הגמרא אומרת בקשר לסוגייה מסוימת : "...מודה רבי יהודה בנר חנוכה שהוא פטור, מפני שהוא עושה ברשות..." ורש"י מסביר: "מאי לאו ברשות בית דין - אלמא: כל מידי דיהבו ליה רבנן רשותא, אם הזיק – פטור" מן האמור לעיל עולה שמכיוון שחכמים התירו לשים נר חנוכה בחוץ וכל מי שחכמים נתנו לו רשות אם הזיק פטור אז אם נר חנוכה הזיק יהיה בעל הנר פטור. וכעת נשאל שאלה, האם יש לאדם רשות לשים את נר חנוכה במקום שאינו בטוח ומסתברא שיזיק? (ונחשב כפושע) אם לא מהם גדרי ההיתר של חכמים.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום