודפנא" לא כתבה במפורש אלא כתבה רק את הריבוי ("הכל כמנהג המדינה") כדי שנלמד זאת מכך? למה השתנה ה'מזל' של "הוצא ודפנא" לעומת שאר החומרים שכן הוזכרו במשנה?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר